کد خبر: 4141 ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰

امام جمعه اردبیل:

توسعه فضای سبز و حفظ آن جزء عبادات موکد در اسلام است

امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری گفت: فرهنگ دینی، ملی و انسانی ما اقتضاء می کند که در خوشی ها و سختی ها شریک همدیگر باشیم و این اوج بلوغ یک ملت است.

توسعه فضای سبز و حفظ آن جزء عبادات موکد در اسلام است

به گزارش ابصارخبر به نقل از سبلان‌ما امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری گفت: فرهنگ دینی، ملی و انسانی ما اقتضاء می کند که در خوشی ها و سختی ها شریک همدیگر باشیم و این اوج بلوغ یک ملت است.
وی با بیان اینکه جامعه ای که در آن عده ای بهره مند و عده ای محروم باشند، جامعه بی رحم بوده و جامعه اسلامی و انسانی نیست گفت: جامعه ای که تماشاگر مشکلات انسانی باشد و با آداب و رسوم  غلط و اشاعه فرهنگ اشرافی،اسراف، تبذیر و تبرج جاهلی و اشرافی بر مشکلات مردم بیفزاید، جامعه ای بی رحم است و بلا، در انتظار چنین جامعه ای خواهد بود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همچنین با اشاره به فرا رسیدن عید نوروز گفت: ما همه در استان یک خانواده را تشکیل می دهیم و لذا شایسته است متمولین استان حق مستمندان را اداء کنند.

وی تصریح کرد: ما اگر بخواهیم با وجدان راحت سر سفره عید بنشینیم، راه آن تامین بخشی ولو کوچک از نیازمندی های گرفتاران است.
امام جمعه اردبیل در ادامه با نقل روایتی از حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) اظهار داشت: زمین محشر، تماما آتش است، جز سایه مومن، که به برکت صدقه مصون از آتش می باشد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان افزود: آموزش دینی ما می گوید که اگر در شهری یک نفر گرسنه بخوابد خداوند در روز قیامت نگاه رحمت خود را از اهل آن شهر دریغ می نماید.
وی با اشاره به سفارش حضرات معصومین(علیهما سلام) جهت رسیدگی به مستمندان و اینکه درد آنها را درد خودشان دانسته اند گفت: غمگساری با مستمندان، غمگساری با حضرات معصومین(علیهما سلام)  است.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به هفته منابع طبیعی، از اینکه سرانه فضای سبز استان به 8 متر هم نمی رسد، گلایه کرد و افزود: میانگین سرانه فضای سبز در کشور 12 متر و در جهان 22 متر است.
امام جمعه اردبیل در ادامه بیان داشت: توسعه فضای سبز و حفظ آن جزء عبادات موکد در اسلام است و از سیره حضرات معصومین(علیهما سلام)  می باشد و در زمان ما یک ضرورت است.
آیت الله عاملی  با بیان اینکه با صنعتی شدن زندگی بشر و ازدیاد آلاینده ها، فقر اکسیژن در زندگی بشر بیداد می کند و گازهای مهلک و خطرناکی نظیر دی اکسید کربن در هوای شهرها سال به سال زیاد شده و سلامتی افراد را تهدید می کند گفت: در چنین شرایطی، درخت کاری، راه حلی مناسب برای مبارزه با آلودگی های مذکور به شمار می آید.
وی با اشاره به تحسین مقام معظم رهبری از شعار هر ایرانی، یک درخت، افزود: این موضوع باید در آموزش ابتدایی و مقاطع بالاتر وارد مدارس شود.

آبت الله عاملی اظهار کرد: ما باید با راهکارهای عملی، یک نگاه قدسی در نوجوانان، جوانان و افراد جامعه نسبت به درخت و درخت کاری و حفظ محیط زیست فراهم کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان همچنین از اقدام شایسته مجموعه ای از ادارات و غیر ادارات به غرس حجیم درخت در عید امسال، از مدیریت دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه محقق اردبیلی، سپاه حضرت عباس(علیه السلام)، فرودگاه و شهرداری تجلیل و تقدیر کرد.
آیت الله عاملی همچنین از مدیریت منابع طبیعی استان و همکاری مدیریت ارشد استان در تصمیم به غرس نهال در جاده خلخال، از اردبیل تا آرالّو و همچنین در جاده اردبیل-مشگین شهر تا منطقه سامیان تشکر کرد و آن را قدمی بزرگ و استثنایی در تاریخ غرس نهال در استان دانست و از صاحبان املاک در کنار جاده ها خواست همکاری صمیمی با مسئولین منابع طبیعی داشته باشند.

 

انتهای پیام/