کد خبر: 4942 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷

نوبخت در تشریح جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی:

حداکثر دریافتی مدیران 18 میلیون تومان است

سخنگوی دولت گفت: حداکثر دریافتی مقامات سیاسی 10 و سایر مدیران 18 میلیون تومان است.

خبرنگاران جوان، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در تشریح صورتجلسه سی و نهمین جلسه نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: ماموریت این ستاد در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی آن است که ابزارهای اقتصادی ایران تقویت شود و راهکار‌هایی که اقتصاد را از تکانه‌های داخلی و خارجی حفظ می‌کند، شناسایی شوند.

وی افزود: جمع بندی ما و مهمترین رویکردی که در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی وجود دارد این است که بتوانیم از مشارکت گسترده مردم در اقتصاد استفاده کنیم چراکه دولت به تنهایی نمی‌تواند اقتصاد مقاومی را شکل دهد.

نوبخت با بیان اینکه منابع دولت به نوعی به درآمدهای نفتی و درآمدهایی که با تغییر قیمت نفت نوسان دارد متصل است، خاطر نشان کرد: اگر اقتصاد با مردم اداره شود می‌توانیم نسبت با اطمینان از ثبات و پایداری اقتصاد عمل کنیم؛ براین اساس اگر مردم بخواهند در اقتصاد مشارکت داشته باشند باید دید چه عواملی می‌تواند مانع کار آنها شود یا روند کار آنها را با وقفه مواجه می‌کند.

سخنگوی دولت ادامه داد: یکی از مباحثی که عمدتا بخش غیر دولتی از آن گلایه‌مند بوده و هستند، برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی است و کارفرمایانی که به نوعی با این سازمان باید در ارتباط باشند. خوشبختانه امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مصوباتی داشتیم مبنی بر اینکه سازمان تامین اجتماعی برای تسهیل در امور کارفرمایان چه اقداماتی باید به انجام برساند تا مردم و کارفرمایان بدون مشکل یا با حداقل توقف زمانی بتوانند کارشان را انجام دهند.

وی تصریح کرد: پیش نویس و مصوبه کارگروهی که در این رابطه کار تخصصی انجام می‌دهد در جلسه این ستاد به تصویب رسید و موانعی که در بهبود فضای کسب و کار وجود دارد هم شناسایی شد.

نوبخت ادامه داد: همچنین اخذ تمامی استعلاماتی که باید روند انجام امور را کوتاه ‌کند تا اگر کسی قصد انجام سرمایه گذاری داشته باشد به دلیل طولانی بودن این مسیر منصرف نشود هم شناسایی شد و در 11 ماده به تصویب رسید.

سخنگوی دولت متذکر شد: امیدوارم با این مصوباتی که امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در این جلسه داشت بتوانیم راه را برای مشارکت بخش غیر دولتی هموارتر کنیم تا آنها با رضایت بیشتری بتوانند در کار اقتصاد با دولت مشارکت کنند.

نوبخت سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که در مصوبه هفته گذشته هیات وزیران سقف حقوق مدیران دولتی برداشته شده است گفت: آنچه تصویب شد براساس مصوبات پیشین شورای حقوق و دستمزد بود.

وی در خصوص حداکثر سقف حقوقی مدیران افزود: مدیران سیاسی یا مقامات کشور باید کمتر از 10 میلیون تومان دستمزد داشته باشند و این درحالی است که برای سایر مدیران این رقم به حدود 17 الی 18 میلیون تومان می رسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: براساس مصوبه امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، سازمان تامین اجتماعی موظف شد در بخشی از نارضایتی کارفرمایان که مربوط به زمان طولانی به انجام رسیدن برخی کارهاست با تائید این مشکلات از سوی کمیسیون های تخصصی ستاد ، موانع را برطرف کند.

نوبخت به نیاز کشور برای سرمایه گذاری دو برابری در اقتصاد اشاره کرد و گفت: برای رشد 8 درصدی اقتصاد باید 770 هزار میلیارد تومان در سال سرمایه گذاری انجام شود و این در حالی است که هم اکنون میزان سرمایه گذاری در کشور حدود 320 هزار میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: با توجه به انتظارات مقام معظم رهبری از دولت مبنی بر رفع موانع برای مشارکت بخش غیردولتی در اقتصاد، در جلسه امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بخش قابل توجهی از این موانع برطرف شد.

انتهای پیام/

مشارکت مردم در اقتصاد ضروری است