کد خبر: 3100 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷

مسئول موسسه طلاییه داران آسمان کمیل:

امروز سپاه با پنج نیروی مقتدر در سنگر پاسداری از انقلاب، دشمن را ذلیل کرده است

مسئول موسسه طلاییه داران آسمان کمیل گفت:در دوران دفاع مقدس، سپاه و ارتش در بسیاری از ابعاد، یک شبه ره صد ساله را پیمودند بطوریکه امروز قدرت ایران لرزه بر اندام دشمنان اسلام در اقصی نقاط جهان انداخته است.

امروز سپاه با پنج نیروی مقتدر در سنگر پاسداری از انقلاب، دشمن را ذلیل کرده است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، دفاع مقدس یکی از درخشان ترین صحنه های نقش آفرینی ملت مسلمان ایران است و هنوز ناگفته های بسیاری دارد که لازم است بیان شود تا نسلهای آینده با ایثار و فداکاری ملت ایران و رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

پایگاه خبری تحلیل ابصارخبر به بهانه هفته دفاع مقدس با سید محمد حسینی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اردبیل و مدیر موسسه طلاییه داران آسمان کمیل که دوره تخصصی روایتگری در مناطق جنوب را نیز گذرانده است در خصوص نحوه ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت بین آحاد مردم به گفتگو نشستیم.

سید محمد حسینی مدیر موسسه طلاییه داران آسمان کمیل در ابتدای سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه سازان 8 سال دفاع مقدس گفت: هنوز هم هستند در بین ما افرادی مثل سردار بابازاده و دیگر سرداران سلحشور که ناگفته ها و اسراری را از جنگ در سینه های خود دارند.

حسینی با بیان اینکه علیرغم همه آثار و مطالبی که در رابطه با دفاع مقدس از زبان عزیزانی که در جنگ توفیق حضور داشتند گفته شده، هنوز حق مطلب به طور کامل شاید ادا نشده است ادامه داد: هنوز هم ناگفته هایی از آن دوران وجود دارد که شایسته است، در نوشته ها، در رمان ها، در فیلم ها و مانند آن توجه ویژه ای به آنها بشود.

وی در ادامه سخنان خود به بیان خاطراتی از زبان حماسه سازان شهید پرداخت و گفت: اغلب فرماندهان دفاع مقدس معتقد هستند که جنگ 8 ساله و دفاع مقدس ما جنگ بین ایمان و کفر بوده و در صحنه های نبرد هر گاه بعد معنوی، ارتباط با خدا، اخلاص، بی توجهی به امکانات دنیوی و در یک کلمه توکّل قوی تر بود، موفقیت، پیروزی و سلحشوری خودش را بیشتر نشان می داد و اگر احیانا در بعضی مواقع ما به امکانات مادی، نیروی انسانی  از لحاظ کمیت و طرح و عملیات خودمان تا حدودی اعتماد می کردیم، با عدم موفقیت روبرو می شدیم.

حسینی افزود: شاید اینها به خاطر این بود که خدا می خواست ما را متوجه کند، که رو به کدام سمت و سو داریم.

راوی نسل جوان دفاع مقدس با بیان اینکه اخلاص سبب شد خدا شهدا را هدایت کند.خاطر نشان کرد: حقیقتا باید بگویم عملکرد این عزیزان مصداق «والذّین جاهَدوا فینا لَنَهدینَّهم سُبلنا» بود. اینها جهادشان در راه خدا بود و هدایت اینان به دست خدا انجام می گرفت.

حسینی معتقد است که نه تنها خرمشهر را خدا آزاد کرد،بلکه هشت سال دفاع مقدس را نیز تدبیر الهی مدیریت کرد و همانطور که از زبان رزمندگان از حماسه جنگ شنیده ایم ، حتی آن جاهایی هم که پیروزی مورد نظر و مطلوب به دست نیامد، بعد دیدند مصلحتی بوده است و یک آثار دیگری داشته است.

راوی جوان در ادامه سخنان خود دوران دفاع مقدس را با جنگ احد در صدر اسلام مقایسه می کند و می گوید: در  جنگ احد مسلمانان خیلی ضربه خوردند، ولی بعدا دیدند دست آوردی دارد، یک رشد و یک تعالی دارد که ارزش آن هزینه را داشت. در این جهت هم  امیدوارم که فرماندهان، بیایند و بعضی از مصادیق این نبوغ ها را که قابل گفتن است، به صورت گسترده بگویند که چگونه از اروند رود گذشتند و موانع پیچیده و فوق مدرن دشمن را شکستند و در فاو مستقر شدند.

