پربازدیدترین ها

کد خبر: 4172 ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴

در مراسم اختتامیه نمایشگاه جلوه های نماز عنوان شد:

نماز، مهمترین عامل برقراری امنیت در جامعه است

حجت الاسلام حسنی در مراسم اختتامبه نمایشگاه جلوه های نماز در دانشگاه پیام نور اردبیل با بیان اینکه برگزاری نماز باعث امنیت در جامعه می شود،گفت: خواندن نماز باعث ایجاد تعهد و مسئولیت پذیری در افراد می شود.

نماز، مهمترین عامل برقراری امنیت در جامعه است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، حجت الاسلام حسنی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور  استان اردبیل در مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه جلوه های نماز در نمازخانه این دانشگاه با بیان اینکه برگزاری نماز باعث امنیت در جامعه می شود،گفت: خواندن نماز باعث ایجاد تعهد و مسئولیت پذیری در افراد می شود و این خود مهمترین عامی برای از بین رفتن فساد در جامعه است.

حسنی گفت: خداوند نعمت و لطف خود را نسبت به انسان کامل کرده به این خاطر که این جهان با این همه عظمت و بزرگی و گستره زیاد مخلوقات، انسان را جانشین و خلیفه خود در زمین قرار داده است  و نماز را به عنوان لطف برای ارتباط خود و نوع بشر قرار داده است .

وی افزود: اگر این لطف خداوند نسبت به انسان نبود دیگر هیچ فرقی بین انسان و دیگر موجودات وجود نداشت.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در دانشگاه باید نماز حرف اول را بزند،گفت:چون جایگاه دانشگاه یک جایگاه  تربیتی است پس باید اساتید و کارکنان دانشگاه نسبت به نماز توجه و اهتمام بیشتری داشته باشند.

حسنی با اشاره تفاسیر ایات قران کریم در مورد نماز گفت: نماز آرامش را در قلب انسان و زندگی او جاری می کند حتی اگر شخصی دارای ثروت عظیمی باشد ولی نماز نخواند این شخص در زندگی خود به آرامش نمی رسد همان طور که خداوند در قرآن کریم می فرماید : «من اعرض عن ذکری فان له معیشة ضنکا»" هرکس از یاد و ذکر خدا غافل شود زندگی او سخت می شود." و در جای دیگر از علت داخل شدن جهنمیان در جهنم را نخواندن نماز معرفی می کند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه اگر نماز در جامعه ما رواج داشته باشد جامعه امن می شود گفت: خواندن نماز موجب می شود که همه نسبت به کارخود مسئول و متعهد شوند که در اینصورت زمینه های از بین رفتن فساد در جامعه نیز فراهم خواهد شد.

در پایان این مراسم از دست اندرکاران نمایشگاه جلوه های نماز تقدیر شد.

انتهای پیام/