کد خبر: 4020 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱

بازدید دانشگاهیان اردبیل از نمایشگاه عبرت

اساتید و دانشجویان دانشگاه های اردبیل با حضور در نمایشگاه عبرت که در محل فرمانداری اردبیل برپاشده است با تاریخ انقلاب اسلامی آشنا شدند.

بازدید دانشگاهیان اردبیل از نمایشگاه عبرت

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه های محقق اردبیلی،دانشگاه علوم پزشکی اردبیل،دانشکده پرستاری،پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان، آموزشکده فنی رازی اردبیل،آموزش عالی نوین اردبیل با حضور در نمایشگاه عبرت که در محل فرمانداری اردبیل برپا شده است با روند پیروزی انقلاب اسلامی آشنا شدند.

در این نمایشگاه تصاویری از مکان هایی به چشم می خورد که تا آخرین روزهای حکومت پهلوی محلّ زندان و شکنجه گاه آزادمردان و شیرزنانی بود و تنها جرمشان تنها فریاد عدالت خواهی و آزادی و رهایی ایران اسلامی عزیز از زیر سلطه ظلم و ستم حکومت جابر و آلت دست بیگانه و دفاع از آرمان های مقدّس اسلامی بود.

از نکات جالب توجّه در این نمایشگاه تصاویر اتاق شکنجه و شکنجه گران ساواک است.  استفاده از فضاسازی محیطی و طرّاحی و ساخت تندیس­های اشخاص معروف آن دوران همانند: شهید بهشتی، شهید قدّوسی، آیت اله طالقانی، شهید رجایی و ... که در این مکان زندانی بوده اند، به گونه ای به جلوه درآمده بود که بازدید کنندگان، در حال و هوای تاریک و مخوف زندان آن زمان قرار می­گرفتند. نصب تصاویر زندانیان قبل از انقلاب و وجود سنگر در گوشه ای از این نمایشگاه، جلوه ای خاص به این نمایشگاه داده بود که همه­ی بازدیدکنندگان را با حال و هوای دوران انقلاب و قبل از آن کاملاً آشنا می کرد.

صحنه های تظاهرات مردم اردبیل در دوران انقلاب، و تصاویر نمایندگان مجلس خبرگان رهبری از جمله مرحوم آیت الله مشکینی (ره) رییس فقید مجلس خبرگان رهبری و آیت الله مروج(ره) نماینده فقید رهبر معظّم انقلاب در دهه های اخیر استان اردبیل، حال و هوایی خاصّ به این نمایشگاه داده بود. 

این موزه که به مناسبت دهه مبارک فجر در محل فرمانداری استان اردبیل به نمایش گذاشته شده بود حاوی مستنداتی از جنایات رژیم ملعون و جنایتکار شاهنشاهی بود، که دانشجویان با تماشای فیلم ، عکس ، پوستر و آثار به جا مانده از ظلم وستم  رژیم طاغوت از بیانات شاهدان عینی آن دوران بهره بردند.

انتهای پیام/