مدیر موسسه طلاییه داران آسمان کمیل ظلم های وارد به دفاع مقدس را یادآور می شود و  می گوید: گاهی یکی از ظلمهایی که به دفاع مقدس می شود این است که در خیلی جاها گفته می شود که عراقی ها خیلی ترسو بودند، راحت اسیر می شدند، راحت خیر! تا اونجایکه در حرفها و صحبت های راویان در مناطق جنگی شنیده ایم و خودمان هم دوره های تخصصی اش را گذرانده ایم همیشه ام اینطور نبوده؛ بله، در جایی که رزمندگان با اخلاص می رفتند، دشمن قدرت و انگیزه مقاومت را از دست می داد! اما به سبب وضعی که صدام به وجود آورده بود و مدیریتی که در جنگ انجام می داد، آنها مجبور بودند تا آخرین قطره خونشان هم بجنگند تا هم خود اعدام نشوند و هم خانواده ایشان اجازه زندگی داشته باشند!

این فعال عرصه دفاع مقدس عظمت رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس را یادآور می شود و با بیان اینکه یک دشمن ساکت ضعیف ناتوان را شکست دادن که کار بزرگی نیست.می افزاید: یک دشمن مجهز به همه امکانات، دارای همه ابزارها و فرصت ها و اطلاعات لازم، را شکست دادن کار بزرگی است.

وی با بیان خاطراتی از اساتید روایتگری ادامه داد: یکی از اساتید روایتگری می گفت:بعد از فتح خرمشهر وقتی به اتفاق شهید موسوی وارد شهر خرمشهر شدم ..آن موقع ایشان فرمانده سپاه خرمشهر بود باورم نمی شد که عراقی ها رفته باشند آمده بودند که نروند، آمده بودند که بمانند و خیلی از امکانات را هم در گمرگ و دیگر جاها از بین نبرده بودند. فکر نمی کردند لازم باشد از بین ببرند.

حسینی با بیان اینکه همه ی به اقتضای سن مان توفیق حضور نداشتیم افزود: دوران دفاع مقدس علاوه بر مشکلات نظامی اش هوای بسیار گرم و طاقت فرسای خوزستان (گاها پنجاه درجه بالای صفر) و بسیار سرد غرب (گاهی بیست درجه زیر صفر) را رزمندگان تحمل می کردند. سلاح های شیمیایی را تحمل می کردند. شهادت یارانشان را تحمل می کردند. اما دفاع از انقلاب و نظام و اسلام را بر همه چیز ترجیح می دادند و همین باعث شد خدا به آنها عنایتی بکند و ذهن های خلاق و افرادی را بدهد که الان هم بعضی از آنها به مدیریتهایی که وارد می شوند و کشورهای دیگر با آنها ارتباط برقرار می کنند، متحیر می مانند که این جوان چه زیبا می فهمد، چه زیبا تحلیل می کند و چه زیبا مدیریت می کند! نتیجه اینکه حتی اگر توانمندی دنیوی هم می خواهید و قدرت مدیریت و عزت می خواهید سراغ خدا باید بروید و آن را از خدا بگیرید. انسان با پیوند با خدا از نظر فکری و دنیوی هم رشد قوی تری خواهد داشت.

مدیر موسسه طلاییه داران آسمان کمیل با بیان اینکه حقیقت این است که مدیریت امام بر کل انقلاب و از جمله بر دفاع مقدس نشات گرفته از همان ولایت تشریعی خدا بود. خاطرنشان کرد:رهبری امام تجلی بخش و تبلور ولایت معصوم بود که ولایت معصوم خود تجلی بخش ولایت الله است.

