کد خبر: 5121 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹

پانزدهمین نشست استاندار اردبیل با اساتید دانشگاه های استان برگزار شد

استاندار اردبیل با بیان اینکه بوم گردی و آثار تاریخی می تواند در جذب توریست خارجی موثر باشند، گفت: طی سال های اخیر ایجاد خانه تاریخی، ساماندهی روستای گردشگری و پل معلق مشگین شهر باعث افزایش اقامت تورها در استان شده است.

 پانزدهمین نشست استاندار اردبیل با اساتید دانشگاه های استان برگزار شد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، پانزدهمین نشست استاندار اردبیل با اساتید دانشگاه های استان با موضوع گردشگری سلامت در اردبیل در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

مجید خدابخش استاندار اردبیل در این نشست با بیان اینکه طی چهار ماه نخست سالجاری 700 نفر گردشگر اروپایی وارد استان اردبیل شده اند، گفت: طی چهار سال گذشته این حجم از گردشگر خارجی در استان کم سابقه بود.
وی با بیان اینکه بوم گردی و آثار تاریخی می تواند در جذب توریست خارجی در استان موثر شوند، گفت: طی سال های اخیر ایجاد خانه تاریخی صادقی، ساماندهی روستای گردشگری کزج، پل معلق مشگین شهر، زیپ لاین و چادرهای عشایری باعث افزایش اقامت تورها در استان شده است.
استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود به میزبانی استان اردبیل برای مسابقات والیبال امیدهای آسیا و والیبال انتخابی جهان اشاره کرد و گفت: باید برای معرفی استان اردبیل در سطح جهانی از این فرصت های رایگان تبلیغاتی به نحو احسن استفاده کنیم.
خدابخش با بیان اینکه اردبیل ظرفیت بسیار خوبی برای جذب گردشگر خارجی دارد، گفت: باید از فرضت های موجود به درستی استفاده کنیم.

وی از آماده سازی پیست اسکی روی چمن فندقلو و پیست اسکی آلوارس را برای مسابقات آسیایی و جهانی خبرداد و گفت: با تمهیدات اندیشیده شده شاهد برگزاری مسابقات قایقرانی در دریاچه شورابیل اردبیل، گیلارلوی گرمی و کشت و صنعت مغان در آینده خواهیم بود.

خدابخش آب گرم های سرعین را یادآور شد و گفت: همه آبگرم های استان اردبیل نیازمند مشاوره با هدف جذب گردشگر خارجی هستند.


 محمد نریمانی قائم مقام رئیس و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز با تاکید به تمرکز به گردشگری سلامت، گفت: گردشگری پزشکی، تندرستی و طبیعت درمانی نیز همگی بر روی گردشگری سلامت قرار دارند.
وی با بیان اینکه طی هفته های اخیر نام دانشگاه محقق اردبیلی برای اولین بار در لیست دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی دنیا با بیشترین مقالات یک درصد برتر قرار گرفته است، افزود:دانشگاه محقق اردبیلی در جمع موثرترین دانشگاه های مهندسی دنیا قرار گرفته است که این موفقیت ها حاصل تولید مقالات علمی همکاران دانشگاهی و همراهی مدیریت دانشگاه در ایجاد انگیزه برای اهالی علم و تحقیق بوده است.
نریمانی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان مسئول ساماندهی ارتباطات علمی و فناوری ایران و گرجستان انتخاب شده است، افزود: طی هفته گذشته نیز اولین کنفرانس بین المللی و پنجمین کنفرانس ملی کشاورزی ارگانیک و مرسوم با حضور اساتید و پژوهشگران داخلی و خارجی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی تاکید کرد: همه این موفقیت ها حاصل تلاش و همدلی همکاران دانشگاهی حاصل شده است.
 اصغر سلیمان زاده مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه ای استان اردبیل نیز با بیان اینکه ایجاد محیط مناسب برای گردشگر بسیار لازم و ضروری است، گفت: وجود هتل های پنج ستاره و آموزش پرسنل هتل ها و رستوران ها نیز در استان بسیار ضروری است.
وی قابلیت های گردشگری استان را بسیار بالا دانست و افزود: استان اردبیل دارای دره های دیدنی و چشمه های آب گرم فراوانی است که در نظر داریم این چشمه ها را به نحوی در معرض دید گردشگران قرار دهیم.


انتهای پیام/