پربازدیدترین ها

کد خبر: 3432 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹

یادواره شهدای اصناف، افتخار بازاریان با محوریت "شهید غلامحسین دیده بان"

مراسم یادواره شهدای اصناف، افتخار بازاریان با محوریت "شهید غلامحسین دیده بان" شهید شاخص اصناف کشور در سال 95 در مسجد جامع اردبیل برگزار شد.

یادواره شهدای اصناف، افتخار بازاریان با محوریت "شهید غلامحسین دیده بان"

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، مراسم یادواره شهدای اصناف، افتخار بازاریان با محوریت "شهید غلامحسین دیده بان" شهید شاخص اصناف کشور در سال 95 به همت مرکز حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل در مسجد جامع اردبیل برگزار شد.

در این یادواره سرهنگ عبدی فرمانده ناحیه اردبیل ضمن گرامی داشت اربعین حسینی، فرارسیدن هفته بسیج را به امت شهید پرور اردبیل تبریک گفت و افزود: امسال در حالی سی و هفتمین سالگرد تاسیس بسیج به فرمان امام خمینی(ره) را تجربه می کنیم که بر عظمت و ابهت انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری افزود شده است.

فرمانده ناحیه اردبیل با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص شهید و شهادت گفت: شهدا رفتند تا ما امروز سربلند و سرافزاز و در اوج امنیت و آزادی زندگی کنیم و باید قدر این نعمت را دانسته و در تداوم راه شهدا بکوشیم.

عبدی با بیان اینکه شهدا شناسنامه و هویت ما هستند، تصریح کرد: ما امروز وظیفه داریم تا ضمن برگزاری یادواره و مراسمات برای شهدا فرهنگ شهید و شهادت را به نسل جوان امروزی انتقال دهیم تا از خون شهدا مراقبت کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به بیان خاطراتی از آیت الله مروج (ره) و شهید دیده بان پرداخت و گفت: آیت الله مروج در آن زمان فرمودند که  کار را باید به دست کسی بسپاریم که بتواند نتیجه بخش باشد و شهید دیده بان به همراه فرزندش با ایثار و فداکاری های مثال زدنی پیروزمند دو جنگ دنیا و آخرت شد.

فرمانده ناحیه اردبیل ارتقای اِرق ملی و دینی جوانان را وظیفه امروز بازماندگان عرصه ایثار و شهادت عنوان کرد و گفت: کشوری که در آن تفکر بسیجی نشأت گرفته از مکتب عاشورا حکمرانی نکند آن کشور دیرزمانی نخواهد گذشت که در برابر آماج حملات دشمنان درونی و بیرونی خود سر خم خواهد کرد.

عبدی ضمن گرامی داشت یاد و خاطر شهدای دفاع مقدس بخصوص 125 شهید اصناف و بازاریان اردبیل خاطر نشان کرد: 6 عنوان برنامه در خصوص "شهدای اصناف، افتخار بازاریان " علاوه بر محله شهید دیده بان شهید شاخص بسیج اصناف کشور، در شش پاساژ و بازار قدیمی اردبیل نیز با محوریت شهید" غلامحسین دیده بان"برگزار خواهد شد.

در ابتدای برنامه سعید ایرانی برادر شهید ایرانی و محمد علی دیده بان فرزند شهید دیده بان به بیان خاطراتی از دوران جنگ و شهدا پرداختند .

فرزند شهید دیده بان پس از بیان خاطراتی از پدر شهیدش به  بیان ویژگی های شهید شاخص بسیج اصناف کشور پرداخت و گفت: شهید غلامحسین دیده بان علاقه وافری به فریضه امر به معروف و نهی از منکر داشت و در همه حال سعی می کرد مردم را به امر به معروف  و نهی از منکر  فرا بخواند.

یادواره کشوری شهید شاخص بسیج اصناف با محوریت"شهید غلامحسین دیده بان" هفتم آذرماه ساعت 9/30 دقیقه صبح در حسینیه ثارالله سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل برکزار خواهد شد.

انتهای پیام/