کد خبر: 3580 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲

با حضور رهبر شیعیان ترکیه در اردبیل برگزار شد

سمپوزیوم وحدت و اخوت اسلامی در دانشگاه محقق اردبیلی

اولین سمپوزیوم وحدت و اخوت اسلامی با حضور رهبر شیعیان ترکیه و امام جمعه اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

سمپوزیوم وحدت و اخوت اسلامی در دانشگاه محقق اردبیلی

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، اولین سمپوزیوم وحدت و اخوت اسلامی با حضور رهبر شیعیان ترکیه ، امام جمعه اردبیل و امام جمعه هشتچین خلخال  و جمعی از فعالین فرهنگی استان در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

 گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در این مراسم با بیان اینکه برگزاری این گونه همایش‌ها و گرد‌همایی‌ها به وحدت هرچه بیشتر بین مسلمانان منجر می‌شود گفت: برگزاری اولین سمپوزیوم وحدت و اخوت اسلامی در محیط دانشگاهی در واقع مقدمه‌ای برای وحدت و درک متقابل بیشتر است که امیدواریم با برگزاری این گونه همایش‌ها وحدت و اخوت اسلامی بین مسلمانان اهل تشییع و اهل تسنن افزایش یابد.

وی در ادامه سخنان خود به استفاده دشمنان از ابزارهای مختلف برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان اسلام از ابزار تفرقه برای از بین بردن وحدت بین مسلمانان به ویژه شیعه و سنی استفاده می‌کنند که قطعا باید به این موضوع توجه کنیم  و نگذاریم مسائلی از این دست باعث از بین رفتن وحدت بین مسلمانان شود.

 رئیس دانشگاه محقق‌ اردبیلی برگزاری این سمپوزیوم را در راستای پر‌‌رنگ کردن وحدت بین آحاد مختلف جامعه عنوان کرد گفت: این نشست تاثیر به سزایی  تقویت وحدت بین مسلمانان دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: نهاد دانشگاه که یک نهاد علمی و فرهنگی است  بتواند وظایف خود را در راستای افزایش وحدت بین مسلمانان نقش خود را بصورت دقیق و کامل ایفا کند.

شیخ صلاح الدین ال اؤز گوندوز  رهبر شیعیان ترکیه  و امام جمعه استانبول و شیخ حکمت اله رمضانی امام جمعه اهل تسنن هشتجین خلخال مطالبی در خصوص اهمیت تقویت وحدت بین شیعه  و سنی بیان کردند.

انتهای پیام/