پربازدیدترین ها

کد خبر: 3050 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰

به مناسبت دهه امامت و ولایت؛

همایش "ناگفته های غدیر"در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

دبیر دفتر هم اندیشی اساتید دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه ولایت به معنای سرپرستی است خاطر نشان کرد: ولایت پذیری خدا صرفا به ظاهر نیست و قدم گذاشتن در وادی ولایت الهی مستلزم انجام تدبیرات الهی است.

همایش "ناگفته های غدیر"در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، همایش «ناگفته هایی از غدیر» به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی و با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی و روابط عمومی در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

امین فتحی دبیر دفتر هم اندیشی اساتید دانشگاه محقق اردبیلی در این مراسم ضمن گرامیداشت اعیاد قربان و غدیر،به بیان اهمیت عید غدیر در اسلام پرداخت و گفت: عید غدیرخم بزرگترین عید جهان اسلام است.

وی با اشاره به احادیث و روایات افزود: خداوند متعال این روز را برابر با 23 سال رسالت پیامبر گرامی اسلام دانسته و می فرماید؛ اگر این پیام را به امت نرسانی کل رسالتت ناقص است.

فتحی با بیان اینکه ولایت به معنای سرپرستی است خاطر نشان کرد: ولایت پذیری خدا صرفا به ظاهر نیست و قدم گذاشتن در وادی ولایت الهی مستلزم انجام تدبیرات الهی است و کسانی که بتوانند در این مقام وارد شوند، قرآن از آنها با عنوان حزب الله یاد می کند.

استاد دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه سخنان خود به تقسیم بندی انسان از دیدگاه قرآن پرداخت و گفت: انسان هادی به معنای راه یافته و هدایت شده و از انسان هابط نیز به معنای انسان گمراه و لازم به هدایت. نام برده شده است.

فتحی با بیان اینکه هدایت به دو صورت تئوری و عملی است، اظهار داشت: خداوند هدایت تئوری را بوسیله کتاب و هدایت عملی را بوسیله پیامبران و امامان برای انسان ها جاری ساخته است و امام را به عنوان مسئول تفسیر کتاب و چگونگی عمل به فرامین آن معرفی کرده و می فرماید اگر به دنبال هدایت هستید به امام خود مراجعه نمایید تا دچار گمراهی و برداشت های متفاوت نشوید.

وی گفت: ما معتقدیم انسان برترین مخلوق است، اما در آیه 70 سوره اسرا آمده است که انسان را بر کثیری از مخلوقات تکریم کردیم و این سوال ایجاد می شود که آن عده قلیلی که بر انسان برتری دارند چه کسانی هستند که قرآن در ادامه همین آیه در جواب می گوید آن عده امامان می باشند.

انتهای پیام/