کد خبر: 3898 ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵

امام جمعه اردبیل:

جواب تهدیدات ترامپ را روز 22 بهمن خواهیم داد

امام جمعه اردبیل گفت: انقلاب اسلامی نتیجه تحقیر تاریخی ملت بزرگ ایران و نمادی از آرزوهای مقدس یک ملت است.

جواب تهدیدات ترامپ را روز 22 بهمن خواهیم داد

به گزارش ابصارخبر به نقل از سبلان ما، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل اظهار داشت: انقلاب اسلامی نتیجه تحقیر تاریخی ملت بزرگ ایران و نمادی از آرزوهای مقدس یک ملت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل نخستین تحقیر را در عرصه علم دانست و در این خصوص به طور مبسوط به تحقیر و عقب ماندگی علمی و محرومیت ملت از دانش و تکنولوژی برتر پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی بزرگترین خدمت علمی را به کشور انجام داده و کرامت ملت را ازا این جهت احیا کرده است.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های علمی از شاخص‌های بسیار مهم در اقتدار ملی و رفاه عمومی و اجتماعی است افزود: حصر و انحصار فنون استراتژیک ظلم مضاعف برای بشریت معاصر و ابزاری خطرناک برای برده‌داری جدید است و انقلاب اسلامی ایران این طلسم را شکست.

خطیب جمعه اردبیل تحقیر دوم را عدم حاکمیت ملی برشمرد و بیان کرد: نمایندگان ما توسط ساواک و دربار تعیین می‌شدند و ملت در تصمیم‌گیریهای کلان کشور و در مدیریت و سرنوشت کشور نقشی نداشتند و این بزرگترین اهانت به ملت است.

عاملی تصریح کرد: اجرای انتخابات واقعی نشان وثوق و اعتماد یک حکومت به ملت خود است و انقلاب اسلامی از این جهت ملت را تکریم کرد و به تعداد سال‌های انقلاب انتخابات برگزار کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل تحقیر سوم را در عرصه استقلال دانست و اظهار کرد: سال‌های متمادی دیگران بر ما تصمیم گرفتند و تا کودتای 20 مرداد تمام برنامه‌ریزی‌های کشور دست انگلستان بود و بعد از کودتا تمام تصمیم‌گیری‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی کشور به دست آمریکایی‌ها افتاد و ایران، ایالت 51 آمریکا نام گرفت.

وی گفت:فرح پهلوی در خاطرات خود می‌نویسد "محمدرضا می‌گفت تمام عمرم را صرف سرکوب نیروهای کمونیستی و چپ‌گراها کردم تا منافع غرب و در رأس آن آمریکا را حفظ کنم، هر چه به ما می‌گفتند از جان و دل پذیرفتم و مانند یک غلام حلقه به گوش مجری دستورات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنها بودم".

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خطرات افکار و اندیشه و اقدامات رئیس جمهور جدید آمریکا برای امنیت جهانی بیان کرد: این انتخاب نظریه انقلاب اسلامی را ثابت می‌کند که انتخابات بعد از احراز اوصاف رهبری است و اوصاف رهبری قابلیت قرارداد و رفتن به زیر تیغ انتخابات را ندارد.

عاملی افزود: تمام دشمنان کشور آمریکا از اینکه وی سر کار آمده است خوشحالند چون با تصمیمات او آمریکا رو به نابودی می‌رود و وی با اقدامات خود منشأ تبلیغات مهمی به نفع اسلام و ایران در آمریکا شده است.

امام جمعه اردبیل با اشاره به دست‌بند زدن به دستان پسر بچه 8 ساله ایرانی تصریح کرد: اگر قصد اصلاح دنیا را دارید به دستان داعش، القاعده، طالبان، النصره، بوکوحرام و الشباب سومالی که همه ساخته دست خود شماست دستبند بزنید، به دستان آل سعود دستبند بزنید که دو سال است فقیرترین کشور عربی را زیر بمباران با بمب‌های خوشه‌ای و فسفری شما قرار داده و تمام راه‌های امدادرسانی به این ملت فقیر را بسته است به دست رژیم جعلی و سفاک و خون‌ریز اسرائیل که هفتاد سال است فلسطینی‌ها را قتل عام می‌کند دستبند بزنید.

وی با اشاره به تهدیدات اخیر ترامپ نسبت به ایران گفت: ما جواب این تهدیدات را در روز 22 بهمن خواهیم داد و خواهیم گفت «انّ فرعون و هامان و جنودهما کانوا خاطئین».

عاملی افزود: ملت ما یک ویژگی مهم دارد که از انقلاب به ارث برده است و  آن اینکه هر وقت احساس کند دشمن نزدیک‌تر می‌شود و توطئه می‌کند به صورت ید واحده به صحنه می‌آیند و قدرت انقلاب و قدرت ملت را به نمایش می‌گذارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: 22 بهمن نمایش عظیم قدرت ملت و انقلاب و نماد اقتدار ملی است.

انتهای پیام/