کد خبر: 4568 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶

نماینده ولی فقیه در استان:

بهترین نظام تربیتی عالم در قرآن کریم نهفته است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در محفل انس با قران کریم که در مسجد دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد به تبیین سبک زندگی قرانی پرداخت و گفت: قران کریم بهترین نظام تربیتی را برای پرورش انسان ها در عالم دارد.

بهترین نظام تربیتی عالم در قرآن کریم نهفته است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، محفل انس با قران کریم با حضور  دانشگاهیان دانشگاه های اردبیل همراه با سخنرانی آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل توسط کانون قرآن و عترت در مسجد دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان در ابتدای سخنان خود از قرآن کریم به عنوان دارایی خداوند متعال نام برد و گفت: چون خدا ما را خواسته و دوست دارد بزرگترین سرمایه  خود یعنی قرآن کریم  را برای برای هدایت و سعادت بشر برای ما نازل کرده است.

وی با اشاره به احادیثی از حضرت علی(ع) گفت: در واقع خداوند متعال در قرآن کریم تجلی کرده و خود را به بشریت نشان داده است.

آیت الله عاملی در ادامه سخنان خود به دعاهای وارد شده در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: این ماه بهترین فرصت برای انس با قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم کاری کرده است که بشر تا روز قیامت به هیچ منبع فکری نیاز نداشته باشد ، تصریح کرد: اخلاق، کلام، عرفان و همه علوم و معارف مورد نیاز بشریت در قرآن کریم آمده است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری از جامعه دانشگاهی خواست تا از فرصت ایام ماه مبارک رمضان استفاده کرده و در کنار برگزاری محافل انس با قرآن کریم،کارگاه های معرفتی نیز برگزار کنند تا دانشجویان با بهره گیری از نعمات قرآن کریم بتوانند به سعادت و خوشبختی برسند.

آیت الله عاملی در ادامه سخنان خود به بیان نکاتی در خصوص ظاهر و باطن قرآن کریم پرداخت و گفت: قرآن کریم با ارائه مَثَل، تاریخ و تذکر با ما حرف زده و بهشت و جهنم را برای انسان ها نمایان ساخته است.

وی با بیان اینکه این ما هستیم که حقیقت قرآن کریم را درک نمی کنیم به بیان احادیثی از امام سجاد(ع) پرداخت و گفت: خداوند متعال در قرآن کریم بین خود و انسان ها رابطه برقرار کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین سبک زندگی قرانی پرداخت و گفت: بهترین شیوه زندگی و آداب و معاشرت نیز در قرآن کریم نهفته است.

آیت الله عاملی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه فصاحت جمال است، خاطرنشان کرد: خداوند متعال فصاحت را در قرآن کریم تا حد خاصی بالا برده و در آن حد آن را نگه داشته است، چونکه ظرفیت بشر تا این حد است.

وی به بیان برخی از اوصاف قرآن کریم پرداخت و گفت: قرآن کریم میراث خداوند برای انسان است و ما نیز سهم بزرگی از این ارث داریم.

نماینده ولی فقیه در استان از شخصیت پیامبر اکرم بعنوان شخصیت اسمانی و وجود عُلوی نام برد و گفت: در روایت است که وقتی قرآن کریم نازل می شد حال پیامبر دگرگون می شد به طوریکه ایشان لحظاتی از حال می رفتند.

وی به بیان اوصاف حقیقت قران کریم پرداخت و گفت: خداوند خود می فرمایند مفاهیم قرآن کریم مرده را زنده کرده و کوه ها را جابجا می کند.

آیت الله عاملی در ادامه سخنان خود به مباحث تربیتی پرداخت و گفت:  اگر کسی در چارچوب تربیت قرآنی رشد کند می تواند به مقامات اُخروی نیز دست پیدا کند.

وی از قرآن کریم به عنوان بهترین نظام تربیتی عالم نام برد و گفت: قرآن کریم فراتر از دانایی، دارایی انسان ها است که نظام تربیتی را نیز در بر می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه قرآن کریم در باب تربیت از عقیده شروع کرده است،گفت: ما نیز باید عقایدمان را قرآنی کنیم تا بتوانیم با بهره گیری از مفاهیم آن به سعادت برسیم.

وی تصریح کرد: نظام تربیتی قرآن از اعتقادات است  و در این بین توحید، اصلی ترین سرمایه برای دستیابی به اعتقاد محکم و قوی است.

امام جمعه اردبیل از  در پایان سخنان خود از عموم مردم بویژه دانشجویان خواست  فراتر از ظاهر قران به باطن آن وارد شده تا با بهره گیری از معارف و مفاهیم نهفته در ان به سعادت برسند.

محفل انس با قرآن کریم، تواشیح و تجلیل از فعالین قرانی دانشگاه و فعالین حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان از جمله بخش های دیگر  این برنامه بود.

انتهای پیام/