کد خبر: 3059 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق:

دانشگاه خوب باید بتواند سرنوشت یک ملت را تعیین کند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق در آستانه بازگشایی دانشگاه ها با بیان اینکه علم و عالم در باور دینی ما از جایگاه رفیع و ارزشمندی برخوردار است، گفت: یک دانشگاه خوب باید بتواند سرنوشت ملت را تعیین کند.

دانشگاه خوب باید بتواند سرنوشت یک ملت  را تعیین کند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر, حجت الاسلام سیف اله مدبر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی به مناسبت فرا رسیدن نوگشایی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا  و ایثارگری های رزمندگان دفاع مقدس، جایگاه علم و عالم در باور دینی مسلمانان را رفیع و ارزشمند توصیف کرد و گفت: امام راحل‌مان نیز به حق فرمودند: دانشگاه مرکز سعادت یک ملت است، از دانشگاه باید سرنوشت یک ملت تعیین بشود، دانشگاه خوب یک ملت را سعادتمند می کند و دانشگاه غیر اسلامی و بد یک ملت را به عقب می‌زند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه سخنان خود به احادیثی از امام محمدباقر علیه السلام اشاره کرد و گفت: عالمی که از علم خود بهره‌مند شود از هفتاد هزار عابد برتر است.

مدبر دانشگاه را کانون تفکر و جوشش فکری در جامعه عنوان کرد و گفت: مشارکت نخبگان و دانشگاهیان در زمینه‌های مختلف باید در راستای ارتقای سطح معنوی، علمی، فرهنگی و نیز استفاده بهینه از ظرفیت‌های دانشجویان برنامه‌ریزی شود.

وی خاطر نشان کرد: تک تک اعضای جامعه دانشگاهی باید در مسیر رونق و شکوفایی چرخه‌های تولید علم و دانش با شتاب بیشتری حرکت کرده و در پرتو سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) چرخه‌های علمی و مدیریتی میهن عزیزمان ایران اسلامی را به نحو مطلوب به پیش ببرند.

انتهای پیام/