کد خبر: 3108 ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷

رایزن علمی سفارت فرانسه در دانشگاه محقق اردبیلی

مدیر روابط عمومی و بین الملل دانشگاه محقق اردبیلی از حضور رایزن علمی سفارت فرانسه در دانشگاه محقق اردبیلی خبرداد و گفت: قرار است دانشگاه های فرانسه با دانشگاه محقق اردبیلی در حوزه های مختلف بویژه در کشاورزی و کنفرانس های بین المللی همکاری سفارت کنند.

 رایزن علمی سفارت فرانسه در دانشگاه محقق اردبیلی

به گزارش ابصارخبر به نقل از روابط عمومی و بین الملل دانشگاه محقق اردبیلی،مدیر روابط عمومی و بین الملل دانشگاه محقق اردبیلی از حضور  رایزن علمی سفارت فرانسه در دانشگاه محقق اردبیلی خبرداد و گفت: قرار است دانشگاه های فرانسه با دانشگاه محقق اردبیلی در حوزه های مختلف بویژه در کشاورزی و کنفرانس های بین المللی همکاری سفارت کنند.

محمدتقی آل ابراهیم در تشریح اهداف حضور پییر آندره رایزن علمی سفارت فرانسه در تهران در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: این حضور در پی دعوت رسمی دانشگاه محقق اردبیلی از رایزن علمی سفارت فرانسه در تهران صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در این دیدار رئیس دانشگاه محقق اردبیلی همکاری با دانشگاه های کشورهای اروپایی را جزو اولویت های همکاری های بین المللی دانشگاه عنوان کرد، افزود: گسترش تدریجی این همکاری در دستور کار ما قرار دارد.

آل ابراهیم با بیان اینکه طبق اظهارنظر رایزن علمی سفارت فرانسه در تهران، فرانسه تمایل به گسترش فعالیت های سفارت در شهرهای غیر از تهران دارد، تصریح کرد: این سفارت آمادگی لازم برای تمهید مقدمات همکاری با دانشگاه ها و موسسات پژوهشی را دارد.

مدیر روابط عمومی و بین الملل دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: در این دیدار رایزن علمی سفارت فرانسه در تهران به حمایت مالی فرانسه از پژوهشگران ایرانی در قالب طرح جندی شاپور اشاره کرد و انجام پژوهش در زمینه های مختلف در این زمینه را مورد توافق طرفین میسر دانست.

آل ابراهیم گفت: در این دیدار همچنین ظرفیت های دارای قابلیت همکاری از قبیل آموزش زبان فرانسه با مشارکت سفارت فرانسه و راه اندازی دوره های کوتاه مدت آموزش ریاضی از طریق انجمن ریاضی محض و کاربردی فرانسه و همچنین مشارکت فرانسه در تجلیل از مترجم اردبیلی پیشکسوت زبان فرانسه مطرح شد.

وی تاکید کرد: طی مذاکراتی که با رایزن علمی سفارت فرانسه در تهران انجام شده است همکاری دانشگاه های فرانسه با دانشگاه محقق اردبیلی در حوزه های مختلف بویژه در حوزه کشاورزی  با توجه به مزیت های نسبی منطقه، تسهیل حضور اساتید فرانسوی در کنفرانس های بین المللی دانشگاه محقق اردبیلی، تسهیل صدور روادید برای اعضای جامعه دانشگاهی جزو زمینه های همکاری سفارت فرانسه با دانشگاه محقق اردبیلی خواهد بود.

گفتنی است در ادامه این دیدار پییر آندره رایزن علمی سفارت فرانسه در تهران از بخش های مختلف دانشگاه محقق اردبیلی از جمله آزمایشگاه های دانشکده های فنی مهندسی و کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین موزه تاریخ علوم اردبیل بازدید کرد.

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE