کد خبر: 4026 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲

به همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل؛

همایش بررسی پژوهش های صنایع هوایی در اردبیل برگزار شد

همایش بررسی پژوهش های صنایع هوایی به منظور آشنایی دانشجویان با صنعت هوا فضای کشور توسط بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.

همایش بررسی پژوهش های صنایع هوایی در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، همایش بررسی پژوهش های صنایع هوایی به منظور آشنایی دانشجویان با صنعت هوا و فضای کشور با حضور پژوهشگران، اساتید و دانشجویان علاقمند به مباحث هوا فضا در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور استان اردبیل و با هدف بررسی پیشرفت های این صنعت برگزار شد.

افسر روحی سرپرست دانشگاه پیام نور استان در ابتدای این همایش از فعالیت های علمی دانشجویان بخصوص بسیج دانشجویی حمایت کرد و گفت: در دنیای کنونی که دنیای برتری تکنولوزی است دانشجویان باید در این عرصه قدم بردارند تا با علم خود باعث اقتدار کشور در جهان شوند.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان با اشاره به ویژگی های فعالیت های علمی، اجرای اینگونه برنامه ها را آینده نگری دانشگاه خواند و گفت: اجرای برنامه های تأثیگذار علمی باعث رشد و شکوفایی بیشتر کشور می شود.

روحی از مسئولان استان نیز خواست تا با حمایت از برنامه های علمی دانشگاهی موجبات پیشرفت روز افزون استان را فراهم کنند.

وی منطقی ترین راه پیشرفت علمی استان را همگرایی نیروهای خبره و دانشجو عنوان کرد و گفت:اساتید دانشگاه ها در اینخصوص نقش محوری دارند تا با گردهم آوری استعدادهای نوشکفته در کنار فراهم کردن زمینه های کاری، آمال و اندیشه های دانشجویان نیز به ثمر بنشیند.

نوید مهاجری مسئول علمی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل نیز به تبیین چرایی برگزاری این همایش علمی پرداخت و گفت: کانون علمی بسیج دانشجویی دانشگاه کار خود را با موضوع برق و الکترونیک آغاز کرد و در این زمینه از اساتید برجسته دانشگاه های اردبیل نیز بهرمند شد تا بتواند با گردهم آوری دانشجویان علاقمند به مباحث علمی، فضا را برای برگزاری کارگاه های عملی فراهم کند.

وی در پایان سخنان خود از برگزاری کارگاه عملی ساخت هواپیماهای مدل در ابتدای سال آینده خبرداد.

بزرگترین دستاورد ما،تولید تفکر و فکر است

ملکی از اساتید دانشگاه در ادامه این همایش به بیان تاریخچه هوافضا در جهان پرداخت و گفت: بعد از انقلاب اسلامی این صنعت در کشور با مهندسی معکوس کار خود را شروع کرد.

وی معجزات خداوند متعال در خلق عالم را یادآور شد و گفت: انقلاب اسلامی ایران نیز به نوعی معجزه در جهان محسوب می شود، بطوریکه انقلاب اسلامی با تزریق روحیه خودباوری در نسل جوان کشور باعث رشد و شکوفایی کشور شده است.

این استاد دانشگاه سخنان اخیر ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا در خصوص مهاجران 7 کشور را یاداور شد و گفت: به اذعان قضات آمریکایی اگر محققین ایرانی خاک این کشور را ترک کنند،نصف دانشمندان ناسا از این کشور خواهند رفت و این گفته خود نشانده فکوری و نخبگی دانشمندان ایرانی است.

وی با بیان اینکه جوانان ما فکور و دانشمند هستند،گفت: فقط باید زمینه،برنامه و راهبردها تعریف شود تا جوانان ما رشد و شکوفایی کشور را در همه زمینه ها فراهم کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تاریخچه پرواز اشاره کرد و گفت:صنعت هوافضا غیر از مباحث نظامی کابردهای فراوانی در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و حتی اجتماعی نیز دارد.

این استاد دانشگاه علم هوافضا را جمع سایر علوم عنوان کرد و گفت: این رشته یکی از علوم خاص در جهان است که سایر رشته های صنعتی از جمله ریاضیات،فیزیک، شیمی، رایانه را در کنار علوم انسانی بخصوص مباحث مدیریتی را در خود جمع کرده است.

پخش نماهنگ شهید احمدی روشن, نمایش اسلاید های توانمندی صنعت هوافضای کشور از جمله برنامه های این همایش علمی بود.

انتهای پیام/