پربازدیدترین ها

کد خبر: 4878 ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶

در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران مطرح شد؛

کاظمی:مجلس به افراد ناکارآمد برای کابینه دوازدهم رأی اعتماد ندهد

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران گفت: مجلس باید به افرادی مردمدار، مؤمن، انقلابی و غیر وابسته به آمریکا رأی اعتماد دهد.

کاظمی:مجلس به افراد ناکارآمد برای کابینه دوازدهم رأی اعتماد ندهد

به گزارش ابصارخبر به نقل از تسنیم، محمد کاظمی نماینده جامعه اسلامی دانشجویان امروز (جمعه 16 تیر) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران، اظهار داشت: اکنون انقلاب اسلامی وارد دوره پیشرفت و تکامل خود شده و امروز توانا‌تر و مقتدر وبرای آینده قادر به برنامه‌ریزی بهتر هستیم.

وی با اشاره به تشکیل حکومت اسلامی ادامه داد: منظور ما از دولت تمامی قوا هستند، در واقع جهت‌گیری تمامی مسئولان یعنی فکرشان و عقیده‌شان باید اسلامی باشد زمانی که دولت اسلامی شکل گرفت زمینه برای شکل‌گیری جامعه نمونه اسلامی در کشور اسلامی فراهم می‌شود.

 نماینده جامعه اسلامی دانشجویان با تاکید بر اینکه دولت‌مردان باید از بن دندان معتقد به اسلام ناب محمدی باشند، اضافه کرد: اسلام ناب رو در رو با اسلام آمریکایی است که امام بزرگوار به شدت بر روی آن تاکید کردند. اسلام آمریکایی دو شاخه دارد، یکی اسلام متحجر و دیگری اسلام سکولار است.

کاظمی ادامه داد: افرادی می‌توانند منافع ملی ما را تامین کنند که به شدت از اسلام آمریکایی در عمل و گفتار دوری گزینند و جهاد کبیر و عدم تبعیت از از دشمن باید سر لوحه کار دولت مردان قرار گیرد. برای رسیدن به این مقام وصیت‌نامه امام‌خمینی(ره) و باید نصب‌العین مسئولین باشد و همچنین شاخص‌های انقلابی‌گیری که  از جانب امام خامنه‌ای عنوان شده نصب‌العین دولت‌مردان باشد.

وی با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: پس از برگزاری انتخابات پرشور باید دولت فاصله خود با مخالفان مردم در گفتار و عمل را نشان دهد. بدیهی است که رای مردم تا زمانی پشت دولت است که مثل همیشه به اسلام و انقلاب پایبند باشد.

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه دولتمردان نباید مرعوب و دل‌باخته آمریکا و تمدن غرب باشند، تصریح کرد: اگر کسی مبانی قرآنی انقلاب اسلامی را هم قبول نداشته باشد باید تا الان به تجربه دیده باشد که اعتماد به دشمن و اعتماد به وعده‌های دشمن به دنبال سراب دویدن است.

کاظمی با تاکید بر اینکه اگر اعتقاد پیدا کردیم که رزق و امنیت این کشور و نظام در دست خداست و نه در دست مذاکرات با کشورهای غربی و شورای امنیت آن زمان موفق و سربلند خواهیم بود، گفت: لذا دولت باید در عمل به مبانی اسلامی از جمله برائت از دشمنان باید صریح باشد که البته هیچ تضادی هم با تعامل با کشورهای خارجی هم ندارد.

وی با اشاره به کابینه دولت دوازدهم تاکید کرد: در گزینش کابینه دوازدهم از عناصر غیرانقلابی، ناکارآمد، پیر و از نفس افتاده نباید استفاده شود. افراد و کسانی که به باند، گروه، جناح سیاسی و حقوق نجومی خود وابسته شده‌اند نمی‌توانند در جهاد الهی حاضر شوند.

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان در همین زمینه افزود: همچنین از عناصر فعال در فتنه 88 و عناصر جاده صاف‌کن برای اسنادی مانند سند 2030 نباید در کابینه دولت دوازدهم استفاده شود.

کاظمی تصریح کرد: دولت باید در کابینه دوازدهم از افراد انقلابی، کارآزموده، امانت‌دار بیت‌المال، عدم سوء سابقه، و عدم وابستگی به فرهنگ غربی و همچنین انتقادپذیر در عمل استفاده کند.

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه دولتمردان در انعقاد قراردادها به اسناد بالادستی توجه کنند، گفت: نخواهیم گذاشت امضا قراردادهای مانند قراردادهای «IPC»، قرارداد با شرکت توتال، توافق‌نامه محیط زیستی پاریس و «FATF» که منافع کشور را هدف قرار داده‌اند به دست عده‌ای ساده‌لوح کشور را از پیش رفت و رسیدن به تمدن نوین اسلامی باز دارند.

کاظمی در پایان اظهار داشت: دولت واقعاً در عمل نقد را در خود بالا ببرد و از اختلاف‌افکنی و ایجاد دو قطبی کاذب در در کشور جلوگیری کند و همواره منتقدین را عدم انصاف و وحدت‌شکن متهم نکند.

انتهای‌ پیام/