پربازدیدترین ها

کد خبر: 4195 ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷

اولین جشنواره ملی عکس حیران در اردبیل برگزار می شود

اولین جشنواره ملی عکس حیران اردبیل در دو بخش اصلی شامل طبیعت مناطق مختلف ایران و ویژه شامل عکس‌هایی از طبیعت استان اردبیل در سال ۹۶ برگزار می شود.

اولین جشنواره ملی عکس حیران در اردبیل برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، اولین جشنواره ملی عکس حیران با همکاری شرکت بی ویژن، سازمان حفاظت محیط زیست استان اردبیل،سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل، حوزه هنری استان اردبیل، چاپ فروغ ایران، پایگاه تحلیلی خبری آذفوتو  و پایگاه خبری تحلیلی ابصار خبر در سال ۹۶ برگزار می شود.

آیدین صادقی مقدم دبیر نخستین جشنواره عکس ملی حیران از برگزاری اولین جشنواره  ملی عکس حیران به میزبانی استان اردبیل خبرداد و گفت: این جشنواره تلاشی برای درک عمیق زیبایی های ناتمام طبیعت و فرصتی برای اندیشیدن به خالق این همه زیبایی است.

صادقی مقدم با بیان اینکه جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه برگزار خواهد شد، گفت: طبیعت مناطق مختلف ایران بخش اصلی ا و طبیعت استان اردبیل نیز بخش ویژه این جشنواره ملی است.

وی از مناظر و چشم انداز های طبیعت ایران اسلامی، آشنایی با مناطق بکر، گونه های گیاهی، حیات وحش بعنوان موضوعات جشنواره عکس حیران نام برد و گفت: شركت در جشنواره برای كليه عكاسان و علاقه‌مندان آزاد بوده و تكميل فرم شركت به منزله پذيرش کلیه شرايط و مقررات جشنواره می باشد.

دبیر جشنواره ملی عکس حیران با بیان اینکه آثار کلیه آثار ارسالی باید در فاصله زمانی سالهای۱۳۹۰ الی خرداد ماه ۱۳۹۶ عکاسی شده باشند، گفت: عکس های ارسالی باید بوسیله دوربین های حرفه ای گرفته شده باشد، اسکن عکسهایی که بوسیله دوربین های آنالوگ گرفته می شود بصورت دیجیتال ارسال شود.

صادقی مقدم خاطر نشان کرد: عكس‌ها می بايست با فرمت JPG در اندازه ضلع بزرگ ۱۴۰۰ پیکسل و با دقت ۱۵۰dpi به همراه فرم ضمیمه شده کامل کرده و به همراه عکس پرسنلی به نشانی الکترونیکی azphoto.2008@gmail.com   ارسال شوند.

وی افزود: همچنین  شرکت کنندگان در جشنواره در صورت راه یابی به بخش مسابقه فایل اصلی با کیفیت مطلوب جهت چاپ و برگزاری نمایشگاه به دبیرخانه ارسال خواهند کرد.
دبیر جشنواره عکس ملی حیران گفت: هر‌ عكاس می‌تواند در هر بخش حداكثر ۱۰ قطعه تک عكس به دبیر خانه ارسال کند.
صادقی مقدم با بیان اینکه فایل عکس ها باید با ذکر کد بخش مربوطه، نام عکاس و شماره ردیف با حروف لاتین نامگذاری شوند، گفت: هرگونه دخل و تصرف در عکس که سندیت عکس را مخدوش کند قابل قبول نمی باشد اما تصحیح نور و رنگ مجاز است.

وی افزود: دبیرخانه جشنواره، ارسال کننده عکس را صاحب اثر تلقی می‌کند و هرگونه مسئولیت در این مورد بر عهده ارسال کننده است.
دبیر جشنواره عکس ملی حیران در ادامه سخنان خود از شرکت کنندگان خواست تا از ارسال آثاری که در جشنواره های دیگر شرکت داده شده اند در این جشنواره خودداری کنند.

صادقی مقدم خاطر نشان کرد: شرکت در جشنواره به معنای پذیرش شرایط جشنواره بوده و برگزار کننده مجاز به استفاده از تمام یا بخشی از عکسهای پذیرفته شده در جهت امور نمایشگاهی، تبلیغاتی، و انتشاراتی را با رعایت حقوق معنوی صاحب اثر است.

وی افزود: سید صادق سیدی دبیر اجرایی، بابک عزیزی مسئول شورای سیاست گذاری جشنواره،سهراب خیری، مهدی خوش کردار بعنوان روابط عمومی و کاوه فرزانه، بابک شعبانی، شاهین جلالی اعضای هیئت داوران نخستین جشنواره ملی عکس حیران هستند.

دبیر نخستین جشنواره ملی عکس حیران در ادامه سخنان خود به جوایز جشنواره اشاره کرد و گفت: به نفرات اول تا سوم بخش اصلی جشنواره به ترتیب حواله خرید فیلترهای کوکین فرانسه تا سقف ۱۲/۰۰۰/۰۰۰ریال،حواله خرید فیلتر‌های کوکین فرانسه تا سقف ۸/۰۰۰/۰۰۰ریال و حواله خرید فیلتر‌های کوکین فرانسه تا سقف ۵/۰۰۰/۰۰۰ریال اهدا خواهد شد.
صادقی مقدم با بیان اینکه در بخش ویژه نیز به نفرات اول تا سوم لوح تقدیر و جوایز نفیس اهدا  خواهد شد، گفت: به اشخاصی که آثار آنها پذیرفته شود کارت ۱۰ درصد تخفیف تا سقف ۲۰/۰۰۰/۰۰۰ریال جهت خرید فیلتر های کوکین فرانسه اهدا می شود.

وی افزود: شرکت کنندگان از اقصی نقاط کشور می توانند آثار خود را ۲۸ خرداد ماه ۹۶ ( مهلت ارسال آثار تمدید نمی شود) از طریق پست الکترونیکی azphoto.2008@gmail.com و یا دبیرخانه جشنواره به آدرس اردبیل، شهرک اداری کارشناسان، اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ارسال کنند.
دبیر نخستین جشنواره عکس ملی حیران در پایان سخنان به زمان مراسم اختتامیه و اهدای جوایز اشاره کرد و گفت: داوری آثار در ۲ تیر ماه 96 انجام گرفته  و نتایج نیز از طریق پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر و آذفوتو در تاریخ 10تیرماه 96 به اطلاع عموم شرکت کنندگان خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد:۲۸ تیر ماه نیز همزمان با برگزاری نمایشگاهی از آثار منتخب در اردبیل از برگزیدگان نیز تجلیل خواهد شد.

دانلود پوستر جشنواره ملی عکس حیران

دانلود فرم جشنواره

 


انتهای پیام/