کد خبر: 4360 ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶

به همت کانون همیاران سلامت برگزار شد؛

کرسی آزاد اندیشی علل و پیامد طلاق در دانشگاه محقق اردبیلی

کرسی آزاد اندیشی با موضوع بررسی علل و پیامد طلاق در جامعه توسط کانون همیاران سلامت و با همکاری انجمن های علوم روانشناختی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

 کرسی آزاد اندیشی علل و پیامد طلاق در دانشگاه محقق اردبیلی

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، ظهر امروز کرسی آزاد اندیشی با موضوع بررسی علل و پیامد طلاق در جامعه توسط کانون همیاران سلامت و با همکاری انجمن های علوم روانشناختی و با مشارکت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی در سالن بصیرت این دانشگاه برگزار شد.

در این کرسی که با داوری حجت الاسلام تجلایی جانشین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق و احمد کیانی و خانم میکائیلی از اساتید دانشگاه برگزار شد، دانشچویان به بیان نکات مد نظر خود در خصوص علل طلاق و افزایش آن در جامعه پرداختند.

یکی از دانشجویان با بیان اینکه یکی از علل را می‌توان در  عوامل قبل از ازدواج دانست، گفت:قسمت اعظم عوامل به سطح انتظارات فرد از ازدواج بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه هركسی برای خود تعریفی از زن و مرد ایده‌آل در ذهن خود دارد افزود: چه درست و چه غلط. اگر آن انتظارات و باورها درست شكل نگرفته باشد و از زندگی واقعی دور باشد، مساله‌ساز می‌شود،

یکی دیگر از دانشجویان شناخت اجتماعی را از دیگر عوامل طلاق دانست و گفت: آگاهی از ویژگی های یک همسر و اینكه همسر مناسب باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد،از عوامل یک زندگی محکم و پایدار است.

داوران این کرسی معتقد بودند که سال اول زندگی مشترك، خطرناك‌ترین سال است. زوجی كه از سال اول عبور كند یعنی گردنه‌های خطر را پشت سر گذاشته است.

آنها معتقد بودند که پر رنگ نبودن نقش خانواده‌ها در ازدواج فرزندانشان، عمل کردن از روی احساسات، ایجاد نشدن هویت خانوادگی و جمعی جدید در نزد زوجین،عدم استقلال مالی زوج، وجود باورهای غلط و ساده‌پنداری طلاق از جمله عواملی است که دست به دست هم می‌دهد تا پدیده طلاق در خانواده شکل گرفته و یا به آن دامن زده شود.

انتهای پیام/