کد خبر: 3092 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶

در دانشگاه محقق اردبیلی؛

کنفرانس بین‌المللی آب٬ محیط زیست و توسعه پایدار در اردبیل اغاز به کار کرد

کنفرانس بین‌المللی آب٬ محیط زیست و توسعه پایدار با حضور کارشناسان برجسته ایرانی و اروپایی در دانشگاه محقق اردبیلی اغاز به کار کرد.

کنفرانس بین‌المللی آب٬ محیط زیست و توسعه پایدار در اردبیل اغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر, صبح امروز کنفرانس بین‌المللی آب با حضور اساتید و کارشناسان کشوری در دانشگاه محقق اردبیلی آغاز شد.

علیرضا نگهدار رئیس کنفرانس بین‌المللی آب٬ محیط زیست و توسعه پایدار در نخستین روز کنفرانس بین‌المللی آب که در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد ضمن عرض خیر مقدم گفت: ارائه دستاوردهای اساسی در این کنفرانس گام بزرگی در مدیریت مصرف آب و کاهش معضلات محیط زیست است.

 رئیس کنفرانس بین‌المللی آب٬ محیط زیست و توسعه پایدار با اشاره به معضلات اساسی کشور و استان اردبیل  گفت: یکی از مشکلات اساسی کشور در مشکل کمبود آب بویژه کم‌بودن آب‌های زیرزمینی است.

نگهدار افزود: این امر یک تهدید جدی برای منطقه بوده و باید اقدامات اساسی در زمینه مقابله با بحران آب انجام شود که دانشگاه محقق اردبیلی با برگزاری کنفرانس بین‌المللی آب درصدد است در این  زمینه پیشگام باشد.

وی گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته به دلیل بهره‌برداری‌های بی‌رویه آب به ویژه در بخش کشاورزی آب‌های زیرزمینی کاهش یافته است و امروز این امر بسیار نگران ‌کننده است.

نگهدار افزود: در کنفرانس بین‌المللی آب٬ محیط زیست وتوسعه پایدار علاوه بر استان‌های کشور  کارشناسانی از کشورهای ترکیه٬ فرانسه و انگلستان نیز شرکت کرده‌اند که امیدواریم به نتایج مثبت در این کنفرانس برسیم تا مسائل و مشکلات آب استان اردبیل و کشور تا حدودی حل شود.

انتهای پیام/