کد خبر: 3581 ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲

رهبر شیعیان ترکیه:

اتحاد بین ایران و ترکیه در حقیقت اینده اسلام و مسلمین را بیمه می کند

رهبر شیعیان ترکیه ‌در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه امام حسین‌(ع) با قیام خود علیه ظلم و ستم به الگویی تمام عیار برای مظلومان جهان تبدیل شده است،گفت:اتحاد بین ایران و ترکیه در حقیقت آینده اسلام و مسلمین را بیمه می کند.

اتحاد بین ایران و ترکیه در حقیقت اینده اسلام و مسلمین را بیمه می کند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، شیخ صلاح‌الدین اوزگوندوز  رهبر شیعیان ترکیه و امام جمعه استانبول ‌در اولین سمپوزیوم وحدت و اخوت اسلامی که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد،به قیام امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت:امام حسین‌(ع) برای مبارزه با ظلم قیام کرد و این یک درس بزرگ برای ما شیعیان است،

رهبر شیعیان ترکیه ادامه داد: امام حسین‌(ع) با نثار جان خود و فداکاری های خانواده و اقوام خود به آیندگان درس  آزادگی داد و به عنوان یک الگو برای شیعیان جهان تبدیل شد که امیدواریم ما نیز ادامه دهنده راه امام حسین‌(ع) و مکتب شیعه باشیم.

وی ضرورت رابطه ایران با ترکیه را یاداور شد و گفت: اتحاد و صمیمیت بین ایران و ترکیه در حقیقت اینده اسلام و مسلمین را بیمه خواهد کرد.

اوزگوندوز در ادامه سخنان خود به عزاداری شعیان ترکیه در ایام محرم و صفر اشاره کرد و گفت: در ابتدای فعالیت، شیعیان در ترکیه به خصوص در ایام عزاداری، محدودیت‌های بسیار زیادی از جانب دولت تحمل کردند.

وی به عملکرد مذهبی رئیس جمهور اخیر ترکیه پرداخت و گفت: پس از سال ها تحمل رنج و دشواری در برگزاری مراسم های سوگواری در ترکیه، تنها در سال های اخیر رئیس جمهور این کشور دستور برگزاری مراسم سخنرانی در رابطه با عاشورا را در 100 هزار مسجد ترکیه داد.

رهبر شیعیان ترکیه با بیان اینکه شیعیان شهر استانبول امسال با حضور 300 هزار نفری خود در مراسم عزاداری عاشورای حسینی باعث به ثبت رسیدن این مراسم در سازمان بین المللی یونسکو شدند، گفت:شهری مانند استانبول در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی رنگ و بوی عاشورایی به خود گرفته بود که به نوبه خود در جهان اسلام بی نظیر بود. 

وی در پایان سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره برادران مؤذن زاده اردبیلی گفت: سالیان سال است که اذان مؤذن‌زاده‌ اردبیلی از مساجد ترکیه پخش می‌شود که فقدان این اساتید گرانقدر و آیت‌الله موسوی‌اردبیلی برای عالم تشییع یک مصیبت بزرگ است.

انتهای پیام/