کد خبر: 4244 ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان؛

مصرف تولیدات داخلی، نیازمند تقویت احساس هویت مستقل در بین مردم است

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل با بیان اینکه ترویج مصرف تولیدات داخلی در جامعه نیازمند فرهنگ سازی است،گفت: اگر بتوانیم احساس هویت مستقل در مصرف کننده ایرانی را تقویت کنیم، می توانیم گام های اساسی در زمینه مصرف تولیدات داخلی در جامعه برداریم.

مصرف تولیدات داخلی، نیازمند تقویت احساس هویت مستقل در بین مردم است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، معین الدین اسدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل در تبیین شعار سال 96 گفت: ملتی که در تولید و مصرف محصولات خود، احساس هویت مستقل کند، نام کشورش را با افتخار  روی کالاها ی خود حک خواهد کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل در ابتدای سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال 96 اشاره کرد و گفت: یکی از پیام های شعار سال می تواند این باشد که زیرساخت های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را در کشورمان به نحوی ترمیم و اصلاح کنیم که بتوانیم متوسط رشد اقتصادی را افزایش دهیم که این خود موجب کاهش متوسط نرخ بیکاری در کشور نیز خواهد شد..

اسدی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی سال ها است که به عنوان استراتژی توسعه در دستور کار قرار گرفته است، گفت: «سال گذشته عملی شدن اقتصاد مقاومتی، جهت گیری ها و راهبردها در جهت عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی مورد توجه بود و امسال یکی دیگر از مولفه ها اقتصاد مقاومتی یعنی تولید و اشتغال مورد تاکید رهبر معظم انقلاب مورد تأکید فرار گرفته است.

وی دغدغه های رهبر معظم انقلاب در سال 95 را یادآور شد و افزود: حوادثی مثل ساختمان  پلاسکو، سانحه قطار مشهد به تبریز  که در سال گذشته روی داد نگران کننده بود. منتها بیشترین مسئله ای که باعث نگرانی رهبر معظم انقلاب شد، بیکاری ، اشتغال و وضعیت معیشتی مردم بود، قشری که از نظر اقتصادی آسیب پذیر هستند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل خاطر نشان کرد؛ رهبر معظم انقلاب شعار امسال را اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال عنوان کردند؛ یعنی این دو موضوع زیر خیمه اقتصاد مقاومتی هستند که نقشه راه کشور را برای سال پیش رو ترسیم می کنند.

اسدی اتحاد و حرکت در چارچوب اقتصاد مقاومتی را جزو اولویت های بسیج دانشجویی استان در سال جدید عنوان کرد و گفت:ما هنوز در فرهنگ سازی مصرف تولیدات داخل در ابتدای راه هستیم و باید نخبگان و دانشگاهیان ما احساس مسئولیت بیشتری در این خصوص کرده و با ایجاد گفتمان سازی در محیط های دانشگاهی زمینه های لازم را برای رونق تولید داخلی در جامعه فراهم کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل در ادامه سخنان خود افزود: نکته حائز اهمیت در سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب این است که باید به تولید داخل و افزایش آن بیش از پیش توجه شود و برای تحقق شعار سال نیز باید به کیفیت محصولات و تولیدات داخلی اهمیت بالایی  داده شود..

اسدی تصریح کرد: بها دادن به تولیدات داخلی و ایجاد احساس استقلال هویتی در مصرف کالاهای داخلی به طبع موجب افزایش اشتغال به ویژه برای جوانان تحصیل کرده خواهد بود.

وی از دولتمردان خواست تا با کاهش واردات محصولاتی که پتانسیل تولید آن در داخل کشور وجود دارد برای تولیدکنندگان مشوقی شوند که محصولات با کیفیت تری تولیده کرده و به دست مصرف کننده ایرانی برسانند.

مسئول بسیج دانشجویی استان به اقدامات شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در سال95 در خصوص مصرف کالاهای داخلی اشاره کرد و گفت: در این خصوص شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان در راستای انجام واجب امر به معروف و نهی از منکر در اوایل سال 95 با انتشار نامه ای سرگشاده به مسئولین دانشگاه های استان از آنها خواست تا با مصرف تولیدات داخلی در انجام امورات خود، علاوه بر ایجاد انگیزه برای تولید کنندگان زمینه های پذیرش جامعه جهت استفاده از محصولات داخلی را نیز فراهم کنند.

اسدی به اردوهای جهادی بسیج دانشجویی نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته گروه های جهادی بسیج دانشجویی استان نیز با حضور در مناطق مختلف استان در کنار محرومیت زدایی و ایجاد کارگاه های آموزشی کارآفرینی، روستائیان را به استفاده از محصولات داخلی ترغیب کردند.

وی در پایان سخنان خود خواستار توجه بیشتر مسئولین به خصوص مدیران اقتصادی و فرهنگی استان به موضوع اقتصاد مقاومتی شد و افزود: در برهه کنونی باید همه باهم دست به دست هم دهیم تا شعار امسال محقق شود.

 

انتهای پیام/