پربازدیدترین ها

کد خبر: 4425 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵

اردبیل رنگ ورزش به خود گرفت

شهر اردبیل این روزها و در استقبال از رخداد بزرگ مسابقات بین‌المللی والیبال امیدهای آسیا، رنگ ورزش به خود گرفته است.

اردبیل رنگ ورزش به خود گرفت

به گزارش ابصارخبر به نقل از سبلان‌ما، اردبیل در شش روز مانده به آغاز دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر 23 سال (امید) آسیا، حال و هوایی خاص دارد.

در خیابان‌ها و میادین شهر پوسترهای دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر 23 سال (امید) آسیا نصب شده و می‌توان گفت که فضای عمومی اردبیل، رنگ ورزش به خود گرفته و با آغوش گرم پذیرای کاروان ورزشی امیدهای آسیا است.

خبرنگاران "سبلان‌ما" که برای به تصویر کشیدن فضای عمومی شهر در آستانه این رخداد بزرگ ورزشی به میان مردم رفته‌اند این گونه توصیف می کنند که کوچه و خیابان، هرکسی مشغول کار خود است یکی بادکنک می فروشد و دیگری جوجه‌های رنگی؛ مردمی که بی توجه به اطراف، هر یک به دنبال کار خود هستند اما هر یک در برابر پرسشی که در مورد والیبال از آنها می پرسم لبخندی میزند و می گوید آهان والیبال آسیایی را می گویی!؟

نوجوان جوجه فروش می گوید : شکی ندارم اردبیل با والیبال از "خاکستری" بودن در می آید و کمی "رنگی" می شود ؛ رنگی مثل جوجه های "رنگی" من!

 

این نوجوان اردبیلی ادامه می دهد: امیدوارم امیدهای ما هم مثل توپ بلندقامتان به تور بچسبد و خاطره خوبی از اردبیل  در خاطره‌ همه بماند.

فروشنده مغازه لوازم ورزشی هم امیدوار است با آمدن غول‌های والیبال آسیا به اردبیل، والیبال این شهر جان دوباره بگیرد.

او می گوید: در روزهای تعطیل حتماً به تماشای مسابقات خواهم رفت.

دیگر فروشنده لوازم ورزشی در اردبیل که به تکان خوردن بازار در آستانه مسابقات آسیایی والیبال امیدوار بوده می گوید: شما از استقبال عمومی برای  خرید پیراهن یک دستِ تیم ملی می پرسید اما دریغ از حتی فروش یک توپ والیبال!

این جوان اردبیلی ادامه می‌دهد: فقط حواسمان باشد که سفره ناگشوده یک عیب دارد و سفره گشوده هزاران عیب؛ کاری نکنیم که خدایی نکرده سهل انگاری هایمان، تصویری نازیبا از اردبیل در اذهان میهمانان داخلی و خارجی نقش ببندد.

کمی آن طرف تر پدر و مادرها، مشغول پسند لباس و توپ والیبال برای قهرمانانان آینده والیبال کشور هستند؛ آنها معتقدند میزبانی اردبیل از مسابقات آسیایی انگیزه و علاقه کودکانشان را به ورزش والیبال دو چندان خواهد کرد.

دیگر مغازه دار اردبیلی معتقد است این رخداد بین المللی، تاثیر مستقیم و غیرمستقیم در بخشی از اقتصاد شهر، بخصوص مراکز فرهنگی و تاریخی و گردشگری استان ایفا خواهد کرد.

یک شهروند اردبیلی با اشاره به وضعیت پیاده روهای میدان عالی قاپو که مرکز شهر اردبیل است می گوید: درست است خیابانهای مناطق مختلف اردبیل جهت برگزاری مسابقات والیبال امیدهای آسیا، لکه گیری شده است ولی پیاده روهای مرکز شهر اردبیل نامناسب است لذا از مسئولان ذیربط و شهرداری و تربیت بدنی انتظار داریم برای استقبال از مهمانان شهر را آراسته‌تر کنند.

 

به گزارش سبلانه ما، استان اردبیل به دلیل ظرفیت های کم نظیر در گردشگری و همسایگی با کشورهای شمالی، مقصد توریسم درمانی و گردشگری است که امیدواریم توریسم ورزشی هم بتواند شروعی برای آینده درخشان در اقتصاد استان اردبیل باشد.

دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر ۲۳سال آسیا با حضور کشورهای ایران، فیلیپین، پاکستان، چین تایپه ، قزاقستان، ازبکستان، چین، استرالیا، مالزی، ژاپن، تایلند و سریلانکا از 11 تا 19 اردیبهشت در سالن ورزشی دو هزار نفری حسین رضا زاده اردبیل برگزار می شود.

ورزشگاه زیبای رضازاده اردبیل آماده میزبانی مسابقات امیدهای والیبال آسیا

نصب کف پوش گرفولر فرانسه درسالن ورزشی دو هزار نفری رضازاده

 

به گزارش سبلان ما، اولین بازی این مسابقات با رقابت تیم های ایران و پاکستان روز دوشنبه 11 اردیبهشت انجام می شود و تماشای تمامی بازی‌های این مسابقات برای عموم مردم آزاد رایگان اعلام شده است.

 

انتهای پیام/