کد خبر: 4179 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵

همزمان با هفته منابع طبیعی؛

۲۰۰۰ اصله درخت در محوطه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل کاشته شد

آیین کاشت ۲۰۰۰ اصله درخت همزمان با هفته منابع طبیعی و با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به همراه معاونین و جمعی از کارکنان در محوطه این دانشگاه برگزار شد.

۲۰۰۰ اصله درخت در محوطه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل کاشته شد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، قدرت اخوان اکبری رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در حاشیه این مراسم با تاکید بر سنت حسنه کاشت درخت گفت:یکی از ارزشمندترین نعمات الهی در عالم هستی وجود مراتع و فضای سبز و درخت و ثمرات بیشمار آن در حیات بشری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه مقوله درختکاری از دیدگاه های مختلفی دارای ابعاد ارزشی است چنانچکه معصومین و نبی مکرم نیز به استناد کلام الهی در قران کریم بر امر درخت کاری و حفظ فضای سبز تاکید فراوان دارند و از آنجائی که در اسلام این موضوع جزو صدقه جاریه محسوب شده است عموم دست اندرکاران نیز می بایست در این زمینه اهتمام ویژه به خرج دهند.

وی در ادامه سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص فضای سبز اشاره کرد و گفت:در راستای ترویج فرهنگ درختکاری و حفظ و صیانت از درختان و ارتقای سطح کیفی و کمی فضای سبز، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل امسال با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری و با (شعار هر کارمند یک درخت) مبادرت به کاشت ۲ هزار اصله نهال در سطح دانشگاه کرد.

انتهای پیام/