کد خبر: 4775 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱

اصل ماجراى فلسطین

یوم الله قدس فرصت بسیار خوبی است که ماهیت معادلات منطقه‌ای و تشکیل داعش صهیونیستی و غربی بیشتر تبیین و افشا شود و این روز می‌تواند در جهت ایجاد اتحاد هر چه بیشتر مسلمانان جهان فرصت بسیار مغتنم و اساسی باشد.

اصل ماجراى فلسطین

 


به گزارش ابصار خبر به نقل از منابع اینترنتی، صهیونیستها در اوایل قرن بیستم با استفاده از سلطه انگلیس بر فلسطین، راه حل تشکیل یک کشور یهودی را در برابر ضدیت با یهودیان جهان و آزار آنان مطرح کردند.

انگلستان در این زمان برای تداوم سلطه خود به پایگاهی در این منطقه نیاز داشت. در جریان جنگ جهانی اول صهیونیستها از انگلیس و امریکا خواستند در صورتی که دولت عثمانی متحد آلمان، شکست بخورد، پس از خاتمه جنگ فلسطین تبدیل به مملکت یهود گردد. کوشش صهیونیستها نتیجه بخشید و توانستند نظر «لرد بالفور» وزیر خارجه انگلیس را جلب کنند.

سرانجام در آوریل 1920 متفقین و جامعه ملل، قیمومیت فلسطین را رسماً به دولت انگلستان واگذار کردند و آن را موظف کردند، با تاسیس کانون ملی یهود، برای اجرای اعلامیه بالفور کمک کند.

در زمانی که انگلستان به عنوان استعمارگر بزرگ در جهان حکومت می کرد و به قول معروف خورشید در مستعمرات آن غروب نمی‌کرد، هندوستان به عنوان مرکز استراتژیک جهان مطرح بود؛ چراکه این کشور قلب تجاری جهان بود و کشورهای قدرتمند جهانی جهت ضربه زدن به انگلستان سعی داشتند وارد هند شوند. اما انگلستان برای این منظور دست به تغییراتی در سطح جهان زد و سنگ بنای جدایی افغانستان به عنوان دروازه هند از ایران و دیگر تغییرات و تجزیه‌های منطقه‌ای در خاورمیانه بوجود آمد.


سربازان قوای بریتانیا در حال حفاظت از دروازه بیت المقدس. سال 1920

اما بعد از جنگ جهانی اول اوضاع تغییر کرد و با اشغال فلسطین به وسیله صهیونیست‌ها و از سوی دیگر کم کم با قدرت گرفتن یهودیان در آمریکا فلسطین اشغالی به عنوان یکی از استراتژیک ترین نقاط دنیا و همچنین به عنوان نقطه ضعف غرب مطرح شد.

رهبر معظم انقلاب درباره تاریخ بوجود آمدن رژیم اشغالگر قدس و اصل ماجرای فلسطین نگاه عمیقی دارند و به اصل و بنیان این ماجرای تاریخی در بسیاری از سخنرانی‌هایشان پرداخته اند. ایشان در نماز جمعه دهم دیماه سال 78 درباره این موضوع بیان می‌فرمایند: «اصل ماجرا این است که یک عده از یهودیان متنفّذ در دنیا به فکر ایجاد یک کشور مستقل براى یهودیها افتادند. از فکر اینها دولت انگلیس استفاده کرد و خواست مشکل خود را حل کند. البته آنها قبلاً به فکر بودند به اوگاندا بروند و آن‌جا را کشور خودشان قرار دهند. مدّتى به فکر افتادند به طرابلس، مرکز کشور لیبى بروند؛ لذا رفتند با ایتالیاییها - که آن وقت طرابلس در دست آنها بود - صحبت کردند؛ اما ایتالیاییها به اینها جواب رد دادند؛ بالاخره با انگلیسیها کنار آمدند. انگلیسیها آن وقت در خاورمیانه اغراض بسیار مهمِ‌ّ استعمارى داشتند؛ دیدند خوب است که اینها به این منطقه بیایند. اوّل به عنوان یک اقلیت وارد شوند، بعد بتدریج توسعه پیدا کنند و گوشه‌اى را، آن هم گوشه حسّاسى را بگیرند - چون کشور فلسطین در نقطه حساسى قرار دارد - و دولت تشکیل دهند و جزو متّحدین انگلیس باشند و مانع شوند از این که دنیاى اسلام - بخصوص دنیاى عرب - در آن منطقه اتّحادى به‌وجود آورد.»


