کد خبر: 4221 ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴

امام جمعه اردبیل:

دولت برای معماری اقتصادی ایران، اصول اقتصاد مقاومتی را دقیق اجرا کند

امام جمعه اردبیل گفت:دولت محترم اگر قصد معماری اقتصادی ایران در شرائط و اوضاع فعلی را دارد، راهی جز اجرای دستورات و منویات مقام معظم رهبری و اجرای دقیق و قاطع اصول اقتصاد مقاومتی ندارد.

دولت برای معماری اقتصادی ایران، اصول اقتصاد مقاومتی را دقیق اجرا کند

به گزارش ابصارخبر به نقل از سبلان‌ما، حضرت آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سال جدید گفت: سخنان مقام معظم رهبری در سال جدید در حرم مطهر رضوی، بسیار کلیدی، حیاتی و تخصصی در عرصه اقتصاد است؛ دولت محترم اگر قصد معماری اقتصادی ایران در شرائط و اوضاع فعلی را دارد، راهی جز اجرای دستورات و منویات مقام معظم رهبری و اجرای دقیق و قاطع اصول اقتصاد مقاومتی ندارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به عید نوروز و تجدید حیات زمین گفت: شایسته است به عنوان عید و جشن، ما نیز همگام با طبیعت، نه صرفا در آداب شکلی بلکه از جهت روحی،اعتقادی، اخلاقی و رفتاری و احساس های بلند معنوی و اعتلاء نفس ناطقه انسانی از طراوت و نشاط جدید و مضاعف برخوردار شویم. اعتدال ربیعی باید همیشه مبدأ انقلاب روحی و رفتاری بزرگ در زندگی ما به حساب آید لذا تمام کسانی که با هم کدورت دارند برای آشتی پیش قدم شوند.

خطیب جمعه اردبیل ماه رجب را سفره بزرگ الهی و زمینه مهم دیگر برای طهارت و تقرب بزرگ دانست و از اهالی خواست از اعمال این ماه مخصوصاً دعا و روزه بی بهره نمانند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به بازدید خود از نیروگاه سبلان که به مناسبت احداث فاز 2 این نیروگاه یعنی 3 واحد بخار با ظرفیت تولید 500 مگاوات از این نیروگاه انجام شد، گفت: در حال حاضر 6 واحد گازی با مصرف سوخت گاز (سوخت دوم گازوئیل) با ظرفیت تولید 1000 مگاوات در نیروگاه سبلان در حال بهره برداری است که با احداث واحدهای بخار (3 واحد) ظرفیت تولید نیروگاه به 1500 مگاوات خواهد رسید.

وی ادامه داد: ورودی بخش بخار همان خروجی دودکش های واحد های گازی است که در حال حاضر حرارت و گرمای حاصل از احتراق گاز در نیروگاه با دمای حدود 500 درجه بدون هیچگونه استفاده ای به هدر می رود و همچنین با انتشار در هوا باعث آلودگی های محیط زیست نیز می گردد. در فاز 2 با هدایت مجدد این گرما و حرارت به مجموعه بخش بخار (در حال ساخت) باعث تولید بخار آب با دمای بسیار بالا و به حرکت درآوردن توربین های برق و در نهایت تولید برق به قدرت 500 مگاوات بدون استفاده از سوخت اضافی خواهد بود به همین جهت احداث فاز 2 دقیقاً در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری است.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه افزود: نیروگاهی با این ظرفیت در شمالغرب کشور وجود ندارد و فقط فاز 2 آن با اعتباری بالغ بر 1000 میلیارد تومان در حال احداث توسط قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی گفت: برق تولیدی نیروگاه بیش از میزان مصرفی استان است اما تولید این مقدار برق در استان از جهات عدیده اهمیت خطیری دارد از جمله افزایش پایداری و ضریب اطمینان شبکه اصلی استان، تبادل انرژی با شبکه سراسری برق ایران، امکان صادرات و تبادل انرژی با کشور آذربایجان و از همه مهمتر پاسخگویی به تمام نیازمندی های تولیدی صنعتی، کشاورزی و سرمایه گذاری لازم در استان.

حضرت آیت الله عاملی اظهار داشت: استان اردبیل از جهت صنعت برق و پرژه های مربوط، جزو استان های پیشرو است و در حال حاضر اعتباری بالغ بر 2000 میلیارد تومان در صنعت برق استان توسط بخش خصوصی و دولتی در حال اجراست.

 

انتهای پیام/