پربازدیدترین ها

کد خبر: 4780 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اردبیل؛

گفتمان مقاومت، امروز به گفتمان غالب در بین افکار عمومی جهان تبدیل شده است

ابتکار بی نظیر امام خمینی (ره) در نامگذاری روز جهانی قدس، دشمنان اسلام و قدس شریف را غافلگیر کرد چرا که امام(ره) با این اقدام راهبردی، به رژیم صهیونیستی و حامیان آمریکایی و غربی آن فهماند که از این پس نه قدس و فلسطین، که هیچ مظلوم و محرومی در جغرافیای زمین، تنها نیست.

گفتمان مقاومت، امروز به گفتمان غالب در بین افکار عمومی جهان تبدیل شده است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، حجت الاسلام حمید واحدیزاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل به اهمیت روز جهانی قدس در بین مسلمانان اشاره کرد و گفت: قدس شریف در نگاه وحیانی و اسلامی به دلیل وجود مسجدالاقصی از جایگاه بزرگ و اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است. اهمیت قدس به دلیل آن است که این سرزمین مقدس، محل زندگی و بعثت انبیای الهی، نخستین قبله مسلمانان و محل معراج آسمانی پیامبر اکرم (ص) بوده است، کما اینکه بیت المقدس برای یهودیان و مسیحیان نیز به لحاظ دینی و مذهبی دارای اهمیت خاصی می باشد.

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان  با بیان اینکه قدس شریف از زمان اشغال صهیونیست ها در سال ۱۹۶۷، پایتخت رژیم جعلی اسرائیل اعلام شده و صهیونیست ها تلاش می کنند برای خود تاریخی بسازند و تمام تلاش خود را بر یهودی کردن و «یهودی سازی» آن متمرکز کردند، خاطرنشان کرد: اهمیت اصلی این شهر از آن حیث است که مرکز سه دین آسمانی اسلام، مسیحیت و یهودیت است، نقطه مشترکی که بیانگر و مجسم کننده مقوله اسلامی می باشد و با آیین ها و ادیان دیگر متفاوت است.

واحدیزاده ادامه داد:خداوند مسجدالاقصی را در این شهر قرار داد و آن را مبارک گردانید و این شهر را برگزید تا نقطه تماس و ارتباط سه دین آسمانی باشد. اما سیاست یهودی سازی و احداث شهرک های مسکونی یهودی و از بین بردن آثار و نمادهای اسلامی و وحیانی در کنار سایر سیاست های توسعه طلبانه و نژادپرستانه, با هویت، ماهیت و مفهوم واقعی این شهر مقدس، در تضاد و تعارض است.

وی با یادآری اینکه بیش از شش دهه از اشغال قدس شریف و کشور فلسطین می گذرد، افزود: دولت های عربی پس از شکست اعراب در جنگ شش روزه با رژیم غاصب اسرائیل به سازش و خیانت به آرمان فلسطین روی آوردند.

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اهمیت قدس برای صهیونیست ها را در این جمله معروف بن گورین  دانست و گفت: اهمیت قدس شریف را از زبان اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی بهتر می توان مشاهده کرد که «اسرائیل بدون قدس و قدس بدون هیکل (معبد سلیمان) وجود ندارد و این سه بدون یکدیگر بی معنا هستند».  اما حقیقت این است که قدس شریف در وهله نخست متعلق به جهان اسلام بوده و برای مسلمانان حائز اهمیت مذهبی و استراتژیکی است. چرا که جهان اسلام پیرامون قدس و مفهوم مذهبی آن گرد هم می آیند، بنابراین مسلمانان نیز نمی توانند و نباید از اصول و مبادی اعتقادی و دینی خویش پیرامون قدس صرف نظر کنند و آن را دست بسته به صهیونیست ها بسپارند تا هر آنچه می خواهند انجام دهند، چون اگر اختیار به دست صهیونیست ها بیفتد، آن ها خود را محدود به قدس یا فلسطین نخواهند کرد. چونکه طرح صهیونیسم فقط محدود به قدس و فلسطین نیست، بلکه شامل تمام منطقه خاورمیانه می شود.

