کد خبر: 4667 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰

انتخابات هفتمین دوره خانه مطبوعات استان اردبیل

انتخابات الکترونیکی هفتمین دوره خانه مطبوعات استان اردبیل از ساعت 10 صبح امروز آغاز شد.

انتخابات هفتمین دوره خانه مطبوعات استان اردبیل

به گزارش ابصارخبر مهران محمدی سخنگوی خانه مطبوعات استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، با بیان اینکه بیش از 100 نفر از اصحاب رسانه استان اردبیل عضو سامانه سراسری خانه‌های مطبوعات هستند، گفت: تنها افرادی از حق رای برخوردار خواهند بود که اسامی آنها به عنوان عضو اصلی مورد تایید قرار گرفته و دسترسی به نامزدهای انتخاباتی برای آنها فعال شده باشد.

 

وی تصریح کرد: از 30 نامزد هیات مدیره و بازرسی خانه مطبوعات استان اردبیل، 11 نفر از حوزه مدیران مسئول، 6 نفر از حوزه روزنامه نگاران، 22 نفر از حوزه نمایندگی روزنامه های سراسری، یک نفر از حوزه نمایندگی خبرگزاری‌ها و 10 نفر از حوزه بازرسان، هستند.

سخنگوی خانه مطبوعات استان اردبیل، افزود: مطابق ماده 22 اساسنامه خانه مطبوعات، دو نفر از مدیران مسئول نشریات چاپی یا الکترونیک با یک نفر عضو علی البدل، سه نفر از روزنامه نگاران شاغل در رسانه های استان با دو نفر عضو علی البدل، یک نفر از مسئولان نمایندگی‌ها و سرپرستی‌های روزنامه های سراسری با یک نفر عضو علی البدل و یک نفر از مسئولان نمایندگی خبرگزاری‌ها با یک نفر عضو علی البدل در این دوره از انتخابات، برگزیده خواهند شد.

محمدی گفت: همچنین مطابق ماده 41 اساسنامه خانه مطبوعات، دو نفر از اعضای خانه مطبوعات برای مدت یک سال مالی به عنوان بازرس اصلی و یک نفر به عنوان بازرس علی‏البدل انتخاب خواهند شد، تا امورات خانه را اداره کنند.

وی گفت: در دوره ششم هیات مدیره خانه مطبوعات استان اردبیل تعامل فعالانه با اداره کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در تکمیل بانک‌های اطلاعاتی، برگزاری جشنواره‌ها، فعالیت‌ها و بزرگداشت مناسبت‌های مطبوعاتی در استان برقرار شد و تلاش لازم برای حفظ وجهه و شان مطبوعاتی فعالان این حوزه علیرغم کاستی‌های مادی صورت پذیرد.

سخنگوی خانه مطبوعات استان اردبیل با قدردانی از تعامل نزدیک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل مطبوعات داخلی در راه‌اندازی سامانه سراسری اظهار کرد: امیدواریم نتیجه این تعاملات حفظ جایگاه والای فعالان مطبوعاتی در استان ها بوده و بتواند برای آنان ثمرات مادی، رفاهی، معیشتی، حمایتی و معنوی مناسبی را به همراه داشته باشد.

سخنگوی خانه مطبوعات استان اردبیل با بیان اینکه نتیجه انتخابات الکترونیکی پس از اتمام رای گیری از طریق سامانه مذکور برای کلیه اعضا قابل روئت خواهد بود، گفت: منتخبان بعد از طی مراحل انتقال، با برگزاری جلسه تعیین هیات رئیسه اداره امور خانه مطبوعات را بر عهده خواهند گرفت.

 وی گفت: در دوره جدید تسهیلات و خدمات مناسب و متعددی برای اعضای خانه‌های مطبوعات سراسر کشور در نظر گرفته شده است.

 اصحاب رسانه استان امروز از ساعت 10 صبح الی 16 با مراجعه به صفحه اختصاصی خود در سامانه   www.khanehmatbooat.ir از میان نامزدها، نسبت به انتخاب افراد مورد نظر خود برای هیات مدیره و بازرسی خانه مطبوعات در دوره هفتم، به شیوه الکترونیکی اقدام کنند.

انتهای پیام/