کد خبر: 4454 ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰

توسط انجمن های علمی دانشگاه محقق؛

کارگاه تمثیل آیینه در عرفان اسلامی در اردبیل برگزار شد

کارگاه تمثیل آیینه در عرفان اسلامی با سخنرانی منوچهر صدوقی سها، عرفان‌پژوه ایرانی در سالن اجتماعات دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

کارگاه تمثیل آیینه در عرفان اسلامی در اردبیل برگزار شد

به گزارش ابصارخبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، منوچهر صدوقی سها در این کارگاه با بیان اینکه سه دستگاه فلسفه اسلامی وجود دارد، تصریح کرد: یک دستگاه عینا از فلسفه یونان ترجمه شده و به همان شعر به حوزه اسلامی وارد شده است.

صدوقی سها با بیان اینکه این دستگاه متفاوت با فلسفه اسلامی است، گفت: فلسفه یونانی ارتباطی با فلسفه اسلامی ندارد بنابراین این دستگاه فلسفه اسلامی نیست.

وی با اشاره به دستگاه دیگر فلسفه ادامه داد: دستگاه دوم متاثر از فلسفه یونان است اما به آن رنگ و لعاب اسلامی زده شده است که این هم فلسفه اسلامی نیست.

این پژوهشگر با بیان اینکه دستگاه سوم همان فلسفه اسلامی است، افزود: فلسفه اسلامی نشات گرفته از خود اسلام است و اسلام آسمانی است و فلسفه انسانی است.

حبیب ابراهیم پور رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این کارگاه گفت: دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه، دانشکده جوانی است و در این مدت توانسته است رشته های متعددی را دایر کند.

وی افزود: شش رشته دکتری، پنج رشته در کارشناسی ارشد و پنج رشته در مقطع کارشناسی کم داریم تا تمامی رشته های علوم انسانی در تمامی مقاطع را دایر کنیم.

انتهای پیام/