کد خبر: 4909 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱

به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلیِ

جشنواره منطقه ای اختراعات و ابتکارات رویش البرز در اردبیل آغاز به کار کرد

دومین جشنواره منطقه ای اختراعات و ابتکارات رویش البرز با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دانشگاه محقق اردبیلی اغاز به کار کرد.

جشنواره منطقه ای اختراعات و ابتکارات رویش البرز در اردبیل آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، دومین جشنواره منطقه ای اختراعات و ابتکارات رویش البرز با حضور دوایی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، منتظر معاون برنامه ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان و جمعی از مخترعات استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، گیلان و زنجان در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی اغاز به کار کرد.

اقتصاد مقاومتی، بر پایه اقتصاد دانش بنیان بنا شود

 

اقبال عباسی معاون هماهنگی امور اقتصادی  و توسعه منابع انسانی استانداری اردبیل به تبیین مسئله مدیریت در جهان و ایران پرداخت و گفت:علمای علم مدیریت با دسته بندی علم مدیریت نقش مهمی در ادره یک جامعه ایفا کرده اند.

 

وی مدیریت فکری و تئوری را مهم مترین نوع مدیریت عنوان کرد و گفت: این نوع مدیریت در سطح دنیا کمتر از 3 درصد است.

عباسی با بیان اینکه این نوع مدیریت در توسعه کشور نقش تعیین کننده ای دارد،خاطر نشان کرد:مدیریت تئوری در واقع فکر حاکم بر جامعه را توسعه می دهد و جامعه را مدیریت کلان می کند.

وی از مدیریت روندی بعنوان نوع دیگری از مدیریت نام برد و گفت:مدیریت تخریبی بدترین نوع مدیریت است چونکه در این نوع مدیریت فرد بدنبال جایگزینی وضعیت  است تا به هر نحو ممکن خود روند امور را به عهده بگیرد.

عباسی با بیان اینکه توسعه اقتصادی جز با تجمیع سرمایه های موجود امکان پذیر نیست گفت: توزیع بهینه سرمایه های موجود نیز موجب توسعه اقتصادی یک جامعه می شود.

وی با بیان اینکه  نشاط از جمله نشانه های یک جامعه توسعه یافته است،گفت: رویکرد امروز دولت فعالیت های دانش بنیان است چونکه طرح های قبلی دیگر جوابگو نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی  و توسعه منابع انسانی استاندار به ساختارهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت:امروز اغلب برنامه های تولت با محوریت دانش بنیان است چونکه اینده کشور بخصوص تحقق اقتصاد مقاومتی نیز در گرون رشد سرکت های دانش بنیان است.

عباسی در پایان سخنان خودبه تبیین اقتصاد مقاومتی و شاخصه های شرکت های دانش بنیان پرداخت و گفت:اقتصادی که بر پایه دانش بنیان شکل بگیرد مقام بوده و بنیانش فروپاشدنی نیست.

مبتکرین نقش به سزایی در جوامع پیشرفته دارند

مهرداد محرم زاده معاون اداری مالی دانشگاه محقق اردبیلی ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان و مخترعین با بیان اینکه هر حرکتی که در مسیر موفقیت قرار می گیرد نیاز به گلچین شدن از عموم دارد،گفت:در جوامع پیشرفته مبتکرین و نوآوران در تصمیم گیری های مهم نقش بسزایی دارند.

وی با بیان اینکه بسیاری از گره ها با تدابیر این قشر فرهیخته قابل باز شدن است گفت: باید در جامعه ما نیز از فرهیختگان و نوآوران تحت عناوین مختلف یاد شود تا در گذر از سرمایه های فردی به اجتماعی، حضور این قشر فرهیخته نیز هدفدار و پرثمر باشد.

نیروی انسانی توانمند موتور محرکه توسعه پایدار یک کشور است

حسین شایقی رییس بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل در ابتدای این جشنواره ضمن عرض خیر مقدم به تبیین مفهوم سرمایه انسانی پرداخت و گفت:در دنیای کنونی نیروی انسانی توانمند، مبتکر و خلاق در واقع موتور محرکه توسعه پایدار یک کشور است.

وی افزود کشور های ثروتمند در واقع کورهایی هستند کهسرمایه های انسانی و اجتماعی خود را تولید و انباشت کرده اند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان در پایان سخنان خود از مسئولان استان خواست تا در برنامه ریز های کلان ایم مهم را مد نظر قرار دهند.

سخنرانی دوایی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، منتظر معاون برنامه ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان  و افتتاح نمایشگاه اختراعات و ابتکارات جشنواره رویش البرز از جمله برنامه های این جشنواره بود.

انتهای پیام/