پربازدیدترین ها

کد خبر: 386 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵

با حضور همسر شهید شهریاری

جشن ملی فناوری هسته ای در محقق اردبیلی برگزار شد

همایش گرامیداشت روز ملی فناوری هسته ای عصر دیروز به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق و با سخنرانی فراهانی،معاون سابق سایت نطنز و همسر شهید شهریاری در سالن خود سیانی این دانشگاه برگزار شد.

جشن ملی فناوری هسته ای در محقق اردبیلی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز،در این همایش حامد یاری دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان و مدعوین، خطاب به مسئولین کشور گفت: باید برای تامین نیاز های داخلی و قطع وابستگی ها به خارج از کشور به پتانسیل موجود در داخل بها داده و ثابت کنیم فرزندان این مرز و بوم توانایی انجام هرکاری را دارند.

در ادامه برنامه فراهانی از اساتید دانشگاه شهید بهشتی و معاون سابق سایت نطنز ضمن بیان تاریخچه ای از انرژی هسته ای در ایران به بازنشر نکات مهم بیانیه لوزان پرداخت و ضمن بیان نکات قوت و ضعف این بیانیه به روشنگری پیرامون مواضع مطرح شده طی این مدت پرداخت.

قاسمی همسر شهید شهریاری نیز در ادامه برنامه با تصدیق گفته های فراهانی روی همدلی و همزبانی که توسط مقام معظم رهبری بعنوان شعار سال مطرح گردید تاکید کرد و گفت: شهید شهریاری و همکارانش با تلاش شبانه روزی خود چرخه سوخت هسته ای و فرایند غنی سازی را بومی کردند و ایران به این دانش دست یافت.

قاسمی نسل کنونی را نسل هسته ای خواند و افزود: اکنون دستاوردهای هسته ای در اختیار شما است پس باید نحوه استفاده کردن از این دستاوردها را یاد بگیرید تا در این راستا به فرامین مقام معظم رهبری جامعه عمل بپوشانید.

وی نقد منصفانه را سازنده خواند و تصریح کرد: باید مثل دوران جنگ عمل کرده و با پشتیبانی همه جانبه از رزمندگانمان آنها را آماده حضور در رزمگاه هسته ای کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه مذاکرات نوعی بده بستان است گفت: فدا شدن فوردو برای حمایت از فلسطین و حزب اله و بطور کلی جریان مقاومت در برابر استکبار جهانی ارزشمند است و این در صورتی است که اگر و تنها اگر تحریم های بین المللی اقتصادی،قطعنامه های بین المللی که ما را خصم جلوه می کند به یکباره برچیده شود،آژانس دست اندازی نکند و جلوی تحقیق و توسعه جوانان ایران  نیز گرفته نشود .

همسر شهید شهریاری خاطر نشان کرد: مسلما این شش کشور هم علاقه ای به بهم زدن توافق ندارند.

پخش کلیپ دکتر سلام, سرود شهدای هسته ای حامد زمانی ، نماهنگ جملات سال مقام معظم رهبری، بیان خاطرات شهید شهریاری از زبان همسرش، پرسش و پاسخ مذاکرات باحضور فراهانی و رونمایی از کیک زرد از جمله برنامه های گرامیداشت سالروز ملی فناوری هسته ای در دانشگاه محقق اردبیلی بود.

این خبر در حال تکمیل است/ج