پربازدیدترین ها

کد خبر: 4226 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵

در ایام طرح سلامت نوروزی انجام گرفت؛

کشف و ضبط 22تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در استان

ابتدای اسفند ماه 95 تا سومین روز از تعطیلات نوروزی بالغ بر 220221 کیلو گرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته توسط اکیپ ها ی بهداشتی و نظارتی در سطح استان، شناسایی و کشف و ضبط شدند.

کشف و ضبط 22تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در استان

به گزارش ابصارخبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل قدرت اخوان اکبری رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل  از کشف و ضبط  220221 کیلو گرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته توسط اکیپ ها ی بهداشتی و نظارتی در طول اجرای طرح سلامت نوروزی در سطح استان خبرداد و گفت:از ابتدای طرح سلامت نوروزی مجموعه واحدهای بهداشتی تحت امر دانشگاه با مشارکت  125نفر بازرس، فعالیت های به هنگام و موثری را در تامین و حفظ سلامت مردم در سطح استان تا به حال انجام دادند و همچنان این اقدامات با قوت و شدت بیشتر  تا اتمام تعطیلات نوروزی تداوم خواهد یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در خصوص کنترل و نظارت بر مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی ، اماکن عمومی و بین راهی و سامانه های آب رسانی استان در ایام نوروزی خاطر نشان کرد: مجموعا 8546مرکز و اماکن، تحت پوشش بازرسین طرح میباشد و تا به حال بیش از 12820مورد بازرسی توسط اکیپ های نظارتی دانشگاه صورت پذیرفته است.

اخوان اکبری به آمار اخطار ها و معرفی متخلفین بهداشتی به دادگاه اشاره کرد و گفت: از مجموع بازدید های صورت گرفته تا سومین روز از سال جدید 490 اخطار به اماکن و مراکز تهیه و عرضه  مواد غذایی صادر و تعداد 131 مورد از متخلفین به مراجع قضایی و دادگاه معرفی شدند و تا به حال 28باب از اماکن متخلف طبق احکام قضایی و ضوابط بهداشتی پلمپ و یا تعطیل موقت شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به نمونه برداری های بهداشتی اشاره کرد و افزود : با توجه به توریستی بودن و گردشگری مناطق استان و وجود آب های معدنی و حساسیت ناشی از ورود سالانه بیش از 6 میلیون مسافر به استان اردبیل، دانشگاه تدابیر لازم را جهت کنترل اماکن و سامانه های آبرسانی و مراکز آبدرمانی که استقبال زیادی از طرف مسافرین صورت می پذیرد به عمل اورده است به طوری که اخرین امار ثبت شده حاکی ازآزمایش و نمونه برداری و کلر سنجی بیش از 4620 فقره از مواد غذایی صنعتی و سنتی و اب شهری و روستایی دارد .

اخوان اکبری به امار بازدید از 52 امکنه بین راهی اشاره کرد و گفت: نظر به حساسیت اماکن تهیه و عرضه مواد غذایی بین راهی تعداد 116 بار از وضیعت و فعالیت این مراکز به صورت سر زده توسط بازرسین و اکیپ های نظارتی دانشگاه بازدید شده و این بازدید ها به صورت مستمر تا پایان طرح ادامه می یابد .

وی خاطر نشان کرد: تعداد شکایات مردمی واصله و ثبت شده در سامانه تلفنی در استان 188 مورد بوده که به محض دریافت شکایت اقدامات لازم صورت گرفته است .

اخوان اکبری در رابطه با کنترل و نظارت بر مواد غذایی عرضه شده در مراکز تهیه و توزیع مواد  غذایی در سطح استان گفت: استان اردبیل یکی از معدود استان های پر تردد و پرحجم از لحاظ انتخاب مقصد مسافرت هم وطنان میباشد و کثرت مسافرین اهمیت و لزوم برنامه ریزی دقیق نظارتی و کنترلی نسبت به عرضه مواد غذایی را در استان دو چندان میکند در همین راستا با تشدید کنترل مواد غذایی عرضه شده درسطح بازار و با هوشیاری بازرسین و زحمات شبانه روزی این عزیزان بالغ بر 22 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته از ابتدای طرح سلامت نوروزی کشف و ضبط گردیده و در اولین فرصت طی احکام قضایی معدوم سازی خواهد شد .

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در پایان سخنان خود به وظیفه تامین سلامت مردم و آحاد جامعه اشاره کرد و افزود: حسب وظایف و تکالیف معینه در ایجاد بستر سالم و تامین بهداشت فردی وعمومی مردم، دانشگاه از هیچ اقدامی فرو گذار نخواهد کرد و خط قرمز متولیان حوزه سلامت در استان تامین سلامتی اقشار مختلف جامعه است و با متخلفین از موازین بهداشتی و تهدید کنندگان سلامت مردم بدون اغماض برابر ضوابط برخورد خواهد شد واز عموم مردم ومسافرین عزیزخواسته میشود با رعایت بهداشت فردی واجتماعی درسالم سازی محیط بانشاط دانشگاه را یاری نمایند .

گفتنی است شماره تماس های 33521900و33522174 بصورت شبانه روزی آماده دریافت هرگونه شکایت و گزارشات مردمی از تخلفات بهداشتی اعلام شده است.

انتهای پیام/