کد خبر: 521 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰

"نه" قاطع ایران به بازرسی‌های خارج از اصول

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکیدکرد: مجلس با حساسیت مذاکرات هسته ای را دنبال میکند و به هیچ وجه اجازه بازرسی‌های خارج از قاعده را نخواهد داد.

"نه" قاطع ایران به بازرسی‌های خارج از اصول

یه گزارش ابصارنیوز به نقل از ابصارنیوز، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روند این روزهای مذاکرات هسته ای ایران با 5+1 را چالشی و سخت دانست.

 

وی گفت: اینکه آژانس و آمریکا در توافق نهایی خواهان دسترسی های بیشتر از مراکز هسته ای و نظامی هستند، اصلا منطقی نیست و ملت ایران هرگز چنین چیزی را قبول نمی کند، در عین حال تیم مذاکره کننده باید به این مهم توجه کند که دوره اعتمادسازی باید زمان مشخص داشته باشد.

 

حقیقت پور تصریح کرد: مجلس با حساسیت کامل مذاکرات هسته ای و بویژه موضوع بازرسی از مراکز هسته ای را پیگیری می‌کند و به هیچ وجه اجازه بازرسی‌های خارج از قاعده را نخواهد داد.

 

وی گفت: بازرسی‌ها از مراکز هسته‌ای باید در چارچوب قواعد باشد و چیزی بیش از آن را قبول نداریم.

 

به گفته نماینده مردم اردبیل برخلاف ادعاهای طرف آمریکایی برای بازرسی از مراکز نظامی ما، نه ایران بلکه هیچ کشوری اجازه بازرسی از مراکز نظامی‌اش را به دیگر کشورها نمی دهد و این بازرسی ها اصلا شدنی نیست .

 

حقیقت‌پور  تصریح کرد: بازرسی از مراکز نظامی به آغاز دوران جدیدی از خروج اطلاعات از ایران و انجام عملیات اطلاعاتی علیه کشور منجر خواهد شد.

انتهای پیام/