تصویری از روز اشغال قدس شریف یا همان روز نکبت

پس از سقوط امپراتوری عثمانی، موضوع جلوگیری از پیشرفت و همچنین کنترل مسلمانان در خاورمیانه از اصولی اساسی بود که انگلیسی‌ها برای آن برنامه‌ریزی کردند. بر هم زدن ترکیب کشورهای مسلمان در خاورمیانه و چیدن مهرههای مختلف به طوری که منافع کشورهای غربی را تامین کند از اهداف تشکیل رژیم صهیونیستی بود.

رهبر معظم انقلاب در جای دیگر به نکته اصلی تشکیل رژیم صهیونیستی اشاره می کنند. ایشان در این زمینه در خطبه‌های نماز جمعه 25 دیماه سال 79 می فرمایند: «اساساً تشكیل دولت یهودی یا به تعبیر درست‌تر، دولت صهیونیست در این نقطه از دنیای اسلام، با یك هدفِ بلندمدتِ استكباری به وجود آمد. اصلًا به وجود آوردن این دولت در این نقطه‌ی حسّاس كه تقریباً قلب دنیای اسلام است یعنی قسمت غرب اسلامی را كه آفریقاست، به قسمت شرق اسلامی كه همین خاورمیانه و آسیا و مشرق است، متّصل می‌كند و یك سه‌راهی است بین آسیا و آفریقا و اروپا برای خاطر این بود كه در بلند مدت، تداوم سلطه‌ی استعمارگرانِ آن روز كه در رأسشان دولت انگلیس بود بر دنیای اسلام باقی بماند و این‌طور نباشد كه اگر یك‌وقت دولت اسلامیِ مقتدری مثل دورانهایی از حكومت عثمانی به وجود آمد، بتواند جلوِ نفوذ استعمارگران و انگلیس و فرانسه و دیگران را در این منطقه بگیرد. لذا یك پایگاه برای خودشان درست كردند. بنابراین طبق اسناد تاریخی، تشكیل حكومت صهیونیستی در آنجا، بیش از آنچه كه آرزوی مردم یهود باشد، یك خواست استعماری دولت انگلیس بود.»


تصویری از روز اشغال قدس شریف یا همان روز نکبت

 

آیت الله خامنه‌ای ادامه می دهند: «شواهدی وجود دارد كه در همان زمان بسیاری از یهودیها اعتقادشان این بود كه احتیاجی به این دولت نیست؛ این دولت به نفعشان نیست؛ لذا گریزان بودند. بنابراین، این یك آرزو و ایده‌ی یهودی نبود؛ بیشتر یك ایده‌ی استعماری و یك ایده‌ی انگلیسی بود. البته بعد كه به وسیله‌ی امریكا گوی سیاست دنیا و گوی استكبار از دست انگلیس ربوده شد، این هم جزو همان ابواب جمع مواریث استعماری بود كه به امریكا رسید و آمریكاییها حداكثر استفاده را كردند و الآن هم استفاده می‌كنند.»


