کد خبر: 3776 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳

استاندار اردبیل در جمع اساتید دانشگاه های اردبیل:

با ورود به بازار روسیه، عقب ماندگی استان به صورت جهشی جبران می شود

استاندار اردبیل در نشست گفتگوی اجتماعی استان که با حضور اساتید دانشگاههای استان در استانداری اردبیل برگزار شد، گفت: تنها منابع توسعه استان اردبیل، استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری بخش های شبه دولتی، خصوصی و خارجی است.

با ورود به بازار روسیه، عقب ماندگی استان به صورت جهشی جبران می شود

به گزارش ابصارخبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی دومین نشست گفتگوی اجتماعی استان با حضور اساتید دانشگاه های اردبیل در سالن اجتماعات استانداری اردبیل برگزار شد.

مجید خدابخش استاندار اردبیل در ابتدای این نشست با بیان اینکه توسعه فرهنگی زیربنای توسعه اقتصادی است، گفت: تنها منابع توسعه استان اردبیل، استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری بخش های شبه دولتی، خصوصی و خارجی است.

وی با بیان اینکه سرانه درآمد استان اردبیل نصف سرانه درآمد کشور است، افزود: با توجه به اینکه استان اردبیل قطب کشاورزی محسوب می شود، باید در این راستا از خام فروشی پرهیز کرده و به بحث صنایع تبدیلی و تکمیلی توجه ویژه داشته باشیم.

خدابخش با بیان اینکه منطقه آزاد تجاری صنعتی و پهنه های معدنی استان از محورهای توسعه استان اردبیل محسوب می شوند، تصریح کرد: در همین راستا مصوبه منطقه آزاد تجاری صنعتی اردبیل از سوی هیات دولت به مجلس ارائه شده و سه پهنه معدنی استان نیز پروانه اکتشاف دریافت کرده اند.

وی روسیه را یک بازار بسیار بزرگ و تاریخی برای استان اردبیل عنوان کرد و گفت: اگر بتوانیم وارد بازار روسیه شویم، به صورت جهشی می توانیم عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

خدابخش افزود: برای کمک به بخش کشاورزی استان باید به بحث بسته بندی و بازاریابی محصول توجه ویژه داشته باشیم.

استاندار اردبیل به ضرورت توجه به معیارهای جلب گردشگر در استان اردبیل تاکید کرد و افزود: در همین راستا برای میزبانی مسابقات آسیایی والیبال بیش از یک میلیارد تومان جهت بهسازی سالن رضازاده در حال هزینه هستیم.

خدابخش خاطر نشان کرد: برگزاری این رویداد برای استان تجربه بسیار خوبی خواهد شد و با این طریق باید ظرفیت های گردشگری استان را به دنیا معرفی کنیم.

وی دانشگاه ها را پرورش دهنده نیروی انسانی دانست و گفت: ایجاد پارک علم و فناوری یکی از اقدامات مهم استان در سال های اخیر بوده است.

 در ادامه نشست اساتید دانشگاه های استان به ارائه دیدگاه های خود در خصوص توسعه استان پرداختند.

انتهای پیام/