پربازدیدترین ها

کد خبر: 4677 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳

فراخوان یادواره سرداران شهید بخش خورش رستم

یادواره سرداران شهید بخش خورش رستم با محوریت دانشجوی شهید سردار عمران پستی باهمکاری و مشارکت بیش از 15 دستگاه دولتی و مؤسسه مردم نهاد تیرماه سال جاری در شهر هشتجین برگزار خواهد شد.

فراخوان یادواره سرداران شهید بخش خورش رستم

به گزارش ابصارخبر به نقل از ازناو خلخال، یادواره سرداران شهید بخش خورش رستم با محوریت دانشجوی شهید سردار عمران پستی باهمکاری و مشارکت بیش از 15 دستگاه دولتی و مؤسسه مردم نهاد  تیرماه سال جاری در شهر هشتجین برگزار خواهد شد.

در این همایش که به فضل الهی در تیرماه سال جاری در شهرستان خلخال برگزار خواهد شد بیش از 15 دستگاه دولتی و مؤسسه مردم نهاد مشارکت می‏کنند که یکی از بی نظیرترین جلوه های مشارکت دستگاه های فرهنگی و مردمی استان است.


فراخوان نخستین یادواره سرداران شهید بخش خورش رستم
سردار رشید سپاه اسلام؛ شهید عمران پستی که در جبهه های نبرد حق علیه باطل او را عبد الله می خوانند به معنای واقعی کلمه عبد حقیقی خدا بود در 19 آذر 1338 در شهر هشتجین خلخال دیده به جهان گشود، دوران ابتدایی و راهنمایی را در زادگاهش و بعنوان شاگرد ممتاز سپری کرد و در سال 1355 در رشته ریاضی دیپلم گرفت ، این جوان غیور همزمان با تحصیل هرگاه می توانست به کمک خانواده خود می شتافت. در سال 1355 در رشته جامع شناسی دانشگاه تهران پذیرفته و مشغول به تحصیل شد . با اوج گیری فعالیت های انقلابی به فعالیت های سیاسی و مذهبی در دانشگاه روی آورد و در خوابگاه ، جلسات درس اخلاق و قرآن برگزار می نمود .پس از تعطیلی دانشگاه ها در سال 1356 برای استمرار مبارزه به خلخال برگشت وفعالیت خود را علیه رژیم طاغوت پخش اعلامیه های حضرت امام (ره) و بر پا کردن مجالس سخنرانی علیه رژیم شاه و... ادامه داد ودر این مسیر بارها توسط ساواک تهدید و از سخنرانی های انقلابی او جلوگیری شد. همزمان با ورود حضرت امام(ره) به ایران در 12بهمن از اعضای کمیته استقبال از حضرت امام(ره)درتهران بود. پس ازپیروزی انقلاب از دانشجویان پیرو خط امام بود، که لانه جاسوسی آمریکا را در ۱۳ آبان  ۵۸تسخیر نمودند. پس از تشکیل سپاه پاسدران انقلاب اسلامی به این نهاد مقدس پیوست و در واحد گزینش این نهاد انقلابی در تهران مشغول به کار شد و همزمان در تشکیل جهادسازندگی شهرستان خلخال نقش ایفا کرد.
با شروع جنگ تحمیلی به جبهه های حق علیه باطل پیوست و مدتی معاون گروهانی گردان جعفر طیار بود و عملیات های مختلفی ایفای نقش نمود و با حکمی از سوی سرادر شهید حاج محمد ابراهیم همت به عنوان هفتمین فرمانده گردان حبیب بن مظاهر فعالیت خود را ادامه داد و در این مدت فرماندهی ایشان خون تازه ای در رگ های گردان جریان پیدا کرد . این فرمانده دلاور هیچگاه از نیرو های خود جدا نمی شد و در تمام صحنه ها با آن ها در خط مقدم به نبرد می پرداخت و در عملیات والفجر 4 مجروح شد و اما از غافله جهادگران راه حق جدا نشد و به میدان های نبرد بازگشت ، این شهید بزرگوار حتی روز پس از عقد خود به جبهه بازگشت. همچنین 9 روز پس از ازدواج در حالی که هنوز به طور کامل بهبود نیافته بودند برای فرماندهی گردان حبیب در عملیات خیبر به جبهه بازگشت سر انجام در عملیات خیبر در تاریخ 9/12/1362 گردان حبیب بن مظاهر تحت فرماندهی ایشان در منطقه عملیاتی طلائیه به محاصره دشمن افتاد و در این منطقه به شهادت رسیدند و به حضرت زهرا (س) اقتدا نمودند و طریق گمنامی را درپیش گرفتند.