تصویری از روز اشغال قدس شریف یا همان روز نکبت

این موضوع هم با صحنه آرایی ها و همچنین برنامه‌ریزی های مفصلی از سوی ایادی غرب انجام شد. رهبر معظم انقلاب درباره برنامه‌ریزی غرب برای شکل گیری این رژیم در هشتمین اجلاس سراسری کشورهای اسلامی در سال 1376 مطرح می‌کنند: «فلسطین در یک فرآیند تاریخیِ متشکّل از دهها ابتکار عمل از سوی دشمن، به ملک طلقِ صهیونیستها بدل شده است. نخست خریدن زمینهای فلسطینیان، سپس مسلّح شدن صهیونیستهای مهاجر، بعد از آن جنگ داخلی و اعلام تجزیه‌ی فلسطین، سپس تصرّف بخشهای جدیدی از آن کشور اسلامی و عربی و در نهایت تصرّف همه‌ی آن و افزودن بخشهایی از کشورهای مصر و سوریه و اردن به آن! تا این‌جا فقط یکبار همسایگان عرب فلسطین، ابتکار عمل را به دست گرفتند و آن حمله‌ی رمضان سال هزار و سیصد و نود و سه‌ی هجریِ کشورهای سوریه و مصر بود، که اگر چه بر اثر همراهی امریکا با اسرائیل و کم همّتی کشورهای اسلامی به نتایج کامل نرسید، ولی باز مایه‌ی افتخار جبهه‌ی عرب و رهاسازی بخشی از سرزمینهای عربی شد. پس از آن، باز همواره تا امروز صهیونیستها و حامیانشان و در رأس همه امریکا، ابتکار عمل را در دادن شعارهای سازش و عموماً در جهت تحکیم تصرّف غاصبانه‌ی فلسطین در دست داشته و حریفهای خود را تا هر جا توانسته‌اند، به دنبال خویش کشانده‌اند.»


تصویری از روز اشغال قدس شریف یا همان روز نکبت

البته طراحی غرب برای سیطره در خاورمیانه و به هم ریختن معادلات این منطقه تنها به ساختن رژیم جعلی صهیونیستی ختم نمی شود. بعد از انقلاب اسلامی و کشف و افشای ماهیت اصلی این رژیم توسط ایران اسلامی غربی‌ها دریافتند که برای بر هم زدن فضا بایستی در دو سطح کلی عمل کنند. اول اینکه نگاه ها را از رژیم صهیونیستی به عنوان یک دشمن غربی برچینند. موضوعی که با بوجود آمدن انقلاب اسلامی و نام نهادن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس توسط امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی سبب شد ماهیت این رژیم بیش از پیش برای مسلمانان جهان افشا شود.

این دستور العمل با بوجود آوردن تروریست‌های به اصطلاح اسلامی همچون داعش در منطقه شکل گرفت. واقعیت این است که داعش بیشترین نیروهای خود را از مزدوران تبعه انگلیس، فرانسه و کشورهای غربی می گیرد و این کشورها نیز کوچکترین فعالیتی برای توقف این روند شوم و صادرات تروریست به خاورمیانه انجام نمی دهند. ثانیا اینکه کشورهای اسلامی با بوجود آمدن گروه‌های خشن و تروریستی مانند داعش و پررنگ شدن اختلافات مذهبی مانند اختلافات میان شیعه و سنی و عرب و عجم به طور اصطعکاکی یکدیگر را مضمحل کنند.

با این اوصاف غرب در جذب رژیم سعودی و همراهی رژیم صهیونیستی با این رژیم به خوبی در جهت اهداف خود عمل کرده و این پیوند شوم سبب به هم ریختن هر چه بیشتر اوضاع خاورمیانه و مسلمانان جهان شده است. تا جایی این اتحاد و این نفاق بوجود آمده است که خلبانان صهیونیستی رکاب هواپیماهای جنگنده سعودی که ساخت غرب است را به دست گرفته و بمب های آمریکایی و انگلیسی را بر سر مردم یمن سرازیر می کنند.

تصویری از برگزاری اولین روز قدس در ایران

یوم الله قدس در این زمینه فرصت بسیار خوبی است که ماهیت معادلات منطقه ای و تشکیل داعش صهیونیستی و غربی بیشتر تبیین و افشا شود و این روز می تواند در جهت ایجاد اتحاد هر چه بیشتر مسلمانان جهان فرصت بسیار مغتنم و خوبی باشد. موضوع فلسطین همواره یکی از دردها و دغدغه های مردم مسلمان جهان بوده است و روز قدس و موضوع فلسطین به عنوان یکی از محوری ترین مباحث مسلمانان می تواند در ایجاد اتحاد و بیداری اسلامی نقش بسزایی ایفا کند.

انتهای پیام/