کد خبر: 5112 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷

امام جمعه اردبیل:

نمایندگان در انتخاب وزیر اصلح مصالحه یا مماشات نکنند

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه چهار سال کشور با فکر و سلیقه و تشخیص وزراء اداره خواهد شد گفت: نمایندگان مجلس در انتخاب وزیر اصلح مصالحه یا مماشات نکنند.

نمایندگان در انتخاب وزیر اصلح مصالحه یا مماشات نکنند

به گزارش ابصارخبر به نقل از سبلان‌ما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه به مناسبت سالروز ازدواج امیرالمؤمنین (علیه السلام) و فاطمه زهرا (سلام الله علیها) بر لزوم اقتداء به این زوج معصوم و به این ازدواج آسمانی تاکید کرد.
حضرت آیت الله عاملی اظهار داشت: این ازدواج حاوی ارزش های بسیار حیاتی و مهم است. بساطت و سادگی ازدواج، عدم لحاظ اعتبارات ظاهری و مادی در انتخاب و اینکه امیرالمومنین سراغ مکشفه ها و متبرجات جاهلی و متمولین نرفت و رسول خدا با وجود خواستگاری ثروتمندان بزرگ حجاز با آنها موافقت نکرد، نبود حرام و گناه در انتخاب و در مراسم ازدواج، وجود حیاء زوجین حتی در خواستگاری و در آمدن حضرت زهرا برای اخذ دعای خیر از پدر، شروع ازدواج با عفت و ادامه آن با عفت، اکتفاء به مهر السنه که آن زمان 500 درهم بود، نبود توقعات غیرعادی و غیرعرفی از طرف زوجین و خانواده های آنها، ساده بودن جهیزیه که غالبا از سفال بود و مخصوصا تهیه جهیزیه از مهریه و ...
وی افزود: این ازدواج، یک الگوی جهانی و ابدی است و ما هرچه از این الگوها و اسوه های ابدی فاصله بگیریم با پدیده های لاینحل اجتماعی مواجه خواهیم شد. حجم عظیم روزانه طلاق در کشور دلیل خوبی بر خطای معیارهای انتخابی در ازدواج و زندگی مشترک است. امروزه موانع فرهنگی ازدواج بیشتر از موانع اقتصادی آن است و خطراتی که به عنوان عناصر فرهنگی متوجه بقاء نهاد خانواده است کمتر از عوامل اقتصادی نیست.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها از نمایندگان خواست در انتخاب وزیر اصلح مصالحه یا مماشاه نکنند.
وی در این خصوص گفت: چهار سال کشور با فکر و سلیقه و تشخیص این وزراء اداره خواهد شد. مقام معظم رهبری فرمودند "معیشت مردم را باید در این چهار سال به یک نقطه قابل قبول رساند" و این جز با وزرای توانمند، مقدور نیست.
وی اظهار داشت: در این باب هم رئیس جمهور هم نمایندگان در برابر ملت مسؤول هستند. رئیس جمهور در معرفی یکی از وزیران می گوید "این وزیر در دوره قبل فعال بود اما در موضوع اصلی آن وزارت خانه نتوانستیم به توافق نهایی برسیم". این جمله از رئیس جمهور جای تعجب دارد چون اعتراف به ناتوانی وزیر پیشنهادی است. اتفاقا این وزیر، وزیری است که در دوره قبل با کمترین رای به وزارت رسید و یکبار هم تا پای استیضاح رفت. جناب آقای رئیس جمهور همچنین در این جلسه فرموده "متاسفانه بانک ها از مسیر خودشان منحرف شده و به مسیر دیگری رفته اند" باز این سخن از رئیس قوه ی مجریه که از انحراف کلی زیر مجموعه خود سخن می گوید، پذیرفته نیست. امروز افتضاحات بانک مرکزی در عدم نظارت بر موسسات مالی بر کسی پوشیده نیست و  در حال حاضر مشتریان بعضی از موسسات مالی نه بر علیه آن موسسه یا بانک مرکزی بلکه بر علیه نظام شعار می دهند.
امام جمعه اردبیل با اشاره به محرومیت حجاج یمن از حج توسط عربستان گفت: خداوند از ما حجی می خواهد که در آن بیت الله الحرام، بیت عتیق یعنی آزاد باشد «ولیطّوّفوا بالبیت العتیق» در حالیکه بیت اسیر است و آل سعود آن را ملک طلق و ارث پدری خود می دانند.
حضرت آیت الله عاملی در ادامه با ذکر فضایل دهه اول ذی الحجه مخصوصا از جهت روزه و دعا از مومنین خواست استفاده کامل از این مناسبت زمانی را از دست ندهند.
 

انتهای پیام/