کد خبر: 4231 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

بیکاری باعث افزایش سن ازدواج شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه رهبرانقلاب بارها از بیکاری جوانان انتقاد کردند، گفت: باید الویت همه مسئولان بر پایه رونق اقتصادی در کشور باشد و مسئولان بتوانند به بهترین نحو ممکن،اقتصادمقاومتی را در کشور اجرا کنند.

بیکاری باعث افزایش سن ازدواج شده است

به گزارش ابصارخبر به نقل از  راه دانا؛ مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با «تهران نیوز» با اشاره به تاکیدات امام خامنه ای  مبنی بر تلاش مسئولان برای تحقق بخشی به اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: بیکاری جوانان یکی از مباحثی است که رهبرانقلاب در سال های گذشته بارها از آن انتقاد داشتند و امسال هم با نامگذاری سال ۹۶ به اقتصاد مقاومتی،تولید ملی و اشتغال، نشان دهنده این است که امام خامنه ای بر مقوله رفع بیکاری از کشور تاکید ویژه ای دارند و این موضوع باید سرلوحه مسئولان کشور باشد.

وی ادامه داد: رهبرانقلاب بارها با صراحت از نمایندگان مجلس خواسته اند که برای بهبود وضعیت اشتغال جوانان تدابیری موثری اتخاذ نمایند و قوانینی وضع نمایند که درصد بیکاری جوانان جامعه به پایین ترین سطح ممکن برسد.

حجت الاسلام ذوالنور خاطر نشان کرد: کارشناسان اقتصادی معتقدند علل بیکاری جوانان در جامعه امروز به عوامل مختلفی بستگی دارد که نوسانات اقتصادی، عدم توزیع مناسب درآمد و امکانات، عدم جذب نیروی کار در مراکز تولیدی و صنعتی، عدم تناسب بین آهنگ رشد جمعیت و فرصتهای شغلی، ضعف قوانین و مقررات، اتخاذ برخی سیاستهای غلط و فقدان آموزشهای متناسب با نیاز بازار کار از شاخص‌ترین عوامل به شمار می‌رود.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ابراز داشت: بدون شک اولویت نخست همه باید بخش اقدام و عمل در زمینه اقتصاد مقاومتی باشد و معضل بیکاری یک بحث جدی است و بر اساس آمارهای رسمی معضل بیکاری در جوانان و تحصیلکرده رو به افزایش است.


وی در ادامه با بیان اینکه اکثر جمعیت ایران را جوانان تشکیل می دهند و این نیروی فعال نباید بیکار باشند و این موضوع یک بحران محسوب می شود، اظهار داشت: مسئله مشکل اشتغال یکی از دلایل بالا رفتن سن ازدواج است و یکی از عوامل افزایش طلاق در کشور به موضوع اشتغال بر می گردد. وی در پایان می گوید:یکی از وظایف دولت است که برای جوانان ایجاد اشتغال کند و در اصل دولت باید شرمنده جوانان باشد.


حجت الاسلام ذوالنور در پایان با بیان اینکه باید الویت همه مسئولان بر پایه رونق اقتصادی در کشور باشد، تاکید کرد: امیدوارم در سال ۹۶ شاهد اشتغال و تولید ملی به نحو مطلوب در کشور باشیم و رکوداقتصادی برای همیشه از کشورمان محو شود.


انتهای پیام/