پربازدیدترین ها

کد خبر: 3126 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱

به همت هیئت مکتب الشهداء؛

آیین استقبال از ماه محرم در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

آیین استقبال از ماه محرم با حضور دانشگاهیان دانشگاه محقق اردبیلی و به همت هیئت مکتب الشهدای دانشگاه محقق اردبیلی در مسجد این دانشگاه برگزار شد.

آیین استقبال از ماه محرم در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، آیین استقبال از ماه محرم با حضور دانشگاهیان دانشگاه محقق اردبیلی به همت هیئت مکتب الشهدای دانشگاه محقق اردبیلی شب یکشنبه در مسجد این دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام حمید شهسواری از خطبای کشوری در مراسم استقبال از ماه محرم در مسجد دانشگاه محقق اردبیلی به ارائه تعاریف ثواب و ناثواب پرداخت و گفت: نام های کربلا و سیدالشهدا خود به تنهایی سرمایه های گرانبهایی هستند که انسان را به سعادت می رسانند.

شهسواری چله گرفتن برای عدم انجام گناه را بهترین راه برای جاری شدن اشک در انسان ها عنوان کرد و افزود: وقتی روح و روان آدمی پاک شد و انسان در مسیر پاکی قدم گذاشت،جامعه انسانی نیز پاک و منزه خواهد شد.

وی بابیان اینکه گریه برای امام حسین علیه السلام تنها برای اخذ ثواب نیست گفت: ثواب اگر در مسیر انسانیت قرارگیرد، انسان ها را در همه ابعاد پاک و منزه می کند.

شهسواری در ادامه سخنان خود از دانشجوبان خواست تا با عشق و علاقه  مجالس عزاداری برای حضرت اباعبداله را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه کسی که در دنیا نتواند با نام حسین علیه السلام ارتباط برقرار کند در آخرت از نعمتهای بهشتی نیز محروم خواهد شد،گفت:ما با اینکه سرمایه های عظیمی در اختیار داریم مشکل اصلی را در ندانستن ارزش های سرمایه های مذهبی ما است و برای اینکه در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شویم باید شکر نعمت های خداوند متعال را به جای آوریم.

شهسواری دوست داشتن خداوند متعال و ائمه را یکی از نعمت هایی عنوان کرد که باید در همه حال شکر آن را به جای آورد چونکه پخش قابل توجهی از نشاط و سلامتی ما در دوست داشتن خدا و حضرت سیدالشهداء علیه السلام نهفته است.

وی احترام به والدین را مهم دانست و افزود:جوان هیئتی باید از هر لحاظ نمونه باشد.

قرائت زیارت عاشورا و مداحی از دیگر برنامه های مراسم استقبال از ماه محرم در مسجد دانشگاه محقق اردبیلی بود.

انتهای پیام/