پربازدیدترین ها

کد خبر: 4789 ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱

در نشست فرهنگ امت اسلامی مطرح شد:

وجهه فرهنگی انقلاب اسلامی،چهره واقعی فرهنگ های وارداتی را آشکار کرد

دبیر هم اندیشی اساتید دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه بی هویتی نسل ها، استحاله، تغییر فرهنگ و تهاجم فرهنگی از چالش های فرهنگ است، گفت: باید برای مقابله با آن برنامه ریزی کرد.

وجهه فرهنگی انقلاب اسلامی،چهره واقعی فرهنگ های وارداتی را آشکار کرد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، بعد از ظهر امروز نشست  فرهنگ امت اسلامی همزمان با سالروز شهادت مصطفی چمران و روز بسیج اساتید در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

امین فتحی دبیر هم اندیشی اساتید دانشگاه محقق اردبیلی در این نشست به تبیین  وجهه فرهنگی انقلاب پرداخت و گفت: وجهه فرهنگی انقلاب اسلامی در مقابل فرهنگ وارداتی غرب ایستاد و چهره همگون آن را که نتیجه ای جز دور شدن انسان ها از ارزش های انسانی نداشته است، آشکار ساخت.

وی افزود: بی هویتی نسل ها، استحاله، تغییر فرهنگ و تهاجم فرهنگی از چالش های فرهنگ است که باید برای مقابله با آن برنامه ریزی کرد.

فتحی با بیان اینکه دنیا فانی و پایدار نیست، گفت: مدیریت زندگی بر اساس آموزه های دینی سبب ارتباط زمین با آسمان شده و نیازها نیز تا حدی اقناع می شوند.

دبیر هم اندیشی استادان دانشگاه با بیان اینکه آموزه های دینی بر سه بعد انسان یعنی عقل و اندیشه؛ درک قلبی و احساس و جسم ناظر است، گفت:انتظار بشر از دین نیز در سه حالت حداقلی، حداکثری و متعادل است،

وی گفت: انتظار حداقلی به بحث عقلی و عبادی پرداخته و با جامعه کار ندارد و انتظار حداکثری یعنی اینکه دین برای همه ابعاد زندگی بشر برنامه دارد و انتظار متعادل این است که تعادل در انتظارات از دین برقرار باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه مسلمانان را به چند دسته تقسیم می کنند، یادآور شد: سنتی، روشنفکر و نواندیش سه دسته بندی مسلمانان هستند.

فتحی در ادامه سخنان خود به واژه های مهم قرآن کریم در اینخصوص پرداخت و گفت: در قرآن چهار واژه مهم وجود دارد که امام جامعه، امت، جامعه اسلامی و نیازهای جامعه این چهار واژه هستند.

وی با اشاره به اینکه امام به عنوان دیده بان جامعه نیازهای اصلی را دیده و اعلان فراخوان می کند و به مقدار آمادگی و حضور به این فراخوان امام جامعه، بسیج شکل می گیرد.

اسماعیل گلی مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این نشست با اشاره به سالروز شهادت مصطفی چمران گفت: روح کمال جوی دکتر چمران بود که جنبش امل را تاسیس کرد که ثمره آن حزب الله و سید حسن نصرالله است.

وی افزود: باید چمران وار عمل کنیم و تولید چمران ها نه به عنوان استثنا بلکه به عنوان قاعده خروجی دانشگاه ها و مراکز علمی باشد.

انتهای پیام/