کد خبر: 3017 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

دوره های علمی حفظ "زبان ترکی آذری" برگزار می شود

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از برگزاری دوره های علمی حفظ "زبان ترکی آذری" توسط دانشگاه محقق خبرداد و گفت:مرکز پژوهش های فرهنگی آذربایجان متولی برگزاری این دوره ها انتخاب شده است تا به شکل صحیح از این میراث پاسداری شود.

دوره های علمی حفظ "زبان ترکی آذری" برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ابصارخبر, گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در گفتگو با خبرنگار ما از برگزاری دوره های علمی حفظ "زبان ترکی آذری" توسط دانشگاه محقق خبرداد و گفت: مرکز پژوهش های فرهنگی آذربایجان متولی برگزاری این دوره ها انتخاب شده است تا به شکل صحیح از این میراث پاسداری شود.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه هزینه کردن بر روی کارهای فرهنگی در واقع سرمایه گذاری است، خاطر نشان کرد: دانشگاه محقق اردبیلی از سال 93 این روند را در پیش گرفته و یکی از نتایج آن کسب مقام نهم در بین 121 دانشگاه راه یافته در سیزدهمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور است.

صادقی در ادامه سخنان خود برگزاری همایش بین المللی «باریش پیغمبری» در سال جاری را یادآور شد و افزود: برگزاری این همایش به عنوان یک همایش خودکفا در هیات امنای دانشگاه تصویب شده و قرار است به همت  مرکز پژوهش های فرهنگی آذربایجان در دو بخش شب شعر و مقالات علمی آذرماه سالجاری برگزار شود.

انتهای پیام/