 

 


سردار شهید حاج محمد ابراهیم همت در مورد این شهید والا مقام می فرمایند: ایشان بصیرتشان خیلی زیاد است و چیزهایی به ما تذکر می دادند که ما نمی دانستیم.
الف) اهداف یادواره
رسالت اصلی یادواره سرداران شهید بخش خورش رستم شهرستان خلخال انتقال فرهنگ و تفکر بسیجی و ولایی، انتقال فرهنگ ایثار و جهاد، انتقال فرهنگ وحدت، خدمت و امنیت و پراکندن عطر شهادت در جامعه و ارزش‌های دفاع مقدس، معرفی سردار شهید عمران پستی به عنوان الگوی تمام عیار یک پاسدار پیرو اهل بیت (ع)، و نیز تعیین و مشخص نمودن ابعاد وجودی و نقش این شهید سرافراز در دفاع مقدس است.
ب) محورهای یادواره
یادواره سرداران شهید بر آن است تا به بازکاوی نقش،جایگاه و فعالیت‌های شهدا بویژه سرداران شهید بخش خورش رستم با محوریت شهیدعمران پستی درمحورهای زیر بپردازد:
۱.زندگی نامه، شرح حال، کارنامه و فعالیت‌های سرداران شهید بخش خورش رستم
۲.بررسی سیره اعتقادی، بصیرتی و ولایی شهید عمران پستی
۳. بررسی سیره اخلاقی و تربیتی شهید عمران پستی
۴. بررسی سیره رفتاری و عملی شهید عمران پستی
5. بررسی میزان تاثیر پذیری و درک دانشجویان عصر حاضراز شهدای دانشجوی دوران دفاع مقدس
6. فرهنگ ایثار و شهادت ومساله امنیت ملی
7.شهدا و واژه انتظار
8.نقش زنان درترویج فرهنگ ایثار و شهادت
9.بررسی نقش سیره شهدا در هدایت جامعه
ج) قالب‌های ارائه
افزون بر نگارش مقاله در موضوعات فوق الذکر، علاقه مندان می‌توانند شعر، خاطره، متن ادبی، دل‌نوشته، یادداشت وآثار خود را تهیه و ارسال نمایند.
د) قدردانی از آثار برگزیده
به مقالات، اشعار و طرح‌های برگزیده جوایزی اهدا می‌گردد.
هـ) مهلت ارائه آثار
یادواره سرداران شهید بخش خورش رستم  (هشجین) در پایان تیرماه 1396 برگزار می‌شود.
زمان ارسال چکیده مقالات یا طرح اولیه آثار هنری: سی ام خرداد 1396
زمان ارسال اصل مقالات و آثار: پانزدهم تیرماه 1396
و) شیوه آماده سازی و ارسال
چکیده مقاله بایستی حداکثر دارای ۳۰۰ واژه و دارای عنوان، موضوع، روش تحقیق، مهم‌ترین نتایج و فهرست واژگان کلیدی باشد.
اصل مقاله در کاغذ ۴A با رعایت فضای مناسب در میان سطر‌ها تهیه و ترجیحاً از طریق پست الکترونیک ارسال شود. حجم مقاله حداقل سه هزار کلمه و حداکثر پنج هزار کلمه باشد.
ارجاع منابع و مآخذ به شیوه پاورقی در هر صفحه به این شکل آورده شود: نام و نام خانوادگی مؤلف، عنوان، جلد، محل نشر، سال نشر، صفحه.
در پایان فهرست منابع و مآخذ به صورت الفبایی آورده شود.
درباره آثار هنری دیگر لازم است که استانداردهای لازم در رشته مورد نظر را داشته باشد.
ز) درخواست
در پایان از همه سازمان‌ها، نهاد‌ها، افراد حقیقی و حقوقی درخواست می‌شود ما را از نظرات و پیشنهادهای خود از طریق دبیرخانه یادواره بهره‌مند سازند.
ح) تماس با دبیرخانه یادواره :
ارسال مقالات و آثار به یادواره:
ترجیحاً از طریق پست الکترونیکی ارسال شود.
آدرس پست الکترونیک: BasijKhalkhal@chmail.ir
فکس:          04532451226                ـ تلفن: 04532451226
نشانی در خلخال : دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال ، ساختمان آموزشی ، طبقه دوم ، دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه های خلخال
- نشانی در هشجین :
حوزه مقاومت بسیج هشتجین
ط) برگزار کنندگان یادواره:
- ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان خلخال
- فرمانداری شهرستان خلخال
- بخشداری شهرهشجین
- بنیاد شهید وامور ایثارگران وجانبازان شهرستان خلخال
ی) حامیان و همکاران یادواره:
- ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل
- ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان خلخال
- فرمانداری شهرستان خلخال
- بخشداری شهرهشجین
- بنیاد شهید وامور ایثارگران وجانبازان شهرستان خلخال
ـ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس شهرستان خلخال
ـ دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال
ـ دانشگاه پیام نورمرکز خلخال
ـ دانشکده علوم پزشکی خلخال
ـ شهرداری خلخال
ـ شهرداری‏ هشجین

 

انتهای پیام/