وی با بیان اینکه در تحلیل و تبیین آن دوران به راحتی نمی شود به همین اندیشه های خودمان اکتفا  کرد، افزود: در رابطه با دفاع مقدس هم گرچه حضرت امام(ره) به ظاهر دور از صحنه جنگ، در جماران، مستقر بود اما با جرات می توان گفت مدیریت جنگ، فرماندهی کل قوا به معنای واقعی اش به دست امام و هدایتها و دستورات امام انجام می شد. مثلا به رزمندگان این پیام رسید که «امام خواهان آزادی مهران است». ما نمی توانیم و در حدی نیستیم جزئیات جلسه طرح مانور فرماندهان و رزمندگان را در این باره را بازبینی کنیم. ولی آنان برای اینکه این کار را انجام دهند و مهران را به گونه ای آزاد کنند که دشمن مجددا نتواند بر آن تسلط پیدا کند، باید عملیاتی گسترده را انجام می دادند و قسمتهای دیگری مثل تپه های قلاویزان را هم به تصرف در می آوردند.

اما پس از کارشناسی معلوم شد، نیروی انسانی و امکانات برای این عملیات، بیش از یک دوم مورد نیاز موجود نیست. ولی به مجرد اینکه عزیزان متوجه شدند نظر امام چیست، گویا خود این دستور و اراده امام، انشاء قدرت می کرد. ایجاد توان می کرد. نه فقط ایجاد تکلیف می کرد، بلکه روحیه ها را بالا می برد بالا تا جایی که به ایمان و استقامتی می رسیدند که قرآن می فرماید: یک نفر در مقابل بیست نفر می تواند مقاومت کند! و دیدیم که مهران با همان نیروها و با همان توانمندیها آزاد شد و خیلی هم وسیع تر! حصر آبادان یکی از همین موارد بود، بنی صدر رفته بود و بچه ها خودشان را یافته بودند. اولین نکته ای که در ذهن آنها بود، این بود که امام خواسته است حصر آبادان شکسته شود. اتفاقا این اولین عملیات بزرگی بود که این عزیزان طراحی کردند، قبلا عملیات دیگری را به این عظمت طراحی نکرده بودند.

راوی نسل جوان معتقد است که امروز سپاه، منهای بسیج با پنج نیروی مقتدر، با توانمندی در سنگر مقدم پاسداری از انقلاب، دشمن را ذلیل کرده. این یکی از برکات است و افتخار می کنیم امروز ده میلیون بسیجی آماده داریم و به لطف الهی به زودی آن فرمان تاریخی امام مبنی بر ازادسازی بیت المقدس شکل می گیرد.

به فرموده مقام معظم رهبری، با شکل گیری ارتش بیست میلیونی انقلاب ما بیمه خواهد شد. اینها به برکت جنگ و دوران دفاع مقدس بود. همینطور ارتش ما، ارتش ما در دوران طاغوت یک ارتشی بود که مستشاران نظامی آمریکا اداره اش می کردند خلاقیت نداشت؛ مدیریتهای کلانش به دست نیروهای ایرانی و نیروهای ارزشی خودمان نبود؛ دست آمریکاییها بود. الان این ارتش یک نیروی مقتدر، توانمند، قدرتمند و مجهز به انواع سلاحهاست! و خلاقیت در سلاحهای ماست. چرا وقتی یک موشک ما آزمایش می شود، این همه نقد و نظر در جهان بر می انگیزد؟!

مقام معظم رهبری فرمودند: ما دینمان اجازه نداده که سلاح های کشتار جمعی هسته ای بسازیم، اما خود دنیا به این نتیجه رسیده است که ایران می تواند، اگر بخواهد!

هر امکانی آنها فراهم کردند ما قوی ترش را فراهم کردیم. حق دارند نگران باشند، حق دارند بترسند... .

وی در پایان سخنان خود به مانور های انجام گرفته در آستانه هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: در مانور اخیر هفته دفاع مقدس نیروهای دریایی، شگفتیهای بزرگی را نشان دادند. قایقهایی را نشان دادند که به قول بعضی از غربیها ناوهای بزرگ آمریکایی در برابر این قایقهای کوچک ایرانی توان مقاومت ندارند! اینها همه اش از برکات دوران دفاع مقدس است. امروز دیگر زمان آغاز انقلاب نیست که در جلسه هایی که رزمندگان ما حضور داشتند، وقتی نیروی دریایی ایران را با دشمنان مقایسه می کردند، نسبت ما، یک به هزار هم نمی رسید و کارشناسان به صراحت می گفتند که ما نمی توانیم با آنها بجنگیم!

در واقع می توانیم بگوییم که در دوران دفاع مقدس، سپاه و ارتش در بسیاری از ابعاد تشکیلاتی، تسلیحاتی و تجربیات نظامی، یک شبه ره صد ساله را پیموده اند.

انتهای پیام/