کد خبر: 3758 ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱

با حضور داور سه ستاره و مربی بین المللی بوکس؛

دوره داوری درجه 3 بوکس کشوری در اردبیل برگزار شد

دوره داوری درجه 3 بوکس کشوری باحضور بردبار داور سه ستاره و مربی بین المللی بوکس و بوکسورهایی از نقط مختلف کشور با هدف ارتقاء داوران از سطح 3 به سطح 2 در سالن رضازاده اردبیل برگزار شد.

دوره داوری درجه 3 بوکس کشوری در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، دوره داوری درجه 3 بوکس کشوری به همت هیئت بوکس اردبیل و باحضور بردبار داور سه ستاره و مربی بین المللی بوکس و بوکسورهایی از نقط مختلف کشور با هدف ارتقاء داوران از سطح 3 به سطح 2 به مدت 3 روز در سالن رضازاده اردبیل برگزار شد.

یوسف خوب مسول کمیته داوری هیئت بوکس اردبیل با بیان اینکه این کارگاه آموزشی به منظور ارتقای داوران  سطح 3 به سطح 2 برگزار شد، گفت: آشنایی بوکسورهای اردبیلی با مباحث فنی داوری به صورت حرفه ای از دیگر اهداف برگزاری این دوره در اردبیل بود.

وی تصریح کرد:در پایان این دوره آموزشی پس از اخذ آزمون نهایی،شرکت کنندگان در دوره سطح بندی شدند.

بردبار داور 3 ستاره و مربی بین المللی بوکس با بیان اینکه این دوره برای اولین بار است که در اردبیل برگزار می شود، گفت:با اینحال استقبال خوبی از این دوره  آموزشی در اردبیل شده است.

وی در ادامه سخنان خود به وضعیت برکزاری دوره اشاره کرد وگفت: از لحاظ کیفیت و کمیت نیز این دوره آموزشی در حد مطلوبی بود و امیدوارم اینگونه دوره ها با حمایت مسولین ورزش استان روز به روز بیشتر شود تا علاوه بر رشد و شکوفایی ورزش بوکس کشور، شاهد کشف استعدادهای درخشان در این منطقه از کشور نیز باشیم.

مربی بین المللی بوکس کشورمان به آینده بوکس استان اشاره کرد و گفت:  اردبیل دارای پتانسیل خوبی از لحاظ مربی و ورزشکار است ولی این پتانسیل ها زمانی رشد می کنند که از استعدادها بصورت بهینه استفاده شود.

بردبار مهمترین مساله افت ورزش بوکس در کشور را بروز نبودن مربیان با دانش بین الملی بوکس عنوان کرد و گفت: عدم اختصاص بودجه کافی به این رشته ورزشی نیز از دلایل افت ورزش بوکس در کشور است.

وی با بیان اینکه فدراسیون بوکس اخیرا از کشور کوبا یک مربی بین الملی به ایران آورده است، تصریح کرد: این کار در کنار برنامه ریزی منظم و در اعزام این مربی به استانها می توان در آینده شاهد ارتقای دانش بوکس در استانها شد

وی در پایان سخنان خود از برگزار کنندگان این دوره بخصوص وحید زوارزاده رییس هیات بوکس استان و یوسف خوب مسول کمیته داوری هیئت بوکس اردبیل به خاطر پیشگام شده در برگزاری این دوره آموزشی برای اوین بار در استان قدردانی کرد.

عکاس: میلاد حاتمی

انتهای پیام/