کد خبر: 4124 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸

جزئیات آتش سوزی در دانشگاه علمی کاربردی

ساختمان مرکزی دانشگاه جامع علمی کاربردی بامداد امروز سه شنبه ۱۷ اسفند دچار آتش سوزی شد که پس از مهار حریق، برق ساختمان قطع شد و ساختمان ستادی پاسخگوی مراجعه کنندگان نیست.

جزئیات آتش سوزی در دانشگاه علمی کاربردی

به گزارش ابصارخبر به نقل از دانشگاه نیوز، به دنبال اعلام خبری مبنی بر وقوع آتش سوزی در یکی از دانشگاه های شهر تهران، مشخص شد که ساختمان مرکزی دانشگاه علمی کاربردی بامداد سه شنبه به دلیل اتصالات برق دچار حریق شده است.

در همین زمینه محسن مجیدی افسر آماده منطقه ۵ عملیات سازمان آتش نشانی تهران در سایت سازمان آتش نشانی درباره این آتش سوزی گفت: اتصالی کابل های برق در نخستین ساعات بامداد امروز سه شنبه ۱۷ اسفند ماه ۹۵ باعث بروز آتش سوزی و دود گرفتگی شدید ساختمان مرکزی یکی از دانشگاه ها شد. محل حادثه در طبقه منفی یک این ساختمان چهار طبقه قرار داشت که با تلاش به موقع آتش نشانان آتش سوزی این مکان به سرعت مهار شد.

وی افزود: پس از اطلاع رسانی این حادثه به سامانه ۱۲۵ در ساعت ۰۰:۲۲ دقیقه بامداد بلافاصله آتش نشانان سه ایستگاه راهی خیابان انقلاب، نرسیده به پل کالج شدند. در ساختمان مرکزی یکی از دانشگاه ها در طبقه منهای یک کابل های اصلی برق در مجاورت ترانس اصلی برق بر اثر اتصالی دچار آتش سوزی شد و دود زیادی نیز طبقات را فرا گرفت.

مجیدی اضافه کرد: آتش نشانان بلافاصله با رفتن به طبقه زیرین این ساختمان اداری چهار طبقه و بکارگیری تجهیزات ایمنی و خاموش کننده، عملیات ایمن سازی و خاموش کردن شعله های آتش را همزمان انجام دادند و از گسترش دامنه آتش سوزی به اطراف جلوگیری کردند.

وی با اعلام این که نیروهای آتش نشانی دود ناشی از این آتش سوزی را به وسیله فن های قوی به خارج از ساختمان تخلیه کردند، افزود: خوشبختانه این حادثه هیچ گونه آسیب جانی به همراه نداشت.

مجیدی گفت: آتش نشانان در ساعت ۰۲:۱۹ دقیقه به ایستگاه های خود بازگشتند اما دوباره در ساعت ۰۲:۵۰ دقیقه بامداد امروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که یکی دیگر از ساختمان های اداری این دانشگاه طعمه آتش سوزی شده است. ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران مجددا آتش نشانان این ایستگاه ها را به سرعت روانه محل حادثه کردند که این بار مشاهده شد در ساختمان اداری دیگر این مرکز دانشگاهی که در مجاورت این ساختمان مرکزی قرار دارد آتش سوزی رخ داده است.

این افسر آماده آتش نشانی تصریح کرد: آتش سوزی در طبقه هم کف و در قسمت اتاق سانترال(مرکز تلفن) این ساختمان اداری ۷ طبقه بوقوع پیوست که براثر آن دستگاه های سانترال دچار آتش سوزی شد و دود زیادی از طریق رایزرها به تمام این ساختمان نفوذ کرد. آتش نشانان به سرعت این آتش سوزی را در همان محل شروع مهار و کاملا خاموش کردند و همچنین دود حاصله را از تمام طبقات به بیرون ساختمان تخلیه کردند.

مجیدی با اعلام این که در این حادثه هم به هیچ کس آسیب جانی نرسید، خاطرنشان کرد: کارشناسان آتش نشانی هم اکنون در حال بررسی و علت یابی این دو آتش سوزی هستند. این عملیات هم سرانجام در ساعت ۰۵:۴۰ دقیقه بامداد امروز به پایان رسید و نیروهای آتش نشانی به ایستگاه های خود مراجعت کردند.

در همین زمینه روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی در اطلاعیه ای یادآور شد: «به استحضار همکاران، دانشجویان و مراجعین دانشگاه می رساند که به دلیل مشکلات پیش آمده در سیستم برق دانشگاه، ناشی از اتصال پست برق دانشگاه، برق کل ساختمان قطع است و دسترسی همکاران و مراجعان به طبقات و ارتباطات تلفنی را با مشکل روبه‌رو کرده است، به همین دلیل، با طلب پوزش ، ساختمان ستادی دانشگاه امروز سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۹۵ پاسخگوی مراجعه کنندگان نیست.»

این روابط عمومی تاکید کرده است: در اولین فرصت پس از رفع نقص پیش امده اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/