کد خبر: 4541 ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱

توسط قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی؛

برنامه های دانشگاه محقق در زمینه آسیب های اجتماعی تشریح شد

قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به برنامه های مختلف دانشگاه در زمینه آسیب های اجتماعی اشاره کرد وگفت: راه اندازی کتابخانه تخصصی، برگزاری دوره های آموزشی و حمایت از پایان نامه های دانشجویی از جمله برنامه های دانشگاه در زمینه اسیب های اجتماعی بوده است.

برنامه های دانشگاه محقق در زمینه آسیب های اجتماعی تشریح شد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، محمد نریمانی قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در همایش ملی آسیب شناسی اجتماع  با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی برنامه های مختلفی را در زمینه آسیب های اجتماعی اجرا کرده است، گفت: راه اندازی کتابخانه تخصصی آسیب های اجتماعی در دانشگاه، برگزاری دوره های آموزشی و حمایت از پایان نامه های دانشجویی از جمله برنامه های دانشگاه در زمینه اسیب های اجتماعی بوده است.

نریمانی مطالعه میدانی بدون مطالعه اسنادی را ناکارآمد توصیف کرد و گفت: چنین پژوهش هایی نمی تواند پایه علمی و تئوریک داشته باشد.

وی با بیان اینکه اولویت های تحقیقاتی بر مبنای آسیب شناسی احصاء شده است،گفت:با کاربردی تر کردن پژوهش می توان گام های اسای در جهت حل مشکلات جامعه برداشت.

قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: با آموزش مهارت های اجتماعی و ارتقای سطح هوش اجتماعی و معنوی تا حدود زیادی می توان از آسیب های اجتماعی پیشگیری کرد.

وی آموزش هوش هیجانی و معنوی را کارآمد دانست و گفت:گسترش مهارت های اجتماعی مبتنی بر هوش شناختی و هوش معنوی یکی از راهبردهای حل مشکلات اجتماعی است.

نریمانی فعالیت های معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه محقق را یادآور شد و گفت: چاپ کتاب و مقالات علمی در حوزه آسیب شناسی اجتماعی از جمله اقدامات این معاونت در کنار برگزاری کارگاه های متعدد ویژه اساتید و دانشجویان در حوزه آسیب شناسی اجتماعی است.

وی راه اندازی مرکز تندرستی و سلامتدر دانشکده علوم تربیتی را یادآور شد و گفت: سلامت تنها جسمانی نیست بلکه سلامت روحی و روانی و بعد اجتماعی انسان نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نریمانی افزود: هر چقدر بعد شخصیت انسان رشد پیدا کند وی بهتر می تواند با آسیب های تهدید امیز مقابله کند.

قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی  در پایان سخنان خود اقدامات معاونت پژوهشی دانشگاه را یادآور شد و گفت: تقویت پژوهش های بنیادی و کاربردی در کنار ارتباط مستمر علمی با جامعه در جهت حل مشکلات از جمله اقدامات این معاونت با رویکرد علمی است.

انتهای پیام/