کد خبر: 4008 ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹

با برگزاری کارگاه آموزشی فناوری نانو در دانشگاه محقق؛

پژوهشگران اردبیلی به دنیای نانو، وارد شدند

کارگاه آموزشی فناوری نانو با عنوان « از دنیای میکرونی به دنیای نانو » با حضور دانشجویان دانشگاه های اردبیل و اساتید فعال در این حوزه در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی مهندسی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

پژوهشگران اردبیلی به دنیای نانو، وارد شدند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر،کارگاه آموزشی فناوری نانو با عنوان « از دنیای میکرونی به دنیای نانو » با هدف بررسی وضعیت علم نانو تکنولوژی با حضور دانشچویان و پژوهشگران دانشگاه های اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

عزیز حبیبی عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی در این کارگاه با اشاره به کاربرد فناوری نانو در تمامی زمینه ها، گفت: باید از این به بعد به جای تلاش برای یافتن کاربردهای فناوری نانو به یافتن زمینه هایی بپردازیم که نانو در آن نقشی نداشته است.

حبیبی به مقایسه چند جسم برای درک ملموس تر اندازه نانومتر پرداخت و افرادی را معرفی نمودکه برای اولین بار مفاهیم «نانو» را در جهان مطرح کردند.

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی با مقایسه تعداد مقالات چاپ شده در این حوزه، خاطرنشان کرد: این دانش دوران بلوغ خود را گذرانده و در دوران جوانی خود به سر می برد بطوریکه افراد علاقمند می توانند به سرعت خود را با این روند وفق داده و در چند سال آتی از صاحب نظران این دانش باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: در هر یک از دانشکده ها اساتیدی وجود دارد که در این حوزه پیشرو هستند و امید است دانشجویان با راهنمایی گرفتن از این اساتید به فعالیت بیشتری بپردازند.

 علی نعمت اله زاده مدیر گروه رشته مهندسی شیمی دانشگاه محقق اردبیلی از برگزاری کارگاه «نانو الیاف» پنجم اسفندماه در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: دانشجویان علاقمند می توانند در هفتمین مسابقه ملی «فناوری نانو» در 22 اردیبهشت 96 برگزار خواهد شد، ثبت نام کنند.

انتهای پیام/