کد خبر: 4864 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴

در گردهمایی روسای واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی مطرح شد؛

محمدحسین امید:توسعه کیفی مراکز، اولویت اول دانشگاه جامع علمی کاربردی است

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در در اردبیل با اذعان به اینکه میزان تقاضا برای تحصیل در این دانشگاه کم شده است، گفت: کیفی سازی واحدهای دانشگاهی در اولویت کارهای ما قرار دارد.

محمدحسین امید:توسعه کیفی مراکز، اولویت اول دانشگاه جامع علمی کاربردی است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، دومین گردهمایی روسای واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با حضور محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

امید در این همایش با بیان اینکه میزان تقاضا برای تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی روند نزولی به خود گرفته است،گفت: امروز توسعه کیفی مراکز و واحدهای خود را در اولیت قراردادی که امیدواریم با این کار خدمات ارزنده ای به توسعه علم در کشور و کاربردی تر کردن علوم انجام دهیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کارردی کشور بهره‌گیری از ظرفیت‌های مناسب مدرسان و رویکرد مهارت افزایی را لازمه افزایش میزان تقاضا برای ورود به این دانشگاه عنوان کرد و گفت: در این زمینه ساماندهی مدرسان لازمه است و نیاز است که در انتخاب مدرسان هیچ گونه اغماض و چشم‌پوشی وجود نداشته باشد تا بتوان به کیفیت دلخواه دست پیدا کنیم.

وی از جذب مدسان توانا و ارتقای علمی  و مهارت افزایی مدرسان خبرداد و گفت: امیدواریم این اقدامات بتواند ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر کمک کند.

امید احداث واحدهای استانی شتاب دهنده‌ و کلینیک‌های کارآفرینی را از دیگر موارد در دست اقدام عنوان کرد و گفت:امیدواریم با انجام کارهای برنامه ریزی شده  موانع موجود را در این زمینه برطرف کرده و با میزان تقاضای تحصیل در این دانشگاه رو به رو شویم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور متذکر شد: اگر در استانی واحدی کیفی نبود، اصراری به حفظ آن نداریم و شرایط عمومی کشور به گونه ای است که به جای توسعه کمی، توسعه کیفی از اهمیت برخوردار است.

به ضرورت استفاده از تخفیفات این دانشگاه در استان ها اشاره کرد و گفت: این تخفیفات برای دانشجویان برتر و بی بضاعت تا سقف ۱۵ درصد پیش بینی شده است.

وی افزود: برخی استان ها به هیچ عنوان از این تخفیفات استفاده نکرده اند که انتظار ما این است جهت تشویق این افراد تخفیفات مورد استفاده قرار گیرد.

امید همچنین به تکمیل چارت های سازمانی اشاره کرد و گفت: لازم است استان ها نیازهای خود را اعلام کرده و ترجیحا از منابع انسانی دستگاه های دیگر به صورت مامور استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور افزود: همچنین در نظر داریم نسبت به ارتقای وضعیت استخدامی کارکنان اقدام شود و چنان که در سال گذشته ۲۰ درصد جمعیت دانشگاه نزدیک به ۲۰۰ نفر تثبیت شدند، تعیین وضعیت نیروهای قراردادی نیز دنبال می شود.

ناصر نصیری در این همایش هدف اصلی شکل‌گیری دانشگاه جامع علمی کاربردی را توسعه آموزش‌های مهارتی عنوان کرد و گفت:از این دانشگاه انتظار می رود تا با به کار گیری مهارت‌ها و جذب سریع فارغ‌التحصیلان آن در بازار کار  بتوان شاهد زمینه‌سازی رونق اشتغال در استان شد.

داریوش لطیفی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل نیز در ابتدای این همایش ضمن عرض خیر مقدم دانشگاه علمی کاربردی را در کنار دانشگاه‌های نظری ارزیابی کرد و گفت: هدف این دانشگاه تربیت نیروی کار ماهر است.

وی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاهی نسل سومی و متولی آموزش مهارتی و کارآفرینی است، گفت: این رسالت در استان نیز دنبال می‌شود.

لطیفی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی برای تحقق اهداف خود از ظرفیت صاحبان حرف و مشاغل استفاده می‌کند تا بتواند پتانسیل شغلی آن ها را در امر آموزش به کار گیرد.

انتهای پیام/