وی ابتکار عمل امام خمینی(ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بعنوان روز جهانی قدس را متذکر شد و گفت: درست به خاطر درک این مسئله و همچنین اهمیت و جایگاه راهبردی قدس برای مسلمانان، بوده است که امام خمینی (ره) از همان آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع از مستضعفان به خصوص مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف را به عنوان یکی از اصول مهم و برگشت ناپذیر نظام جمهوری اسلامی ایران معرفی و با تعیین جمعه آخر ماه مبارک رمضان، به نام «روز جهانی قدس» و دفاع از آرمان فلسطین آنرا نهادینه کرد.

واحدیزاده خاطر نشان کرد: این ابتکار بی نظیر امام خمینی (ره) دشمنان اسلام و قدس شریف را غافلگیر کرد چراکه امام(ره) با این اقدام راهبردی، به رژیم صهیونیستی و حامیان آمریکایی و غربی آن فهماند که از این پس نه قدس و فلسطین، که هیچ مظلوم و محرومی در جغرافیای زمین، تنها نیست.

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان با بیان اینکه روز قدس از ابعاد مختلفی دارای اهمیت است، گفت: روز قدس به منزله اهرم فشار علیه رژیم صهیونیستی و در نهایت، زیر سؤال رفتن دولت های مرتجع و غرب گرای جهان اسلام است که رویای رهبری جهان اسلام را دارند, در واقع همان طور که امام فرمودند: «این روز، روز امتیاز و جدایی بین حق و باطل است و دنیای اسلام و امت اسلامی شاهد برخی ممانعت ها از سوی برخی دولت های منطقه برای برگزاری تظاهرات بوده است که داشتن رابطه و علقه سیاسی بین آن دولت ها و اسرائیل را نشان می دهد و از سویی نشانه حقانیت کشورهایی است که سعی در باشکوه برگزار کردن این روز دارند؛ زیرا که این روز به نوعی رویارویی مستقیم اسلام و صهیونیسم جهانی است». این پدیده را می توان با مواضع برخی دولتها و گروهها در جنگ ۳۳ روزه لبنان و اسرائیل و ۲۲ روزه و ۸ روزه رژیم صهیونیستی با مردم مسلمان غزه هم مشاهده کرد که برخی دولت ها و گروه ها مانند. رژیم دیکتاتور عربستان, القاعده و گروهک تروریستی داعش, ماهیت ضد اسلامی خود را افشا کردند و از سویی دیگر باعث حقانیت حزب الله لبنان و ملت مظلوم فلسطین و حامیان آن ها در سرتاسر دنیا گردید.

واحدیزاده خارج کردن مسئله فلسطین از بعد قومی و ملی و تبدیل آن به بعد جهانی و اسلامی را یکی دیگر از مسائلی دانست که نشانگر اهمیت روز جهانی قدس در میان مسلمانان و امت اسلام است.

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان در پایان سخنان خود ضمن دعوت از آحاد مردم مسلمان و روزه دار جهت شرکت در راهپیمایی این روز بزرگ خاطر نشان کرد: راهپیمایی روز قدس امسال در حالی برگزار می شود که خاورمیانه و جهان اسلام در شرایط ویژه ای قرار دارد. تجاوزات ددمنشانه عربستان به مردم مظلوم یمن و سرکوب بخشی از مردم که به دنبال حقوق خود هستند ادامه دارد, ملت بحرین همچنان در مبارزه با رژیم آل خلیفه مصمم بوده و مبارزه با گروهک تروریستی داعش و دولت خود خوانده عراق و شام, در سوریه و عراق به اوج خود رسیده و عرصه را بر آنها تنگتر کرده و این موضوعات شرایطی به وجود آورده که  گفتمان مقاومت مورد پذیرش افکار عمومی قرار گرفته است. در چنین فضایی حضور پرشور امت مومن و انقلابی جهان اسلام در راهپیمایی روز جهانی قدس آرمان آزادسازی قدس را زنده نگه داشته و در نهایت تحقق این هدف مقدس را مهیا خواهد کرد.

انتهای پیام/