کد خبر: 5013 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸

با حضور رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه برگزار شد؛

مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله مشکینی در اردبیل

مراسم بزرگداشت دهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله مشکینی با سخنرانی حجت الاسلام تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و حجت الاسلام اجاق نژاد نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان در اردبیل برگزار شد.

مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله مشکینی در اردبیل

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، مراسم بزرگداشت دهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله مشکینی با حضور اقشار مختلف مردم از جمله ائمه جماعت استان، طلاب علوم دینی، دانشگاهیان اردبیل با سخنرانی حجت الاسلام تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و  خاطه گویی حجت اجاق نژاد نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان و داماد آیت الله مشکینی با مشارکت شورای فرهنگ عمومی استان، اداره کل تبلبغات اسلامی،کانون مساجد و سپاه حضرت عباس علیه السلام در سالن ولایت اردبیل برگزار شد.

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان،به بیان نقش آیت الله مشکینی در جریان انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: نقش آیت الله مشکینی در دوران انقلاب اسلامی و تأثیرات فرهنگی و اجتماعی ایشان در کشور هیچگاه فراموش نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه شخصیت آیت‌الله مشکینی باید در تمامی زمینه‌ها الگوی جوانان ما قرار گیرد، تصریح کرد: شخصیت‌هایی مانند آیت‌الله مشکینی در استقلال و عزت کشور نقش مهمی را ایفا کرده اند.

وی در ادامه سخنان خود به نقش روحانیت در تاریخ انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: روحانیون در اقتدار عزت و عظمت انقلاب اسلامی ایران نقش اساسی داشتند که باید این نقش از طریق مراجع فرهنگی به نسل امروزی به ویژه جوانان انتقال یابد.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود به تبیین رمز موفقیت بزرگانی چون آیت الله مشکینی پرداخت و گفت:   الگوسازی، تکریم شأن معلم و آموزگار و توجه به جایگاه و نقش مادر در تربیت نسل سالم از مهمترین عوامل پیشرفت هر تمدنی است.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: تجلیل از چنین شخصیت‌هایی موضوعی است که باید به طور همه‌جانبه مورد توجه واقع شود و در این زمینه مسئولان و دست‌اندرکاران مربوطه رسالت بسیار خطیر و حساسی بر عهده دارند.

سخنرانی حجت الاسلام تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و حجت الاسلام  اجاق نژاد نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان و داماد آیت الله مشکینی از جمله برنامه های گرامیداشت دهمین سالگرد ارتحال آیت الله مشکینی در اردبیل بود.

انتهای پیام/