پربازدیدترین ها

کد خبر: 3608 ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵

به همت انجمن اسلامی دانشجویان برگزار شد؛

کرسی آزاد اندیشی «جهانی شدن و پیشرفت» در دانشگاه محقق اردبیلی

کرسی آزاد اندیشی با موضوع «جهانی شدن و پیشرفت» به همت انجمن اسلامی دانشجویان در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

کرسی آزاد اندیشی «جهانی شدن و پیشرفت» در دانشگاه محقق اردبیلی

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، کرسی آزاد اندیشی با موضوع «جهانی شدن و پیشرفت از کدام راه؟» با حضور ایمانی عضو هیأت علمی دانشگاه به عنوان داور کرسی و جمعی از دانشجویان علاقمند در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

ایمانی داور این کرسی آزاد اندیشی در ابتدای برنامه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه برگزاری کرسی های آزاد اندیشی از طرفین مناظره خواست در محدوده موضوع مورد بحث صحبت کرده و در طول برگزاری کرسی اخلاق و ادب را رعایت کنند.

در ادامه برنامه نمایندگان انجمن اسلامی دانشجویان و انجمن اسلامی امید دانشجویان ضمن معرفی خود به طرح دیدگاه های خود در خصوص موضوع کرسی یعنی؛ «جهانی شدن و پیشرفت از کدام راه؟» پرداختند.

در ادامه برنامه داور کرسی بترتیب سه سوال مطرح کرد و از طرفین خواست در نهایت انصاف و عدالت به ارائه دیدگاه های خود در خصوص سوالات مطروحه بپردازند.

جهانی شدن و پیشرفت از کدام راه ممکن است، اولویت اقتصاد ایران چیست و مقاوم سازی یا جهانی سازی سوالاتی بودند که از طرف داور کرسی مطرح شد.

نماینده انجمن اسلامی امید دانشجویان بعد از ارائه دیدگاه های خود در خصوص موضوع کرسی به اقتصاد آزاد آدام اسمیتی تأکید کرد و با بیان اینکه  توسعه اقتصادی باید پویا باشد، گفت: لازمه توسعه اقتصادی استفاده از تکنولوژی های مختلف است.

نماینده انجمن اسلامی دانشجویان نیز معتقد بود مدیریت صحیح منابع طبیعی می تواند اقصاد ایران را سر و سامان دهد.

وی با بیان اینکه عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی تنها راه درمان اقتصاد کشور است،گفت: اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در کنار زدودن فساد از اقتصاد کشور باید در اولویت برنامه های اقتصادی کشور قرا بگیرد.

در پایان این برنامه داور کرسی ضمن پاسخ به سوالات دانشجویان به تشریح دیدگاه های کارشناسان کشوری در خصوص سوالات مطروحه پرداخت.

راه اندازی کرسی های نقد و نظریه پردازی و آزاد اندیشی از جمله موضوعات بنیادی و مبنایی است که رهبر انقلاب از همان سال های آغازین دهه هشتاد در پاسخ به نامه جمعی از فضلای حوزه علمیه قم مورد توجه قرار دادند و در مناسبت های مختلفی که با استادان، دانشجویان و طلاب و فضلای حوزه و دانشگاه دیدار داشتند، اهمیت این موضوع را تبیین و بر اجرای آن تأکید کردند.

انتهای پیام/