پربازدیدترین ها

کد خبر: 5115 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸

با حضور مسئولان ستادی وزارت بهداشت برگزار شد؛

مراسم افتتاحیه سومین دوره طرح تربیت معلم قرآن کریم در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

سومین دوره طرح تربیت معلم قرآن دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور مسئولان ستادی وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل آغاز شد.

مراسم افتتاحیه سومین دوره طرح تربیت معلم قرآن کریم در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، صبح امروز سومین دوره طرح تربیت معلم قرآن دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور ضرغام کارشناس قرآن و عترت وزارت بهداشت و دیگر اساتید برجسته قاریان قرآن کریم و کارشناسان فرهنگی، مسئولان ستادی وزارت بهداشت و رؤسا و مدیران دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سالن ولایت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اغاز شد.

 بهروز دادخواه معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ضمن خیرمقدم به مدعوین سومین دوره طرح تربیت معلم قرآن دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، برگزاری این دوره آموزشی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل را مایه افتخار عنوان کرد و گفت: بسیار خوشحالیم که این رویداد قرآنی به میزبانی  دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار در حال برگزاری است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل جایگاه و منزلت شهید مرتضی مطهری به عنوان یکی از اساتید و معلمان قرآن را یادآور شد و گفت: استاد مطهری نمونه بارزی از معلمان قرآن کریم بودند بطوریکه  ایشان عاشق و دل‌باخته اهلت بیت(ع) بوده و حضور پربرکتشان بر مدار ارزش‌ها، معرفت و کارمات انسانی چرخیده است.

وی در ادامه سخنان خود  به ویژگی‌های اخلاقی و معنوی علامه مطهری اشاره کرد و گفت: امروزه جامعه بخصوص نسل جوان  به شناخت الگوها و اسوه‌هایی نظیر شهیدمطهری نیازمند است.

دادخواه با بیان اینکه  ما در ارتباط با مباحث قرآنی، نیازمند حماسه‌سازی در بخش‌های مختلف قرآنی هستیم، گفت: قران کریم ، هدایتی است برای بشر ،اما این هدایت، هدایتی که تمام دانشمندان و فلاسفه  نیز از تعریف و تمجید آن عاجز هستند.

وی افزود: یکی از مهمترین فطرت و سرشت بشریت این است که همیشه به دنبال کسب دانش و آگاهی‌ها است اگرچه می‌توانیم از طریق تجارب علمی و پژوهش‌ها تا حدودی آگاهی‌ و دانش را بدست آوریم  اما به نظر می‌آید که ما به یک منبع غنی و اصیل که بتواند تمام این نیازها را جامع و کامل تامین کند نیازمندیم و آن منبع همان قرآن کریم است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه این دوره آموزشی در سه رشته حفظ، ترجمه و مفاهیم و صحیح خوانی قرآن کریم برگزار می شود، گفت:این دوره آموزشی با حضور 100 از دانشجویان  و با حضور اساتید برجسته ای چون  سعید زکی لو، محمود کریمی، مهدی نادی، علیرضا لطفی و مهدی ناصر زعیم برگزار می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین این دوره آموزشی پرداخت و گفت: روش‌ها و فنون تدریس، آشنایی با مهارت‌های زندگی قرآنی، اصول و روش‌های حفظ، کارگاه روش تدریس حفظ ، صحیح خوانی و ترجمه و مفاهیم از جمله دروسی است که در این دوره آموزشی تدریس خواهد شد.

دیدار با امام جمعه محترم اردبیل، بازدید از بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی(عالی قاپو)، عزیمت به جنگل فندقلو از جمله برنامه‌های فرهنگی و گردشگری این دوره آموزشی عنوان شده است.

سومین دوره طرح تربیت معلم قرآن دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، در رشته‌های حفظ، ترجمه و مفاهیم و صحیح خوانی طی روزهای ۲۸ مرداد تا ۲ شهریور ماه امسال به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/