کد خبر: 3980 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵

در همایش تجلیل از پژوهشگران دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مطرح شد؛

حل مشکلات اقتصادی در گرو عمل به تعهدات اجتماعی است

مدیرکل صنایع و معادن استان اردبیل در همایش تجلیل از پژوهشگران دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گفت:مجموعه دانشگاه و دانشگاهیان در پدیده نوشدن و رشد و بالندگی انقلاب نقشی اساسی بر عهده دارند.

حل مشکلات اقتصادی در گرو عمل به تعهدات اجتماعی است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، سید محمد عاملی، مدیرکل صنایع و معادن استان اردبیل، در همایش تجلیل از کارآفرینان و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل رشد  و بالندگی کشور را مدیون انقلاب اسلامی دانست و گفت:مجموعه دانشگاه و دانشگاهیان در پدیده نوشدن و رشد و بالندگی انقلاب نقشی اساسی بر عهده دارند.

مدیرکل صنایع و معادن استان با بیان اینکه در دانشگاه باید کار علمی و فکری برای رشد و بالندگی انقلاب برداشته شود، گفت:رسالت دانشگاه برای انقلاب، فکر و اندیشه است تا از این طریق نو شدن و رشد انقلاب استمرار داشته باشد.
 

عاملی دانشگاه را محل تولید اندیشه و فکر دانست و گفت: افرادی که در حوزه علم و فرهنگ فعالیت می کنند باید در جهت تغییرات ساختاری و بهبود فرهنگ جامعه تاثیرگذار باشند.

وی ادر بخش دیگری از سخنان خود به بحث کارآفرینی پرداخت و گفت: کارآفرینی در واقع زمینه ای اقتصادی است و اساسی ترین مساله آن بحث تولید و توزیع ثروت است.

مدیرکل صنایع و معادن استان خاطر نشان کرد: رسیدن به ثروت در جامعه باید به سمت تولید و کار و تلاش حرکت کند و از این طریق است که می توانیم ایجاد کار و کارآفرینی کنیم.

عاملی افزود:  تمامی اقدامات کشور در راستای حل مشکلات اقتصادی و بیکاری حلقه ای از این زنجیره است که قطعا برای رفع معضل بیکاری در جامعه کافی نیست.

وی مهمترین عانل تبدیل منابع مختلف کشور به ثروت پایدار را تعهد اجتماعی دانست و گفت: تا زمانی که تعهد اجتماعی در تک تک اعضای جامعه و مسؤولان تحقق نیابد امکان حل مشکلات اقتصادی وجود ندارد.