کد خبر: 4931 ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع)در جمع دانشگاهیان استان؛

شهدا، سرمایه های اصلی این مملکت هستند/ واقعه دشت مغان نشأت گرفته از عدم توجه به امر به معروف است

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) در جمع تعدادی از دانشگاهیان استان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم،گفت: سرمایه های این مملکت، انسان هایی هستند که بی مزد و تمنا برای اسلام می جنگند.

شهدا، سرمایه های اصلی این مملکت هستند/ واقعه دشت مغان نشأت گرفته از عدم توجه به امر به معروف است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، سردار جلیل بابازاده قانع فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در جمع روسای دانشگاه های اردبیل، مسئولین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان و جمعی از دانشجویان بسیجی از سراسر استان، رشادت های رزمندگان اسلام در میدان های نبرد حق علیه باطل و دفاع از مظلومیت مردم مسلمان در کشور های اسلامی را یادآور شد و گفت: امروزه نتیجه تربیت صحیح اسلامی و انسانی در میدان های مبارزه با تروریسم توسط فرزندان مسلمان امت اسلامی به نمایش گذاشته می شود.

بابازاده با بیان اینکه باید در اجرای برنامه‌های فرهنگی از ظرفیت‌های دانش‌آموزان و دانشجویان در  سراسر استان استفاده شود،گفت:اجرای طرح ولایت و راهیان نور از طرح‌های مهمی محسوب می‌شود که نقش تاثیرگذاری در ارتقای سطح فرهنگی دانشجویان دارند و می‌تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.

وی در ادامه سخنان خود به تشکیل حلقه‌های صالحین در استان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر1300 نفر در قالب سرگروه حلقه صالحین به مشهد مقدس اعزام شدند که تمام تلاش ما بر این است بتوانیم با تشکل حلقه صالحین به تمامی اهداف خود دست یابیم.

بابازاده در ادامه سخنان خود از اهتمام روسای دانشگاه های استان و مسئولین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان که جهت به ثمر نشستن برنامه های بسیج دانشجویی مشارکت و حمایت داشتند تشکر و قدردانی کرد و گفت:در سایه این حمایت است که راهیان نور دانشجویی استان توانست رتبه 2 کشوری در زمینه اجرای موفق راهیان نور را کسب کند.

وی از دست اندرکاران طرح ولایت دانشجویی نیز خواست تا فرصت 10 روزه این طرح دانشجویان شرکت کننده را از لحاظ محتوای معرفتی و بصیرتی غنی کنند تا آنها بتوانند بعد از اتمام دوره سفیران انقلاب اسلامی در محیط های دانشگاه و محل زندگی خود باشند.

یادگار دوران دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود به بیان ویژگی های بارز شهید مدافع حرم علی سیفی پرداخت و گفت:اخلاص، صفا و صمیمیت در جوانانی چون شهید علی سیفی موج می زند و شایسته است دانشجویان با بهره گیری ازفرصت های فراهم شده ویژگی های بارز شهدا را در خود تقویت کنند.

بابازاده در ادامه سخنان خود به مقایسه زندگی شهید مدافع حرم علی سیفی با شهدای دفاع مقدس چون نقی نادعلی اوغلی که ایشان هم تنها فرزند ذکور خانواده بودندپرداخت و گفت:بعد از گذشت 31 سال علی سیفی جا پای نادعلی اوغلی گذاشت و تمام وجود خود را تقدیم اسلام کرد.

وی تصریح کرد:اگر دانشجویان به شهدایی چون علی سیفی تبعیت کنند، اگر توفیق شهادت نیز نصیبشان نشد قطعا در ردیف اولیاء الله قرار خواهند گرفت.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) گفت: قطعا سرمایه های این مملکت، انسان هایی هستند که بی مزد و تمنا برای اسلام می جنگند.

وی طرح هایی چون طرح ولایت و راهیان نور را زمانی مفید و اثربخش دانست در راستای تعالی انسان  و حرکت به سوی کمال باشد.

بابازاده در ادامه سخنان خود به تشریح عملیات موشکی سپاه پاسداران به مقر تروریست های داعش در سوریه پرداخت و گفت: اثابت دقیق شش فروند موشک نقطه زن به محل های مورد نظر ب مقر تروریست ها آن هم از سکوی متحرک و نقطعه نامعلوم در حالی که حتی به یک نفر از مردم عادی نیز آسیبی وارد نشود، نشان از اقتدار و قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی با بیان اینکه افتخار می کنیم در لباس مقدس سپاه به نظام جمهوری اسلامی خدمت می کنیم،گفت: قطعا خداوند متعال کسانی را که در احیای دین مبین اسلام تلاش می کنند برکت خواهد داد.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) در پایان سخنان خود واقعه تلخ دشت مغان را یادآور شد و گفت: امروز باید کسانیکه برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و اجرای برنامه های فرهنگی در جامعه برما اشکال می گرفتند باید پاسخگو باشند چونکه واقعه اخیر نتیجه غفلت از ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه و عمل نکردن به امر به معروف و نهی از منکر است.

وی تصریح کرد: در محافلی که متدینین و انقلابیون صاحب نظر نباشند گرفتاری در بلاهای مختلف امری طبیعی است.

بابازاده یاد و خاطره شهید نیکنام مهرآور از منطقه پارس آباد مغان را گرامی داشت و گفت:مجموعه سپاه پاسداران همواره در حفاظت از مرزهای کشور و برقراری امنیت مردم، صادقانه قدم بر می دارد و در راه انجام مأموریت های خود نیز تنها به خداوند متعال تکیه دارد.

 

انتهای پیام/