کد خبر: 404 ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰

در مذاکرات هسته ای باید استقلال کشور حفظ شود

امام جمعه موقت اردبیل تاکید کرد که در مذاکرات هسته ای باید عزت و استقلال کشور حفظ شود.

به گزارش ابصارنیوز به نقل از سبلانه،حجت الاسلام و المسلمین اکبری جدی، امام جمعه موقت اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل، با تبریک روز ارتش از خدمات ارتش جمهوری اسلامی ایران تجلیل کرد و ارتش را نماد قدرت و عزت کشور دانست.

 

وی گفت: ملت ما حرکت های حماسی و ورود نجیبانه ارتش به انقلاب و اطاعت از حضرت امام (ره) را فراموش نخواهد کرد و تا انقلاب پای برجاست ملت ما منت دار حرکتهای بزرگ ارتش است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی نیز به ارتش خدمات مهمی ارائه کرده است. داشتن رهبری صالح و ولایت الهی، افتخار و عزت بزرگی برای ارتش است. ارتش ما با یک واسطه به حرف معصوم (ع) عمل می کند.

امام جمعه موقت اردبیل در ادامه افزود: استقلال ارتش دومین خدمت بزرگ انقلاب به ارتش است و از این طریق از تحقیر مستشاران نظامی خلاص شده است. امروز ارتش نه تنها مستشار نظامی خارجی ندارد بلکه خود ارتش ما در کشورهای مختلف حضور مستشاری دارد.

وی اظهار داشت: پیشرفتهای علمی در ارتش خدمت سوم انقلاب به ارتش است که باعث شده دولتهای بزرگ با ایران به عنوان یک ابرقدرت تعامل داشته باشند.

وی ادامه داد: نفوذ و قدرت معنوی رهبری از یک طرف و قدرت فناوری های نظامی و نظم و انسجام نیروهای مساح از طرف دیگر، قدرت اقتصادی ایران با این همه تحریم ها از طرف سوم و پیشرفتهای علمی در موضوعات استراتژیک از طرف چهارم کشور ما را به قدرت فوق العاده در منطقه تبدیل کرده است.

وی حضور ارتش در آبهای بین المللی را نشان اوج اقتدار ارتش و موجب فخر و مباهات ملت دانست.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری جدی در بخش دیگری از خطبه ها بر لزوم حمایت از هیئت مذاکره کننده و بر اجتناب از تخریب تاکید کرد اما نقد عملکرد این هیئت را نیز لازم و موجب تقویت مذاکره کنندگان دانست و گفت: دلواپسی و حساسیت به مذاکرات از طرف نمایندگان و کارشناسان و مطبوعات لازم و ضروری است و باید از آن استقبال شود.

وی افزود: در مذاکره باید واقع بین بود. دشمن دشمن است نباید خیال پردازی کرد. رهبر انقلاب میخواهند مشکل هسته ای حل شود اما می فرمایند به مذاکرات خوشبین نیستم. این به معنی مخالفت با مذاکره نیست چون ایشان حمایت خود را از مذاکره کنندگان اعلام کرده اند ولی مذاکره هسته ای مسئله بسیار حساسی است و رهبری با درایت خود، آن را مدیریت می کند.

وی ادامه داد: در این مذاکره باید عزت و استقلال کشور حفظ شود و ما باید به هیئت مذاکره کننده اعتماد داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در کشور روسیه به رسمیت شناخته شدن قدرت هسته ای ایران در توافق اخیر را بسیار مهم دانست و گفت: مسئله مورد بحث در حال حاضر اصل غنی سازی نیست بلکه در مقدار آن بحث می شود.

وی ادامه داد: حساسیت دشمنان ما روی قدرت هسته ای و یا بمب هسته ای نیست بلکه آنها از پیام موفقیت ایران می ترسند و آن پیام این است که با مقاومت و تکیه بر توانمندیهای خود در این دنیای پیچیده می تواند عزت و استقلال خود را حفظ کند و تبدیل به الگوی ملت ها شود.

امام جمعه موقت اردبیل در خطبه اول از فضیلت ماه رجب و روزه و اعتکاف در این ماه صحبت کرد و اعتکاف را یک فرصت معنوی بزرگ برای جوانان دانست.

انتهای خبر