کد خبر: 3846 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸

حسین دشتی،مدیرکل جدید کمیته امداد استان شد

بهرو زلالی پس از هفت سال از سمت مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل تودیع و حسین دشتی به عنوان مدرکل جدید معرفی شد.

حسین دشتی،مدیرکل جدید کمیته امداد استان شد

به گزارش ابصارخبر، سبلان‌ما،امیرمنصور برقعی قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره)، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران کمیته امداد استان اردبیل، تاکید کرد: برای این استان در خود استان می شود بیش از آنچه انجام شده، کار کرد.

وی با اشاره به ویژگی‎ها و ظرفیت‎های گوناگون استان اردبیل گفت: در شرایطی که اردبیل، تمام ظرفیت ها از اقلیم، نیروی انسانی، خاک گرفته تا ظرفیت نیروهای مردمی را دارا است، آمار و ارقام فعلی بیکاری، برازنده این استان نیست.

متوسط هزینه ایجاد شغل در کمیته امداد 13/5 میلیون تومان

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره)، تصریح کرد: در حالی که می شود با متوسط 13/5 میلیون تومان فرصت شغلی در طرح اشتعال کمیته امداد ایجاد کرد، تنها 76 درصد منابع در اردبیل جذب شده که این موید آن است که مسئولین بانکی باید شرایط را ساده تر بگیرند.

به گفته این مسئول برخی استان ها حتی بیشتر از 100 درصد منابع را هم جذب کرده اند.

برقعی با بیان اینکه ایجاد فرصت شغلی در کوچکترین بنگاه های اقتصادی که توسط سازمان صنعت و معدن حمایت می شوند حداقل 200 میلیون تومان اعتبار می خواهد، اظهار داشت: به تایید شورای عالی کشور وطبق گزارش وزیر رفاه، کمیته امداد با 20 درصد مشاغل تولید شده در کشور، بالاترین دستگاه ایجاد ظرفیت اشتغال در کشور است.

به گفته وی با اینکه کمیته امداد به عنوان نهاد انقلابی وظیفه دیگری دارد اما در بحث اشتغال حتی بیشتر از وزارتخانه های تابعه دولت کار کرده و بیشترین کمک را به دولتی‌ها کرده است.

 لزوم توجه مسئولین استان اردبیل به ساده ترین مدل خروج از رکود

این مسئول تصریح کرد: در شرایط کنونی که در استان اردبیل جذب منابع از متوسط کشوری هم پایین تر است باید در 2، سه عرصه گره گشایی را با همکاری مسئولین استانی و بویژه مسئولین بانکی انجام داد.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره)، خاطر نشان کرد:  همان گونه که ماشین های متوقف مانده در وسط اتوبان باعث توقف ماشین های پرسرعت عقبی می‌شود، در مدل اقتصادی نیزاینگونه است لذا اگر آنهایی که آسیب دیدند و سرعتشان کم است را هر چند با هزینه اندک به حرکت دربیاوریم خود به خود راه را برای رشد دیگری فراهم کرده ایم که این ساده ترین مدل خروج از رکود است.

وی گفت: در مدل اقتصادی دینی تلاش بر بزرگ تر کردن قله های ثروت نیست بلکه تلاش ها برای رشد اقتصادی متعادل است از این رو استدعای من است که همه و بویژه مسئولین استانی اهتمام ویژه برای ایجاد فرصت شغلی و توانمند ساختن  نیازمندان داشته باشند.

برقعی ادامه داد: برای سرعت گرفتن رشد استان اردبیل لازم است خیرین هم در حوزه اشتغال ورود کنند که اگر این اتفاق بیفتد  شاهد یک پرش دیگر در تحول استان اردبیل خواهیم بود.

ایجاد 130هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد در کشور

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره)، با اشاره به آمار اشتغالزایی سال گذشته کمیته امداد گفت: سال گذشته این نهاد انقلابی با بهره مندی از هزار میلیارد تومان اعتبار از محل  منابع بانکی 100 هزار فرصت شغلی ایجاد کرد و30 هزار فرصت شغلی هم توسط کاریابی در امداد  ایجادشد..

وی افزود: در مجموع در سال گذشته ایجاد 130هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد گزارش شده است که از محل هزار میلیارد منابع اعتبارات بانکی استانی و 300میلیارد توامن از محل منابع تجمعی است که از طریق برنامه و بودجه سالانه داده می شود و به صورت وام اشتغال به گردش در می آید.

این مسئول خاطرنشان کرد: آخر پارسال هم 200میلیارد تومان به هزار میلیارد تومان ابلاغی از محل اعتبارات بانکی اضافه شد تا در مجموع کمیته امداد با عتبار 1500  میلیاردی ( از محل اعتبارات بانکی و تجمیعی وام اشتغال) بیش از 100هزار شغل ایجاد کند .

طبق اظهارات برقعی به طور متوسط  برای ایجاد اشتغالزایی به بنگاه های اقتصادی متوسط از 11 تا هزار 40میلیارد تومان وام داده شده است که البته طبق گزارش ها، اینوام ها تاثیر چندان محسوسی هم در آمار اشتغالزایی نداشته است.

وی تاکید کرد: برخورداری استان اردبیل از نیروی انسانی اهل تلاش که بزرگترین سرمایه محسوب می شود خود ظرفیتی بزرگی است که نباید از آن غافل شد.

 

 به گفته قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره)، در عرصه کار و تلاش اردبیل رشد زیادی در این 20 سال داشته است؛ امیدواریم و البته انتظارها هم این است که با وجود 2 موتور پر قدرت در اردبیل(مدیر کل سابق و فعلی کمیته امداد) شاهد حرکت شتابان،موثر و تحول گرایانه  دراستان اردبیل باشیم.

دل به خدمت محرومین بسته شده نه به میز و صندلی!

این مسئول با اشاره به بازگشت دوباره حسین دشتی به اردبیل در سمت مدیرکلی کمیته امداد این استان تاکید کرد: هر دو (مدیر کل سابق و فعلی کمیته امداد استان اردبیل) مورد وثوق هستند؛ دل به خدمت محرومین بسته شده نه به میز و صندلی و بدون تردید این رمز موفقیت کمیته امداد است.

برقعی گفت: امیدواریم با یاری همه شاهد توفیقات روز افزون در امر خدمت رسانی به مردم باشیم.

حسین دشتی در این  مراسم بر لزوم  بهترین نوع خدمت رسانی به خلق خدا تاکید کرد و گفت: مددجویان ولی نعمتان ما هستند و تلاش ها بر بهره گیری از ظرفیت های استان برای ارائه بهترین خدمت خواهد بود.

 بهرو زلالی پس از هفت سال از سمت مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل تودیع و حسین دشتی به عنوان مدرکل جدید معرفی شد.

انتهای پیام/


نظرات بازدیدکنندگان

modir
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸

ترمینال اردبیل پر از گدا است، مسئولان چرا رسیدگی نمی کنند


modir
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸

لطفا به گوش مسئولان برسانید فکری به حال تکدی گری در شهر اردبیل بکنند


modir
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸

مسئولان به داد مستضعفان شهر بیشتر برسند